Zgodnie z polskim prawem meldunek ma charakter deklaratywny i służy wyłącznie celom statystycznym oraz administracyjnym.
Po pierwsze, jeśli chodzi o Twoje pytanie dotyczące opłat za mieszkanie w BTBS (Bydgoskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego) po zameldowaniu dodatkowej osoby: należy dokładnie przejrzeć umowę najmu mieszkania oraz regulamin BTBS. Jeśli w regulaminie lub umowie nie ma wyraźnie wskazanej informacji o dodatkowych opłatach za zameldowanie kolejnej osoby, to takie postępowanie BTBS może być niezgodne z prawem. W praktyce, meldunek nie powinien wpłynąć na wysokość opłat za mieszkanie, skoro rzeczywiste zużycie zasobów (np. wody, energii) nie uległo zmianie.
[quote]Chciałabym jeszcze zapytać czy jeśli ktoś zamelduje mnie przez internet to czy fizycznie muszę coś podpisywać Czy można to zrobić bez mojej osoby.[/quote]
Zgodnie z przepisami, od 4 marca 2018 r. istnieje możliwość dokonania meldunku za pośrednictwem Internetu. Aby jednak dokonać takiego meldunku, osoba zgłaszająca musi posiadać profil zaufany na platformie ePUAP. W przypadku gdy zgłasza się meldunek za kogoś innego, wymagane jest posiadanie przez zgłaszającego pełnomocnictwa do reprezentowania tej osoby w czynnościach związanych z meldunkiem. Pełnomocnictwo to musi być udzielone na piśmie i podpisane przez osobę, której dotyczy meldunek. Zatem, jeżeli ktoś chce zameldować Cię przez internet, potrzebuje Twojego pełnomocnictwa w formie pisemnej.