Zgubiony paragon, a zwrot pieniędzy.

Witam,
dziecko chodzi na basen 9 lat. W czerwcu przedłużyłem karnet. Dostałem paragon i niestety go wywaliłem przez pomyłkę jak pozbywałem się tych niepotrzebnych. Szkółka wypisuje także takie jakieś karnety. Zawsze wchodziło się na karnet więc nie kolekcjonowałem tych paragonów.
Dziś przychodzimy i...
1. Szkółka podobno dostała wypowiedzenie od szkoły na korzystanie z basenu.
2. Z rozmowy wyszło, że NIGDZIE już nie będą prowadzić zajęć. Chyba kończą działalność.
3. Chcieli zrobić zwrot ale... niestety nie mam paragonu. Miałem zaufanie do szkółki bo nie znamy się od wczoraj tylko od lat.
4. Zostałem poinformowany, że NIE OTRZYMAM ZWROTU bez paragonu. I nic się nie da zrobić... tak mówi ich księgowa i "do widzenia".
Jestem w szoku po pierwsze, że klienta, który chodził do nich 9 lat, zostawił kupę kasy tak się traktuje. Ja bym na rzęsach stanął aby tą kasę mu zwrócić...
Tymczasem usłyszałem znajdź paragon... Wiem, że go nie ma, bo robiłem czystkę i też poszedł do śmieci jakiś miesiąc temu. Nie przywiązywałem do niego takiej wagi bo jak wspominałem współpracowaliśmy 9 lat...
Czy mogą dokonać zwrotu bez paragonu?
anonim cytuj
07-09-2023
Płatność była gotówką?
Czy oprócz paragonu była zawierana umowa na piśmie?
Niestety była gotówką. Umowa nie była zawierana, Pan wypisał tylko karnet. Nie prowadził także ewidencji osób. Niestety tak działał od wielu lat.

Sam karnet jak najbardziej jest potwierdzeniem zawarcia umowy. Nie mogą odmówić zwrotu z powodu braku paragonu.
 
anonim cytuj
07-09-2023
W świetle polskiego prawa, paragon fiskalny jest potwierdzeniem dokonania transakcji i jest używany przede wszystkim w celu ewidencji sprzedaży dla potrzeb podatkowych. Ale jeśli chodzi o dowody zawarcia umowy, paragon nie jest jedynym możliwym dowodem.

Sam karnet jak najbardziej jest potwierdzeniem zawarcia umowy.


Dokładnie, karnet, który otrzymałeś, służy jako dowód zawarcia umowy oraz świadczenia usług przez szkółkę basenową.

W przypadku odmowy zwrotu pieniędzy ze strony szkółki, można powołać się na Kodeks Cywilny. Art. 77 Kodeksu Cywilnego mówi, że każda ze stron jest obowiązana do przedstawienia dowodu na fakty, z których wywodzi swoje roszczenie lub obronę. Oznacza to, że Twoja strona ma prawo powołać się na karnet jako dowód zawarcia umowy i wniesienia opłaty. Jeśli szkółka będzie nadal odmawiać zwrotu pieniędzy, możesz rozważyć skierowanie sprawy do sądu w celu dochodzenia swojego roszczenia.

Chociaż nie masz paragonu, istnieją inne metody dowodzenia faktu dokonania płatności oraz zawarcia umowy. Współpraca trwająca 9 lat, historyczne karnety oraz inne świadectwa mogą służyć jako dowody w Twojej sprawie.

Jednak warto pamiętać, że w przypadku prowadzenia postępowania sądowego, obowiązek udowodnienia zawarcia umowy oraz dokonania płatności spoczywa na stronie powodowej. W związku z tym, jeżeli decydujesz się na podjęcie kroków prawnych, warto zgromadzić jak najwięcej dowodów potwierdzających Twoje roszczenia.
 
anonim cytuj
07-09-2023

Sugerowane Tematy

Przysposobienie dziecka.
Pierwsza żona zmarła. Wziąłem ponownie ślub i mam córkę 15 lat skończone. Czy obecna żona ma wszelkie prawa do mojej córki czy coś powinniśmy zrobić ( adopcja ) ....
Czy można sprzedać nieruchomość bez podziału majątku?
Dzień dobry. Jestem w trakcie rozwodu, mój adwokat mówi, że potrwa to jeszcze ok dwóch lat. Jestem właścicielem domu, który chcę sprzedać. W domu są rzeczy osobiste żony, a także rzeczy wspólne. Żona powiedziała, że podział majątku dopiero po rozwodzie. Co zrobić ?...
Jak policzyć alimenty wstecz?
Mam problem z ustaleniem kwot za alimenty. Złożyłam w sierpniu 2021 pozew o podniesienie alimentów z zabezpieczeniem. Dostałam zabezpieczenie w październiku na kwotę 700 zł płatne od. dnia złożenia. Wyliczyłam i dostałam po jakimś czasie to wyrównanie. W listopadzie sąd przyznał mi 1000 zł na takich samych zasadach jak poprzednio: płatne od dnia złożenia pozwu. Wyliczyłam na listopad i nie dostałam tego wyrównania. Dłużnik się odwołał i sąd zmn...
Problem z przelewem w banku Revolut.
Problem z przelewem w banku Revolut. 12.10.2022r. dokonałam przelewu z mojego konta Revolut na moje drugie konto w banku PKO Bank Polski. Do dzisiaj przelewu nie otrzymałam. Stan przelewu opisany jest jako oczekujący. Pisałam 4 skargi. Na jedną dostałam odpowiedź oraz 400 zł zadośćuczynienia. Na resztę nadal nie dostałam odpowiedzi. Kontaktuje się z Revolutem poprzez czat na aplikacji, jednak nikt nie jest w stanie mi pomóc. Dostaję codziennie...

Wyszukiwarka