Art. 92. 1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi
pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
1) nadawcy;
2) adresatowi – w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa
dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna
określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.
2. Nadawca albo adresat mogą zgłosić reklamację w każdej placówce pocztowej
operatora pocztowego, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej
z nadawcą.
3. Reklamacja może zostać wniesiona nie później niż w terminie 12 miesięcy od
dnia nadania przesyłki pocztowej.
4. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółowe warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja za niewykonanie
lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej,
2) sposób wnoszenia reklamacji,
3) terminy wnoszenia reklamacji,
4) szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego
– mając na uwadze maksymalne uproszczenie procedur reklamacyjnych w obrocie
krajowym, zapewnienie ich przejrzystości oraz niezbędną ochronę interesu nadawcy
i adresata, zakres odpowiedzialności operatora wyznaczonego z tytułu niewykonania
lub nienależytego wykonania usług powszechnych oraz sposób świadczenia tych
usług.

Prawo pocztowe art. 92

Poprzedni

Art. 91. 1. W przypadku niewykonania usługi pocztowej operator pocztowy zwraca w całości pobraną opłatę za usługę pocztową niezależnie od należnego odszkodowania. 2. Niewykonaniem usługi powszechne...

Nastepny

Art. 93. 1. Drogę postępowania reklamacyjnego w odniesieniu do usług pocztowych uważa się za wyczerpaną w przypadku odmowy uznania reklamacji przez operatora pocztowego albo niezapłacenia dochodzone...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2013
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 20 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka