Art. 3. 1. Reklamacja może być złożona w każdej jednostce podmiotu rynku
finansowego obsługującej klientów.
2. Reklamacja może być złożona:
1) w formie pisemnej – osobiście, w jednostce podmiotu rynku finansowego
obsługującej klientów, albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3
pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r.
poz. 2188 oraz z 2019 r. poz. 1051 i 1495);
2) ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty klienta
w jednostce, o której mowa w ust. 1;
3) w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, o ile takie środki zostały do tego celu wskazane przez podmiot rynku finansowego.

Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym art. 3

Poprzedni

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają: 1) klient podmiotu rynku finansowego: a) będącego osobą fizyczną ubezpieczającego, ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia, ...

Nastepny

Art. 4. 1. Podmiot rynku finansowego zamieszcza w umowie zawieranej z klientem następujące informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania reklamacji: 1) miejsce i formę złożenia reklamacji...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym
  • Wejscie w życie 11 października 2015
  • Ost. zmiana ustawy 26 maja 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 27 01 2021
Komentarze

Wyszukiwarka