Art. 35. 1. Statek musi mieć załogę w składzie i o kwalifikacjach
zapewniających bezpieczeństwo żeglugi.
2. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji jest:
1) patent żeglarski uprawniający do kierowania statkiem;
2) patent mechanika statkowego uprawniający do obsługi maszyn napędowych;
3) świadectwo uprawniające do zajmowania innych stanowisk na statku.
3. Patent żeglarski może zawierać ograniczenia co do rodzaju statków i dróg
wodnych, a patent mechanika statkowego – co do rodzaju statku.
4. Patent lub świadectwo wydaje dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej.
5. Uznaje się dokumenty kwalifikacyjne kierowników statków innych niż
Rzeczpospolita Polska państw członkowskich albo państw trzecich wydane zgodnie z:
1) przepisami, obowiązującymi w państwach członkowskich, w sprawie
uzyskiwania krajowych patentów kapitanów statków do przewozu towarów
i pasażerów śródlądowymi drogami wodnymi;
2) Konwencją o żegludze na Renie.
6. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej, mając na względzie przepis
ust. 5, określi, w drodze rozporządzenia, wykaz państw, w których wydane
dokumenty kwalifikacyjne kierowników statków będą uznawane przez organy
administracji żeglugi śródlądowej.
7. Przepisów ust. 1–6 dotyczących kwalifikacji załóg nie stosuje się do załogi
statku używanego wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.
Art. 34. 1. Dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej prowadzi i aktualizuje rejestr unijnych świadectw zdolności żeglugowej zawierający informacje o wydanych, odnowionych i przedłużonych: 1) unijnych św...
Art. 36. 1. Patent lub świadectwo uzyskuje osoba, która: 1) ukończyła 18 lat; 2) ma stan zdrowia odpowiedni do zakresu pracy na statkach żeglugi śródlądowej potwierdzony świadectwem zdrowia; 3) od...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców