Art. 105. 1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej lub
usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5, płatnej okresowo abonentowi przysługuje
odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według
rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy
niż ostatnie 12 miesięcy.
2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas
przerw był krótszy od 36 godzin.
3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa
w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin,
abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.
4. Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:
1) terminu zawarcia umowy, o którym mowa w art. 87, lub
2) określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której
mowa w art. 81 ust. 5, terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług
– za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi końcowemu od
przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej
w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez tego przedsiębiorcę
za świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5, płatnej
okresowo.

Prawo telekomunikacyjne art. 105

Poprzedni

Art. 104. 1. Do odpowiedzialności przedsiębiorców telekomunikacyjnych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem ust....

Nastepny

Art. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej. 2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostani...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 lipca 2004 – Prawo telekomunikacyjne
  • Wejscie w życie 3 września 2004
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 21 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka