Art. 52. 1. Reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na
informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu
zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub
konsumpcji produktów leczniczych.
2. Reklama, o której mowa w ust. 1, obejmuje w szczególności:
1) reklamę produktu leczniczego kierowaną do publicznej wiadomości;
2) reklamę produktu leczniczego kierowaną do osób uprawnionych do
wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi;
3) odwiedzanie osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób
prowadzących obrót produktami leczniczymi przez przedstawicieli
handlowych lub medycznych;
4) dostarczanie próbek produktów leczniczych;
5) sponsorowanie spotkań promocyjnych dla osób upoważnionych do
wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi;
6) sponsorowanie konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla osób
upoważnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót
produktami leczniczymi.
3. Za reklamę produktów leczniczych nie uważa się:
1) informacji umieszczonych na opakowaniach oraz załączonych do opakowań
produktów leczniczych, zgodnych z pozwoleniem na dopuszczenie do obrotu;
2) korespondencji, której towarzyszą materiały informacyjne o charakterze
niepromocyjnym niezbędne do udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące konkretnego produktu leczniczego, w tym produktu leczniczego dopuszczonego do obrotu bez konieczności uzyskania pozwolenia, o którym
mowa w art. 4;
3) ogłoszeń o charakterze informacyjnym niekierowanych do publicznej
wiadomości dotyczących w szczególności zmiany opakowania, ostrzeżeń
o działaniach niepożądanych, pod warunkiem że nie zawierają treści
odnoszących się do właściwości produktów leczniczych;
4) katalogów handlowych lub list cenowych, zawierających wyłącznie nazwę
własną, nazwę powszechnie stosowaną, dawkę, postać i cenę produktu
leczniczego, w tym produktu leczniczego dopuszczonego do obrotu bez
konieczności uzyskania pozwolenia, o którym mowa w art. 4, a w przypadku
produktu leczniczego objętego refundacją – cenę urzędową detaliczną, pod
warunkiem że nie zawierają treści odnoszących się do właściwości produktów
leczniczych, w tym do wskazań terapeutycznych;
5) informacji dotyczących zdrowia lub chorób ludzi i zwierząt, pod warunkiem
że nie odnoszą się nawet pośrednio do produktów leczniczych.
6) (uchylony)
4. (uchylony)

Prawo farmaceutyczne art. 52

Poprzedni

Art. 51. Uzyskanie zezwolenia na wytwarzanie lub import produktu leczniczego nie zwalnia od odpowiedzialności karnej lub cywilnej związanej ze stosowaniem produktu leczniczego. Art. 51a. Przepisy...

Nastepny

Art. 53. 1. Reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu. 2. Reklama produktu leczniczego...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne
  • Wejscie w życie 1 października 2002
  • Ost. zmiana ustawy 1 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 26 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka