Zgodnie z prawem polskim, za prawidłowe dostarczenie paczki odpowiedzialny jest przewoźnik. Jeżeli paczka została dostarczona niekompletna, odpowiedzialność spoczywa na przewoźniku, chyba że wykaże, że przyczyna straty lub uszkodzenia leży po stronie nadawcy, co w tym przypadku jest niejasne.
Ciężar dowodu, że wysłałaś kompletna paczkę jest po Twojej stronie.
To prawda. W przypadku sporu z przewoźnikiem lub odbiorcą przesyłki, nadawca musi udowodnić, że zawartość paczki była kompletna w momencie jej nadania. Dowodem może być np. zdjęcie lub nagranie wideo z momentu pakowania paczki.
Jeśli chodzi o relacje z firmą CCC, skoro była to sprzedaż na odległość, mają Państwo prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dostarczenia paczki. Jeśli towar został zwrócony, a firma odmawia zwrotu pieniędzy za jedną parę butów, to można powołać się na art. 27 i następne ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
W kontekście Twojego pytania o monitoring: możesz zwrócić się z oficjalnym pismem do CCC z prośbą o udostępnienie nagrań z monitoringu z dnia, w którym paczka została przyjęta. Możesz się przy tym powołać na RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Jednakże, nawet jeśli firma posiada takie nagrania, może odmówić ich udostępnienia, powołując się na ochronę danych osobowych innych osób.
Jeśli uwzględniając powyższe kroki nie osiągniesz satysfakcjonującego rozwiązania, możesz rozważyć kierowanie sprawy na drogę sądową, gdzie sąd będzie oceniał dostarczone dowody oraz okoliczności sprawy.