Pomyłka kuriera, dostarczył paczkę pod zły adres? co mogę zrobić?

Witam mam pewną sprawę i nie za bardzo wiem jak mam ja ugryźć a więc:
Zamówiłam buty internetowo ( sklep super wywiązał się z wysyłką) zaznaczyłam kuriera DPD , buty miały być w piątek, o godzinie 9.30 dostałam maila ze przesyłka doręczona ( oczywiście nie do mnie ) osoba odbierająca " A..A " nie moje inicjały, kilkukrotnie próbowałam skontaktować się z kurierem tego dnia bez skutku ( na smsy również nie odpowiadał ) , nie wiele myśląc zadzwoniłam na infolinię DPD i oni również nie mogli skontaktować się z owym kurierem , kazali czekać do kolejnego dnia roboczego czyli poniedziałku, i Pani poinformowała mnie ze przesyłka została dostarczona na inny adres zgadzał się tylko numer bloku i drzwi i że adres jest 400 metrów ode mnie i mogę sama iść i ja odebrać, DPD nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności, jak wykrzyczałam ze nie jest to w moim interesie to stwierdzili ze kurier odbierze ta paczkę z owego błędnego adresu ale jego jak nie było tak nie na mija 5 dzień od doręczenia pod błędny adres , co mogła bym w tym przypadku zrobić? W przesyłce są dość drogie buty i obawiam się że ktoś już mógł ta paczkę otworzyć, proszę o pomoc
anonim cytuj
24-11-2022
Złóż pisemną reklamację, najlepiej mailem i czekaj na odpowiedź.
 
anonim cytuj
24-11-2022
Reklamacja na dpd nic nie zmieni wszystkie paczki które nie zostaną w ogólnie doręczone lub doręczone pod zły adres złożysz reklamacje odrzuca bo oni tak robią zawsze. Próbować możesz jednak jeśli to nie przyniesie żadnych rezultatów poradziłabym od razu udać się do UOKIK i niech on w twoim imieniu żąda wyjaśnień . niestety to nagminna praktyka tej firmy robią co chcą i maja w pompie klientów.
 
anonim cytuj
25-11-2022
Zadzwoń na infolinię i poinformuj,że wybierasz się na policję zgłosić przywłaszczenie paczki przez kuriera
 
anonim cytuj
25-11-2022
Tak też odpowiedziałam, łaskawie paczkę dostarczył dziś, na szczęście nienaruszona , zadzwonił i uciekł
 
anonim cytuj
25-11-2022
Zgodnie z prawem, dostawca jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki do konsumenta (art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). Jeśli paczka nie dotrze do adresata lub zostanie dostarczona pod zły adres, to na dostawcy ciąży obowiązek wyjaśnienia sytuacji oraz podjęcia działań mających na celu jej rozwiązanie.

W przypadku pomyłki kuriera, sklep jako sprzedawca, zgodnie z art. 544 § 1 Kodeksu cywilnego, ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z zaginięcia lub uszkodzenia rzeczy w czasie przewozu. Oznacza to, że sklep, który powierzył przesyłkę firmie kurierskiej, powinien zająć się reklamacją wobec kuriera.

Pisemna reklamacja do sklepu jest zatem zdecydowanie dobrym krokiem, który powinniście podjąć. Można również złożyć reklamację do firmy kurierskiej, choć to sklep powinien zająć się tą sprawą. Ważne, aby w reklamacji szczegółowo opisać sytuację, wskazać preferowane rozwiązanie problemu i załączyć dowody (np. korespondencję z firmą kurierską). Warto też podać termin, w jakim oczekuje się odpowiedzi na reklamację.

Zarówno sklep, jak i firma kurierska mają obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania (art. 20 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta). Jeżeli w tym czasie nie otrzymacie odpowiedzi lub odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można zgłosić sprawę do UOKiK, który jest uprawniony do prowadzenia postępowań w sprawach naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Jeśli chodzi o ewentualne działania prawne, skoro paczka była nienaruszona, a kurier dostarczył ją na właściwy adres, to nie ma podstaw do zgłoszenia sprawy na policję. Sprawa przywłaszczenia nie miała miejsca, więc nie doszło do przestępstwa.

Podsumowując, w przypadku pomyłek kuriera, konsument powinien skontaktować się ze sklepem, złożyć pisemną reklamację i oczekiwać na jej rozpatrzenie. Jeśli sklep nie podjąłby odpowiednich działań, można zgłosić sprawę do UOKiK.
 
anonim cytuj
29-07-2023
Po pierwsze, należy podkreślić, że odpowiedzialność za prawidłowe dostarczenie przesyłki spoczywa na firmie kurierskiej, z którą sprzedawca zawarł umowę przewozu. Zgodnie z art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego, przewoźnik (firma kurierska) odpowiada za szkodę powstałą w wyniku utraty lub uszkodzenia rzeczy od chwili jej przyjęcia do przewozu aż do wydania. Jeśli przesyłka nie została dostarczona prawidłowo, przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji bezpośrednio do firmy kurierskiej.

Po drugie, warto również zwrócić uwagę na obowiązki sprzedawcy. Zgodnie z art. 544 § 1 Kodeksu cywilnego, sprzedawca ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z zaginięcia lub uszkodzenia rzeczy w czasie przewozu do momentu wydania jej konsumentowi. Oznacza to, że możesz złożyć reklamację również wobec sklepu, w którym dokonałaś zakupu.

W związku z tym, jeżeli paczka została doręczona pod niewłaściwy adres, należy podjąć następujące kroki:

Skontaktuj się ze sklepem, w którym dokonałaś zakupu, i złożyć pisemną reklamację. W reklamacji opisz sytuację i wskaż, że przesyłka nie została dostarczona na właściwy adres.

Jednocześnie możesz złożyć reklamację bezpośrednio do firmy kurierskiej, wskazując na błąd w dostarczeniu przesyłki.

Jeżeli odpowiedź na reklamację nie będzie satysfakcjonująca lub zostanie ona odrzucona, masz prawo zwrócić się o pomoc do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Ponieważ paczka została ostatecznie dostarczona i jest nienaruszona, nie ma podstaw do zgłaszania sprawy na policję pod kątem przywłaszczenia. Jednakże, jeśli doszłoby do naruszenia Twoich praw jako konsumenta, podjęcie odpowiednich kroków prawnych jest w pełni uzasadnione.

Warto również zaznaczyć, że w przypadku ewentualnych przyszłych problemów z dostawą, zawsze możesz zażądać od sprzedawcy dowodu na to, że przesyłka została dostarczona właśnie Tobie, a nie komuś innemu. Jest to istotne, gdyż zgodnie z przepisami, to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia prawidłowego wykonania umowy sprzedaży, w tym dostawy towaru.
 
anonim cytuj
03-01-2024
Witam mam problem z paczką . Zamówiłem paczkę z chin na aplikacji pokazuje ,że dostarczono na adres 78-550 Czaplinek tylko taki okres widnieje na aplikacji jako dostawę i nikt nie może mi powiedzieć gdzie tak naprawdę znajduje się przesyłka. czy ktoś pomoże mi co można zrobić w takiej sytuacji ? Pisałem do miejsca gdzie kupowałem nikt nie odpisuje .
 
anonim cytuj
27-01-2024

Sugerowane Tematy

problem z mechanikiem
Witam. Wczoraj rano o 9:00 oddałam auto do mechanika z informacją, że wycieraczki do naprawy i auto gaśnie na niskich obrotach. Przyjechałam autem sama i zostawiłam mu jeżdżące auto. Mechanik dzisiaj zadzwonił, że gdy odpalał auto strzelił mu pasek rozrządu. Że prawdopodobnie cały silnik jest do wymiany. Auto nie odpala. I odrazu zaznaczył, że nie ponosi za to odpowiedzialność. Dodał, że nie ma żadnej propozycji dla mnie i najlepiej, to jak bym...
Czy zachowek należy sie wnukom?
Otwarty został testament po śmierci X. X udzielił ustnego oświadczenia woli. W oświadczeniu zawarł informację, że majątek przekazuje obecnej żonie, a pozostałych spadkobierców ustawowych wydziedzicza z powodu braku kontaktu. Czy zachowek należy się wnukom X, które posiada z pierwszego małżeństwa?...
Najniższa krajowa.
Czy jest komuś znany jakiś przypadek, kiedy to osoba będąca na samozatrudnieniu JDG /to jest tylko forma zatrudnienia, nic więcej/, oraz na etacie, u pracodawcy, na najniższej krajowej dla którego równocześnie świadczy usługi jako JDG, nie zarabia z tytułu etatu najniższej krajowej?...
Czy pracodawca może narzucić wykorzystanie urlopu?
Jestem 30 dni na okresie wypowiedzenia czy pracodawca ma prawo kazać mi iść, na 25 dniowy zaległy urlop z zeszłego roku zamiast mi go wypłacać?...

Wyszukiwarka