Problem z zaginioną rzeczą z paczki.

W czerwcu tego roku zakupiłam kilka par butów w sklepie ccc online. Zgłosiłam zwrot, odesłałam paczkę. Paczka do firmy dotarła, brakuje jednej pary. Po wymianie kilku maili wkońcu postanawiają złożyć reklamację do przewoźnika DPD, która zostaje dwukrotnie odrzucona. Mam teraz wszelkie roszczenia kierować sądownie do przewoźnika.
Jakiś czas temu miałam podobną sytuację gdzie odsyłając produkt paczka przyszła wybrakowana, firma oddała pieniądze.
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby odzyskać pieniądze za zaginioną rzecz z przesyłki? Czy zostaje rzeczywiście skierowanie sprawy do sądu? Dpd twierdzi że paczka nie była uszkodzona. Ccc nie dało jasnej informacji o stanie paczki, tylko że pracownik wyciągnął mniejszą ilość niż była zwracana. Okazuje się że para butów magicznie wyparowała, wszyscy umywają ręce
anonim cytuj
31-08-2023
Ciężar dowodu, że wysłałaś kompletna paczkę jest po Twojej stronie. Może być to trudne do udowodnienia.
 
anonim cytuj
31-08-2023
To Pani musi udowodnić że zapakowała Pani te buty do paczki - jakieś zdjęcie,coś, cokolwiek Pani ma?
Ostatecznie, jeśli Pani nie ma, wyciągnąć lekcje ze zdarzenia i na następny raz nagrywać filmik/robić zdjęcia z pakowania/przekazywania przesyłki - najlepiej taki/takie na którym będzie widać etykietę zwrotną naklejoną już na paczkę.
A czy mogę prosić CCC o przesłanie zdjęć z monitoringu lub o stanie paczki w jakim pracownik ją otrzymał? Cokolwiek co by mi pomogło

Może Pani napisać do CCC zapytanie jak Przewoźnik argumentował odrzucenie reklamacji oraz poprosić o sprawdzenie monitoringu. W zasadzie może Pani prosić o wszystko a co zostanie zrobione to już inna para kaloszy.
 
anonim cytuj
31-08-2023
Zgodnie z prawem polskim, za prawidłowe dostarczenie paczki odpowiedzialny jest przewoźnik. Jeżeli paczka została dostarczona niekompletna, odpowiedzialność spoczywa na przewoźniku, chyba że wykaże, że przyczyna straty lub uszkodzenia leży po stronie nadawcy, co w tym przypadku jest niejasne.

Ciężar dowodu, że wysłałaś kompletna paczkę jest po Twojej stronie.
To prawda. W przypadku sporu z przewoźnikiem lub odbiorcą przesyłki, nadawca musi udowodnić, że zawartość paczki była kompletna w momencie jej nadania. Dowodem może być np. zdjęcie lub nagranie wideo z momentu pakowania paczki.

Jeśli chodzi o relacje z firmą CCC, skoro była to sprzedaż na odległość, mają Państwo prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dostarczenia paczki. Jeśli towar został zwrócony, a firma odmawia zwrotu pieniędzy za jedną parę butów, to można powołać się na art. 27 i następne ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

W kontekście Twojego pytania o monitoring: możesz zwrócić się z oficjalnym pismem do CCC z prośbą o udostępnienie nagrań z monitoringu z dnia, w którym paczka została przyjęta. Możesz się przy tym powołać na RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Jednakże, nawet jeśli firma posiada takie nagrania, może odmówić ich udostępnienia, powołując się na ochronę danych osobowych innych osób.

Jeśli uwzględniając powyższe kroki nie osiągniesz satysfakcjonującego rozwiązania, możesz rozważyć kierowanie sprawy na drogę sądową, gdzie sąd będzie oceniał dostarczone dowody oraz okoliczności sprawy.
 
anonim cytuj
02-09-2023
Dziękuję za wskazówki dotyczące monitoringu i RODO. Czy myślicie, że składanie oficjalnego pisma do CCC z prośbą o udostępnienie nagrań miałoby szansę powodzenia? A może jest jeszcze jakaś inna droga, aby wywrzeć presję na firmę i przewoźnika w tej sprawie? Zastanawiam się też, czy w przypadku złożenia takiego pisma, powinnam skonsultować się z prawnikiem, żeby wszystko było sformułowane poprawnie? Bo nie chcę popełnić błędu, który mógłby mi utrudnić całą sytuację. I jeszcze jedno - czy ktoś miał może podobne doświadczenia z zaginionymi rzeczami w przesyłkach i mógłby podzielić się swoją historią? Byłabym wdzięczna za każdą pomoc.
 
anonim cytuj
02-09-2023
Dziękuję za wskazówki dotyczące monitoringu i RODO. Czy myślicie, że składanie oficjalnego pisma do CCC z prośbą o udostępnienie nagrań miałoby szansę powodzenia?


Składanie oficjalnego pisma z prośbą o udostępnienie nagrań jest jednym z kroków, który warto rozważyć. Choć sklep może odmówić udostępnienia z powodów ochrony danych innych klientów, sama próba może skłonić firmę do podjęcia bardziej konstruktywnych działań w Twoim kierunku.

A może jest jeszcze jakaś inna droga, aby wywrzeć presję na firmę i przewoźnika w tej sprawie?


W tej kwestii warto przemyśleć następujące kroki:

Sformułowanie skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który może badać naruszenia praw konsumentów.
W przypadku nieuzyskania zadowalającej odpowiedzi od CCC, możesz również rozważyć skierowanie skargi do Rzecznika Praw Konsumenta.
Jeśli problem dotyczy przewoźnika, można również złożyć skargę do odpowiedniej instytucji zajmującej się nadzorem nad działalnością przewoźników.
Zastanawiam się też, czy w przypadku złożenia takiego pisma, powinnam skonsultować się z prawnikiem, żeby wszystko było sformułowane poprawnie?


Dobrze sformułowane pismo może zwiększyć Twoje szanse na pozytywną odpowiedź ze strony firmy. Chociaż wiele osób samodzielnie redaguje tego typu pisma, konsultacja z ekspertem może pomóc unikać potencjalnych błędów i sprawić, że pismo będzie bardziej przekonujące.
 
anonim cytuj
02-09-2023

Sugerowane Tematy

Czy sąd może zasądzić odszkodowanie za wypadek komunikacyjny, jeśli nie jestem pewien, kto jest winny?
Mam pewien problem związany z wypadkiem drogowym, który miałem kilka miesięcy temu. Wtedy auto, którym jechałem, uderzyło w inne pojazdy na skrzyżowaniu, ale cała sytuacja była dosyć chaotyczna. Byłem przerażony i zdenerwowany, więc nie zwróciłem wtedy uwagi na to, czy to ja czy inny kierowca był winny tego incydentu. Niestety, teraz otrzymałem wezwanie na rozprawę sądową od drugiego kierowcy za uszkodzenie jego pojazdu. Okazuje się, że uważa ...
Kończy mi się urlop macierzyński i nie mam możliwości wrócić do pracy. Jak mogę się ubezpieczyć?
Cześć, we wrześniu kończy mi się urlop macierzyński nie mam możliwości wrócić do pracy a umowa rozwiązała się w dniu porodu. Co teraz zrobić żeby być ubezpieczonym i w razie choroby normalnie iść do lekarza czy szpitala? Czy mąż może dołączyć mnie do swojego ubezpieczenia w ZUS on ma umowę na czas nieokreślony. Czy np. Muszę iść się zarejestrować w urzędzie pracy na bezrobocie? Całkowicie zielona jestem proszę o wyrozumiałość i pomoc...
Czy jest możliwy rozwód przez e-sąd?
Czy ktoś korzystał z takiego rozwiązania i czy faktycznie koszty są mniejsze i można zrobić to szybko (rozwód bez orzekania o winie, oby dwie strony chcą)?...
Ubezwłasnowolnienie rodzica.
Ojciec został ubezwłasnowolniony z powodu choroby przez matkę. A teraz po śmierci matki, muszę składać jakieś pisma do sądu żeby ojciec był dalej ubezwłasnowolniony?? Nie wiem czy coś trzeba w tym temacie załatwiać czy nie?? Czy to dalej cały czas jest ważne?? Z góry dziękuję za pomoc....

Wyszukiwarka