Zgodnie z polskim prawem meldunek ma charakter deklaratywny i służy wyłącznie celom statystycznym oraz administracyjnym.
Po pierwsze, jeśli chodzi o Twoje pytanie dotyczące opłat za mieszkanie w BTBS (Bydgoskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego) po zameldowaniu dodatkowej osoby: należy dokładnie przejrzeć umowę najmu mieszkania oraz regulamin BTBS. Jeśli w regulaminie lub umowie nie ma wyraźnie wskazanej informacji o dodatkowych opłatach za zameldowanie kolejnej osoby, to takie postępowanie BTBS może być niezgodne z prawem. W praktyce, meldunek nie powinien wpłynąć na wysokość opłat za mieszkanie, skoro rzeczywiste zużycie zasobów (np. wody, energii) nie uległo zmianie.
Chciałabym jeszcze zapytać czy jeśli ktoś zamelduje mnie przez internet to czy fizycznie muszę coś podpisywać Czy można to zrobić bez mojej osoby.
Zgodnie z przepisami, od 4 marca 2018 r. istnieje możliwość dokonania meldunku za pośrednictwem Internetu. Aby jednak dokonać takiego meldunku, osoba zgłaszająca musi posiadać profil zaufany na platformie ePUAP. W przypadku gdy zgłasza się meldunek za kogoś innego, wymagane jest posiadanie przez zgłaszającego pełnomocnictwa do reprezentowania tej osoby w czynnościach związanych z meldunkiem. Pełnomocnictwo to musi być udzielone na piśmie i podpisane przez osobę, której dotyczy meldunek. Zatem, jeżeli ktoś chce zameldować Cię przez internet, potrzebuje Twojego pełnomocnictwa w formie pisemnej.