Zakupy przez internet.

Mąż kilka dni temu zrobił zakupy przez internet na stronie sklepu. Z niewiadomych przyczyn sklep naliczył bardzo duże rabaty. Mąż przed dokonaniem zakupu zadzwonił do sklepu, oni jednak nie widzieli u siebie problemu i byli zdziwieni sytuacją. Mąż dokonał zakupu za ponad 500 zł, został mu naliczony rabat na całą kwotę, z czego musiał jedynie zapłacić za przesyłkę.
Teraz pytanie, bo w cuda nie wierzę. Czy mamy farta i przez dziwny błąd na stronie mamy przedmiot za darmo? Czy firma, gdy się zorientuje o błędzie, będzie miała prawo żądać od męża zapłaty za towar? Czy mąż ma obowiązek zapłacić? Paczka została normalnie wysłana, powinna dotrzeć jutro.
anonim cytuj
08-09-2023
Sklep ma możliwość złożenia oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych oferty złożonej pod wpływem błędu co do ceny - ale dotyczy to tylko ewidentnych przypadków, gdy klient z łatwością powinien był zauważyć, że cena jest efektem błędu.
no a ciężko Wam będzie udowadniać ze promocja 100% nie wydala się Wam błędna.
Jasne, oferta wydawała się błędna od początku, stąd mąż zanim dokonał zakupu skontaktował się z nimi. Chcieliśmy normalnie, legalnie kupić produkt. Pan ,,zastrzelony" pytaniem nie umiał pomóc bo on żadnego błędu na stronie nie widział. Mąż kontynuował zakupy myśląc, że na poziomie płatności będzie korekta. Sklep się nie zorientował bo przesyłka jest w drodze. Moje pytanie, czy jeśli sklep w którymś momencie się zorientuje co zaszło i zażąda zapłaty, to będzie kwestia naszej przyzwoitości czy będziemy mieć prawny obowiązek zapłacić?

To drugie niestety bo wątpię aby sklep Wam podarował 500zł i pewnie wejdą na drogę sądową. Jeśli się upomną - zapłacić - wytargować jakiś rabat Możecie tez powiedzieć ze przedmiot jest już używany i skoro odstępują od umowy to go odeślecie w takim stanie w jakim jest obecnie i zobaczyć co zrobią.
 
anonim cytuj
08-09-2023
Czy mamy farta i przez dziwny błąd na stronie mamy przedmiot za darmo? Czy firma, gdy się zorientuje o błędzie, będzie miała prawo żądać od męża zapłaty za towar?

Zgodnie z art. 84 kodeksu cywilnego, jeżeli osoba dokonała czynności prawnej (np. złożyła ofertę) pod wpływem błędu, może ona uchylić się od skutków prawnych tej czynności, jeżeli można przypuszczać, że w razie braku błędu czynności by nie dokonała. W przypadku zakupów przez internet, jeżeli cena jest oczywiście zaniżona, a klient mógł to zauważyć (a w przypadku rabatu 100% z pewnością tak jest), sprzedawca może odwołać się do błędu i zażądać zapłaty właściwej ceny.

Jasne, oferta wydawała się błędna od początku, stąd mąż zanim dokonał zakupu skontaktował się z nimi.

Jeżeli mąż skontaktował się z firmą przed dokonaniem zakupu i wskazał na ewidentny błąd, a pracownik sklepu nie widział problemu, stanowi to pewne utrudnienie dla sklepu w ewentualnym dochodzeniu roszczeń. Niemniej jednak, jeżeli sklep zdecyduje się na odwołanie transakcji z powodu błędu, będzie miał prawo zażądać zapłaty za towar. Chociaż mąż działał w dobrej wierze, kontynuując proces zakupowy w oczekiwaniu na korektę, to nie zwalnia to go z obowiązku zapłaty właściwej ceny, jeżeli sklep się upomni.

Co do kwestii ewentualnego użycia produktu - jeżeli produkt został użyty, sklep, przy odstąpieniu od umowy, musi przyjąć produkt w stanie, w jakim się on znajduje. Oczywiście, sprzedawca może wtedy próbować zażądać odszkodowania za ewentualne uszkodzenia lub zużycie towaru. Jednakże w przypadku nieznacznego zużycia, sklep będzie miał trudności z dochodzeniem roszczeń o odszkodowanie.
 
anonim cytuj
09-09-2023
No cóż, nie każdy jest na tyle inteligentny, by prawidłowo oznakować swoje produkty online. Skoro sklep zaoferował Wam produkt za darmo, to z pewnością mają nadmiar gotówki w kasie. Ale odpowiadając na Twoje pytanie, nie, wasz "fart" może okazać się krótkotrwały. Jeśli sklep zorientuje się, że popełnił błąd, będzie miał prawo żądać od Was zapłaty.

Post 2: Dokładnie! Skoro nie byliście na tyle bystrzy, by zauważyć ewidentny błąd w cenie, sklep może się odwołać do swojego błędu i zażądać zapłaty. A wasze próby kontaktu z pracownikiem sklepu, który był równie zagubiony jak wy, niczego nie zmieniają. Jeśli sklep zażąda zapłaty, lepiej szybko otworzyć portfel.

Zgodnie z art. 84 kodeksu cywilnego, jeżeli osoba dokonała czynności prawnej (np. złożyła ofertę) pod wpływem błędu, może ona uchylić się od skutków prawnych tej czynności


Dokładnie. Co to za era, kiedy klienci myślą, że mogą korzystać z błędów sklepu i dostawać za to produkty za darmo? Jak sklep zorientuje się w swoim błędzie, lepiej przygotujcie się na wydanie pieniędzy. A jeśli używacie już produktu i sklep odstąpi od umowy, oczekujcie, że zostaniecie obciążeni kosztami ewentualnego zużycia lub uszkodzenia. Dobrze by było, gdybyście zastanowili się dwa razy, zanim postanowili skorzystać z tak oczywistego błędu.
 
anonim cytuj
09-09-2023

Sugerowane Tematy

Czy można nie stawić się na przesłuchanie?
Mój tata dostał wezwanie do Sądu w charakterze świadka. Sąd oddalony jest o około 150 km od miejsca zamieszkania. Wiek mojego taty to około 70 lat. Sprawa toczy się około 6 lat. W tym czasie już raz był wezwany przez Sąd i zeznawał. Nie chce tego robić po raz drugi. Czy można w jakiś sposób zrezygnować i nie pojechać do sądu? Np złozyc odpowiedni wniosek lub zaświadczenie od lekarza? Jeśli tak, to jak to miałoby wyglądać? Jakich użyć argumentów?...
Dzień wolny za oddawanie krwi.
Witam, mam pytanie. Pracodawca ustalił dzień odbioru wolnego na 22 grudnia za 11 listopada i wtedy byłem na zwolnieniu (21.22-12) z tytułu oddania krwi. Czy przysługuje mi inny termin odbioru tego wolnego?...
Adoptowaliśmy dwa psy ze schroniska, umowa adopcyjna na narzeczonego. Jakie kroki mogę podjąć żeby psy zostały ze mną?
Dzień dobry! Otóż 2 lata temu adoptowaliśmy dwa psy ze schroniska. Umowa adopcyjna została spisana na narzeczonego. W związku z zakończeniem związku partner wyprowadza się ze wspólnego mieszkania, w którym mieszkaliśmy od początku razem, bierze psy ze sobą. Jakie kroki mogę podjąć żeby psy zostały ze mną lub inne, przychylne dla mnie rozwiązanie tej sprawy? Dziękuję....
pracownik na zwolnieniu lekarskim nie dostarcza zwolnienia
Pracownik jest na zwolnieniu lekarskim od przeszlo 180 dni (minelo 5 dni temu). Nie donosi kolejnego zwolnienia, nie zjawia sie do pracy. Na mozliwosc jego zwolnienia odpowiada szantazem, ze jesli to nastapi, on wtedy doniesie na pracodawce do urzedu (bo, jak twierdzi, MA zwolnienie. Ale jednak od 5 dni go nie dostarcza). Pytanie: Czy mozna go spokojnie zwolnic, czy trzeba sie faktycznie czegos obawiac ze strony Urzedu? Pracownik zartudniony n...

Wyszukiwarka