Art. 55. 1. Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej
wiadomości nie może polegać na:
1) prezentowaniu produktu leczniczego przez osoby znane publicznie,
naukowców, osoby posiadające wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne
lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia;
2) odwoływaniu się do zaleceń osób znanych publicznie, naukowców, osób
posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujących
posiadanie takiego wykształcenia.
2. Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie
może ponadto zawierać treści, które:
1) sugerują, że:
a) możliwe jest uniknięcie porady lekarskiej lub zabiegu chirurgicznego,
zwłaszcza przez postawienie diagnozy lub zalecanie leczenia w drodze
korespondencyjnej,
b) nawet osoba zdrowa przyjmująca produkt leczniczy poprawi swój stan
zdrowia,
c) nieprzyjmowanie produktu leczniczego może pogorszyć stan zdrowia
danej osoby; zastrzeżenie nie dotyczy szczepień, o których mowa
w art. 57 ust. 2,
d) produkt leczniczy jest środkiem spożywczym, produktem
kosmetycznym lub innym artykułem konsumpcyjnym,
e) skuteczność lub bezpieczeństwo stosowania produktu leczniczego
wynika z jego naturalnego pochodzenia;
2) zapewniają, że przyjmowanie produktu leczniczego gwarantuje właściwy
skutek, nie towarzyszą mu żadne działania niepożądane lub że skutek jest
lepszy lub taki sam, jak w przypadku innej metody leczenia albo leczenia
innym produktem leczniczym;
3) mogą prowadzić do błędnej autodiagnozy przez przytaczanie szczegółowych
opisów przypadków i objawów choroby;
3a) odnoszą się w formie nieodpowiedniej, zatrważającej lub wprowadzającej
w błąd, do wskazań terapeutycznych;
4) zawierają niewłaściwe, niepokojące lub mylące określenia przedstawionych
graficznie zmian chorobowych, obrażeń ludzkiego ciała lub działania
produktu leczniczego na ludzkie ciało lub jego części.
5) (uchylony)

Prawo farmaceutyczne art. 55

Poprzedni

Art. 54. 1. Reklama produktu leczniczego kierowana do osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi powinna zawierać informacje zgodne z Charakterystyką ...

Nastepny

Art. 56. Zabrania się reklamy produktów leczniczych: 1) niedopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 1a) dopuszczonych do obrotu bez konieczności uzyskania pozwolenia, o który...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne
  • Wejscie w życie 1 października 2002
  • Ost. zmiana ustawy 1 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 26 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka