Zamówiłem telewizor o wartości 3 tys. ze sklepu internetowego X-kom. Po dostarczeniu opakowanie nie było uszkodzone. Rozpakowałem go po 2 tygodniach. Okazało się, że tv jest uszkodzony (ściśnięty pasem na busie i tv pęknięty od ściśnięcia). Zgłosiłem reklamacje do sklepu. Tv zabrali i po 1,5 miesiąca upominania się o rozpatrzenie reklamacja przyszła odmowa. Powód, że przewoźnik odmówił zwrotu pieniędzy z powodu, że reklamacja została zgłoszona za późno do nich, bo jest na to 1 tydzień. Co teraz z tym zrobić? Zamówiłem sprawny tv, a dostałem nienadający się do użytku. Proszę o pomoc co dalej zrobić. Dziękuję
Taki mają regulamin. Przy zamówieniach należy sprawdzać towar i stan od razu.
anonim cytuj
04-03-2023
Regulamin firmy nie stoi ponad prawem pocztowym, któremu podlegają firmy kurierskie. Firma może sobie napisać, że trzeba sprawdzać przesyłki i zgłaszać niezgodności natychmiast, ale prawo mówi, że nie trzeba tak postępować w każdej sytuacji. Niestety według tego samego prawa OP miał 7 dni na zgłoszenie reklamacji i ten czas przekroczył.
anonim cytuj
04-03-2023
Jak złożyłeś reklamacje to kiedy dostałeś pierwszą odpowiedź? Jak później niż po 30 dniach to reklamacja jest domyślnie uznana za zasadną.
anonim cytuj
04-03-2023
Żadnej sensownej odpowiedzi nie dostałem przez ponad miesiąc. Odpowiedz około 5 razy, że czekają na wyjaśnienie od przewoźnika.
anonim cytuj
04-03-2023
To w takim razie ta sytuacja nie łapie się chyba na ten przepis.
anonim cytuj
04-03-2023
Mieliśmy ostatnio w firmie taką sytuację-napiszę Ci, co powiedzieli nam nasi prawnicy. W skrócie:
- Przesyłkę zawsze otwieraj przy kurierze. Jeśli widzisz jakiekolwiek niepokojące rzeczy, chociażby lekkie uszkodzenie pudła, spisz z kurierem protokół. Kurier nie ma prawa odmówić jego spisania.
- Jeśli masz protokół, masz czas na zgłoszenie reklamacji wynoszący 12 miesięcy.
- Jeśli nie masz protokołu, masz czas na zgłoszenie reklamacji wynoszący 7 dni, ale tylko, jeśli z wierzchu nie było widać żadnych uszkodzeń. Jeśli były one widoczne, zgłoszenia należy dokonać niezwłocznie-jeszcze przy kurierze (protokół/oświadczenie).
- Powyższe zasady dotyczą tylko reklamacji z powodu uszkodzenia lub ubytku przesyłki. W innych sytuacjach czas na zgłoszenie reklamacji to 12 miesięcy.
Czyli: skoro nie było widać uszkodzeń z zewnątrz i nie spisałeś protokołu, miałeś 7 dni na zgłoszenie reklamacji. Przekroczyłaś ten czas, więc dostałeś odmowę. Możesz się od niej odwołać w przeciągu 14 dni, ale pewnie trzeba będzie wsparcia prawnika, bo nie dotrzymałeś terminów. Tutaj już moja wiedza się kończy, bo mój przypadek akurat był zgłoszony w terminie.
anonim cytuj
04-03-2023
Protokół mam. Po zgłoszeniu reklamacji firma kurierska przyjechała i spisała protokół. Tylko że było to po miesiącu od odebrania.
anonim cytuj
04-03-2023
To nie wiem niestety, czy to robi jakąś różnicę, że protokół był spisany później, może ktoś jeszcze się wypowie.
Witam
czy mogę założyć sobie wspólne konto z partnerem, który jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym?
Czy moje wynagrodzenie będzie wtedy brane pod uwagę?
Nie jesteśmy małżeństwem....
Witam. Żona dostała w czwartek dwa tygodnie temu telefonicznie informację od kierowniczki, że w piątek będzie wylewana posadzka na zakładzie i w ten dzień zakład będzie zamknięty. Żona była gotowa do pracy więc powinna dostać postojowe. Teraz każą pracownikom odrobić ten piątek w sobotę. Czy jest to zgodne z prawem?...
Jeżeli babcia zmarła i nie pozostawiła testamentu. Miała syna i córkę. Syn odrzucił spadek. Kto dziedziczy po synu najpierw? Siostra czy dzieci syna?...
Witam ,mam dwóch synów i córkę , chce odpisać na jednego syna dom z budynkami ale pola Nie mogę bo brakuje mi parę lat do emerytury rolniczej , chciał bym to załatwić za życia ,i przepisać wszystko na jednego syna- nie będę tłumaczył czemu tylko na niego bo to nie ważne, jak to zrobić żeby jeden syn i córka nie miała to tego prawa?...
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka pozwala szybko dostać się do poszukiwanego miejsca na stronie. Przykładowe frazy: