Art. 53. 1. Reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd,
powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o jego
racjonalnym stosowaniu.
2. Reklama produktu leczniczego nie może polegać na oferowaniu lub
obiecywaniu jakichkolwiek korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian
za nabycie produktu leczniczego lub dostarczanie dowodów, że doszło do jego
nabycia.
3. Reklama produktu leczniczego nie może być kierowana do dzieci ani
zawierać żadnego elementu, który jest do nich kierowany.
4. Reklama produktu leczniczego, będąca przypomnieniem pełnej reklamy,
poza jego nazwą własną i nazwą powszechnie stosowaną może zawierać tylko znak
towarowy niezawierający odniesień do wskazań leczniczych, postaci
farmaceutycznej, dawki, haseł reklamowych lub innych treści reklamowych.

Prawo farmaceutyczne art. 53

Poprzedni

Art. 52. 1. Reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dost...

Nastepny

Art. 54. 1. Reklama produktu leczniczego kierowana do osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi powinna zawierać informacje zgodne z Charakterystyką ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne
  • Wejscie w życie 1 października 2002
  • Ost. zmiana ustawy 1 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 26 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka