Firma oficjalnie odmówiła naprawy, uznając że zakamienienie urządzenia jest po mojej stronie bo mam za twardą wodę.
Jak widać po danych podanych przez wodociągi ich teoria jest błędna. A skoro nie przyjmują do wiadomości oczywistych faktów to niech ponoszą tego konsekwencję.
Zajrzyj do instrukcji i poszukaj informacji nt konserwacji i okresowego oczyszczania urządzenia.
Zastanów się, czy stosowałeś się sumiennie do instrukcji.
Jest taki akronim RTM a złośliwi przekuli to na RTFM.
Ja na twoim miejscu spróbowałabym z rzecznikiem konsumenta na początek.
Jak to nic nie da to sprawa do sądu. I tutaj wszystko rozbije się o dowody. Zgodnie z KC ciężar dowodu spoczywa na tym kto wywodzi z niego skutek prawny. W tej sytuacji ty dowodzisz, że korzystałeś z urządzenia zgodnie z podanymi przez producenta warunkami eksploatacyjnymi stosując wodę o dopuszczalnej twardości na co przedstawiasz dowód w postaci zaświadczenia z właściwego zakładu wodociągowego. Gwarant twierdzi przeciwnie, że stosowałeś zbyt twardą wodę co spowodowało uszkodzenie z twojej winy a więc nie podlegające gwarancji. Teraz on musi przedstawić na to dowód. Samo twierdzenie nie wystarczy. Ostatecznie, być może trzeba będzie przeprowadzić dowód z opinii biegłego.
Należy także zauważyć, że producent kierując produkt na określony rynek powinien uwzględnić realia jego eksploatacji na tym rynku lub wyraźnie zastrzec, uświadomić konsumenta o koniecznym jego postępowaniu z urządzeniem. Być może jest tak, że osad kamienny zbiera się z określoną szybkością zależnie od twardości używanej wody, czego skutkiem jest to, że osoby intensywniej używające urządzenia „zakamienią” je wcześniej niż te używające rzadziej pomimo takiej samej twardości wody, skutkiem czego wszystkie urządzenia ulegną awarii (w istocie zużyciu) chociaż w różnym czasie. Część jeszcze w okresie gwarancji - tych ponadnormatywnie eksploatowanych. Takie rzeczy wylicza się wg. pewnych założeń eksploatacyjnych, które niekiedy się nie sprawdzają. Często jest też tak, że w warunkach eksploatacji podaje się zakładany czas lub ilość pracy urządzenia w określonym przedziale czasowym. Najczęściej jest to podawane np. przy drukarkach – ilość wydruków w skali miesiąca. Później jak ktoś ugotuje drukarkę bo zrobi roczny limit w tydzień a drukarka ma ukryty licznik to gwarant się na to powołuje odrzucając reklamację.