Art. 48. 1. Płatnik może wystąpić o zwrot, o którym mowa w art. 47, w terminie
8 tygodni od dnia obciążenia rachunku płatniczego, a w przypadku gdy nie korzysta
z rachunku płatniczego – od dnia wykonania transakcji płatniczej.
2. W terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania żądania zwrotu dostawca
dokonuje zwrotu pełnej kwoty transakcji płatniczej albo podaje uzasadnienie odmowy
dokonania zwrotu, wskazując organy, do których płatnik może zgodnie
z art. 15 złożyć skargę, jeżeli nie zgadza się z przedstawionym uzasadnieniem.
W przypadku określonym w art. 47 ust. 4 dostawca nie może odmówić dokonania zwrotu.
3. W przypadku gdy dostawcą płatnika jest NBP, może on uzależnić zwrot,
o którym mowa w art. 47, od otrzymania środków pieniężnych od dostawcy odbiorcy.

Ustawa o usługach płatniczych art. 48

Poprzedni

Art. 47. 1. Płatnik może żądać od swojego dostawcy zwrotu kwoty autoryzowanej transakcji płatniczej zainicjowanej przez odbiorcę lub za jego pośrednictwem, która została już wykonana, jeżeli: 1) w ...

Nastepny

Art. 49. 1. Momentem otrzymania zlecenia płatniczego jest moment, w którym zlecenie zostało otrzymane przez dostawcę płatnika. W przypadku gdy dostawca płatnika otrzymuje zlecenie płatnicze w dniu ni...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych
  • Wejscie w życie 24 października 2011
  • Ost. zmiana ustawy 1 października 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 08 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka