Art. 91. 1. W przypadku niewykonania usługi pocztowej operator pocztowy
zwraca w całości pobraną opłatę za usługę pocztową niezależnie od należnego
odszkodowania.
2. Niewykonaniem usługi powszechnej w zakresie przesyłki rejestrowanej jest
w szczególności doręczenie tej przesyłki lub zawiadomienia o próbie jej doręczenia
po upływie 14 dni od dnia jej nadania.
3. Do okresu, o którym mowa w ust. 2, nie wlicza się:
1) dni ustawowo wolnych od pracy;
2) okresu, na który przesyłka rejestrowana została zatrzymana przez operatora
wyznaczonego w przypadkach określonych w art. 36 ust. 2.

Prawo pocztowe art. 91

Poprzedni

Art. 90. W przypadku niedoręczenia adresatowi przez operatora wyznaczonego kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym, o którym mowa w art. 15 ust. 1 pkt 3, przysługuje odszkodowanie w wysoko...

Nastepny

Art. 92. 1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje: 1) nadawcy; 2) adresatowi – w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego r...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2013
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 20 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka