Wycena od hotelu.

Witam wszystkich, potrzebuje porady w sprawie sporu z hotelem. Moja praca wymaga czasami skorzystać z usług hotelu(przeważnie raz w miesiącu, 3-4dni). Gdzieś od początku tego roku korzystałam z usług jednego, w którym przy ostatnim pobycie wg hotelu pokój wymaga generalnego remontu. Co się stało? Wychodząc rano z pokoju wyślizgnął mi się z ręki ich papierowy kubek i rozlałam kawę na dywan. Od razu poinformowałam o tym recepcję, ale po powrocie wieczorem plama wyglądała tak samo. Trzy razy rozmawiałam przez telefon z obsługą, niestety nie wpadłam na to żeby rozmowy nagrywać. Podobno ktoś plamy czyścił ale im nie wyszło, a teraz oczekują że zapłacę im za 50m2 wykładziny dywanowej oraz robocizny-koszt oszacowali na ok 12.5tysiaca. To pierwsza taka sytuacja w moim życiu, stąd też pytanie jak to wygląda od strony prawnej? Pokój na pewno nie miał 50m2, mam świadka na zgłoszenie sprawy na recepcji oraz zdjęcie plamy z wieczoru po jej powstaniu, czy jest sens działać czy na ten moment pozostać przy odmowie zapłaty takiej kwoty? Będę wdzięczna za pomoc, bo sytuacja chociaż kuriozalna bardzo mnie stresuje..
anonim cytuj
17-09-2023
A nie masz OC?
Pokój nie miał 50m2 - ale może kładą wykładzinę w jednym kawałku, a pokój ma dziwny rozkład i musieli wyciąć jego kształt z takiego kawałka (to raptem 7 na 7 metrów).
Czy gdyby tobie ktoś zniszczył wykładzinę - nie chciałabyś przywrócenia stanu z przed zniszczenia?
"mam świadka na zgłoszenie sprawy na recepcji oraz zdjęcie plamy z wieczoru po jej powstaniu" - czyli kwestia, że to ty zniszczyłaś jest przynajmniej jasna.
Wylałam kawę na dywan, nie zrobiłam tego umyślnie. Nie zdemolowałam pokoju, nie popsułam nic specjalnie. Gdyby mi ktoś wylał kawę na dywan to od razu zajęłabym się nią żeby ją wywabić i na pewno nie oczekiwałabym 13k za jego wymianę. Jak się dowiedziałam serwis sprzątający był 3h po moim zgłoszeniu, nikt wcześniej nie zareagował na nie. Nie, nie mam OC od wyłania kawy w hotelu -jak pisałam pierwszy raz mam taką sytuację.

Gdybyś zrobiła to umyślnie, to oprócz odpowiedzialności cywilnej poniosłabyś jeszcze karną za zniszczenie rzeczy. A tak jesteś zobowiązana do naprawienia szkody. Jeśli nie da się jej naprawić poprzez czyszczenie, trzeba będzie wymienić wykładzinę. Albo nie wymieniać, a uzyskać równowartość kosztu wymiany, bo te decyzje należą do poszkodowanego.
Poszkodowany nie ma obowiązku przedstawiania ci paragonów z zakupu czy faktur za wykonaną naprawę. Jak nie zgadzasz się z wyceną, możesz poczekać na pozew i tam ustalać wysokość szkody z pomocą biegłego.
 
anonim cytuj
17-09-2023

Sugerowane Tematy

Witam
Czy na dozrze elektronicznym stacjonarnym mogę przekroczyć granice i wrócić na czas do domu...
Sprzedaż samochodu -roszczenia kupującego
Witam Serdecznie. Bardzo proszę o radę. Sprzedałem auto jako osoba prywatna na umowę również osobie prywatnej. Po 7 tygodniach kupujący piszę że zawór egr nie działa prawidłowo i wyskakuje błąd. Przypomniałem kupującemu grzecznie , że powiedziałem mu o ingerencji w filtr DPF oraz zawór egr , ten jednak stwierdził, że DPF tak owszem jednak o zaworze nie było mowy. Jest słowo przeciwko słowie. Ma jakieś moje screeny z forum gdzie pisałem o ty...
Konsekwencje niezgłoszenia pożyczki do US.
Dzień dobry. Rok temu pożyczyliśmy z mężem sporą kwotę pieniędzy pewnej bliskiej osobie (z mojej rodziny). W tej pożyczce chodziło o spłacenie długu komorniczego, dlatego ta kwota nie została przekazana "do rąk" tej osoby - zrobiliśmy przelew bezpośrednio na konto komornika, w tytule był nr sprawy komorniczej. Do rzeczy: teraz ta osoba chce nam oddać nasze pieniądze (na razie połowę kwoty) i jak się okazało, nie zgłosiła tej pożyczk...
Postojowe w pracy.
Witam. Żona dostała w czwartek dwa tygodnie temu telefonicznie informację od kierowniczki, że w piątek będzie wylewana posadzka na zakładzie i w ten dzień zakład będzie zamknięty. Żona była gotowa do pracy więc powinna dostać postojowe. Teraz każą pracownikom odrobić ten piątek w sobotę. Czy jest to zgodne z prawem?...

Wyszukiwarka