Zamówiłem telewizor o wartości 3 tys. ze sklepu internetowego X-kom. Po dostarczeniu opakowanie nie było uszkodzone. Rozpakowałem go po 2 tygodniach. Okazało się, że tv jest uszkodzony (ściśnięty pasem na busie i tv pęknięty od ściśnięcia). Zgłosiłem reklamacje do sklepu. Tv zabrali i po 1,5 miesiąca upominania się o rozpatrzenie reklamacja przyszła odmowa. Powód, że przewoźnik odmówił zwrotu pieniędzy z powodu, że reklamacja została zgłoszona za późno do nich, bo jest na to 1 tydzień. Co teraz z tym zrobić? Zamówiłem sprawny tv, a dostałem nienadający się do użytku. Proszę o pomoc co dalej zrobić. Dziękuję
Taki mają regulamin. Przy zamówieniach należy sprawdzać towar i stan od razu.
anonim cytuj
04-03-2023
Regulamin firmy nie stoi ponad prawem pocztowym, któremu podlegają firmy kurierskie. Firma może sobie napisać, że trzeba sprawdzać przesyłki i zgłaszać niezgodności natychmiast, ale prawo mówi, że nie trzeba tak postępować w każdej sytuacji. Niestety według tego samego prawa OP miał 7 dni na zgłoszenie reklamacji i ten czas przekroczył.
anonim cytuj
04-03-2023
Jak złożyłeś reklamacje to kiedy dostałeś pierwszą odpowiedź? Jak później niż po 30 dniach to reklamacja jest domyślnie uznana za zasadną.
anonim cytuj
04-03-2023
Żadnej sensownej odpowiedzi nie dostałem przez ponad miesiąc. Odpowiedz około 5 razy, że czekają na wyjaśnienie od przewoźnika.
anonim cytuj
04-03-2023
To w takim razie ta sytuacja nie łapie się chyba na ten przepis.
anonim cytuj
04-03-2023
Mieliśmy ostatnio w firmie taką sytuację-napiszę Ci, co powiedzieli nam nasi prawnicy. W skrócie:
- Przesyłkę zawsze otwieraj przy kurierze. Jeśli widzisz jakiekolwiek niepokojące rzeczy, chociażby lekkie uszkodzenie pudła, spisz z kurierem protokół. Kurier nie ma prawa odmówić jego spisania.
- Jeśli masz protokół, masz czas na zgłoszenie reklamacji wynoszący 12 miesięcy.
- Jeśli nie masz protokołu, masz czas na zgłoszenie reklamacji wynoszący 7 dni, ale tylko, jeśli z wierzchu nie było widać żadnych uszkodzeń. Jeśli były one widoczne, zgłoszenia należy dokonać niezwłocznie-jeszcze przy kurierze (protokół/oświadczenie).
- Powyższe zasady dotyczą tylko reklamacji z powodu uszkodzenia lub ubytku przesyłki. W innych sytuacjach czas na zgłoszenie reklamacji to 12 miesięcy.
Czyli: skoro nie było widać uszkodzeń z zewnątrz i nie spisałeś protokołu, miałeś 7 dni na zgłoszenie reklamacji. Przekroczyłaś ten czas, więc dostałeś odmowę. Możesz się od niej odwołać w przeciągu 14 dni, ale pewnie trzeba będzie wsparcia prawnika, bo nie dotrzymałeś terminów. Tutaj już moja wiedza się kończy, bo mój przypadek akurat był zgłoszony w terminie.
anonim cytuj
04-03-2023
Protokół mam. Po zgłoszeniu reklamacji firma kurierska przyjechała i spisała protokół. Tylko że było to po miesiącu od odebrania.
anonim cytuj
04-03-2023
To nie wiem niestety, czy to robi jakąś różnicę, że protokół był spisany później, może ktoś jeszcze się wypowie.
Jestem w pierwszym miesiącu ciąży.
Mam umowę o pracę do 31 stycznia.
1. Czy mogę iść na zwolnienie ciążowe przed zakończeniem umowy i wtedy pracodawca musi mi przedłużyć umowę przynajmniej do porodu? Będę dostawała świadczenia do dnia porodu?
2. Co jeżeli nie pójdę teraz na zwolnienie i pracodawca nie przedłuży mi umowy? Z racji, że nie będę miała pracy, to w lutym już nie będę mogła iść na płatne L4?...
Zostałam oskarżona o podrobienie podpisu nie przyznaje się do tego w jaki sposób można się bronić ? Czy można kogoś oskarżyć o bezpodstawne zarzuty ?...
Witam wszystkich moje pytanko czy dostanę odszkodowanie z ubezpieczenia jeśli do łazienki wejdzie mi spółdzielnia i poniszczył kafelki prysznic?????...
Jestem konsumentem - zakupiłem towar wysyłkowo.
Wyslalem go do reklamacji na swój koszt. Sklep odmowil odbioru przesyłki od kuriera bo opakowanie było rozdarte. Co jeśli czegos brakuje? Jeśli rzecz jest uszkodzona? Kto za to poniesie koszt ja czy sklep? Wątpię ze kurier rozpatrzy reklamacje pozytywnie. Jak się ewentualnie bronić?
Przesyłka dotrze do mnie z powrotem jutro. Mam spakować paczkę na nowo i sklep chce wysłać po odbiór swojego kurie...
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka pozwala szybko dostać się do poszukiwanego miejsca na stronie. Przykładowe frazy: