Problem z reklamacją butów w sklepie obuwniczym. Jakie są moje prawa w tej sytuacji?

Dzień dobry. Piszę do państwa być może z błahostką ale potrzebuję pomocy i porady .Otóż ,miesiąc temu w sklepie obuwniczym zakupiłam obuwie damskie w kwocie 400 zł .Po 3 tygodniach użytkowania buty zaczęły się rozklejać ( w obu butach odchodzą podeszwy ) .Pojechałam dziś z reklamacją do sklepu ,w którym zostały zakupione .Poprosiłam o zaznaczenie przez sprzedawcę w formularzu ,iż wolała bym zwrot gotówki , ponieważ obawiam się ,że cała seria jest tak wadliwa .
Sprzedawczyni poinformowała mnie ,że jeżeli zostanie zaznaczony zwrot gotówki za wadliwe obuwie ,to producent może nie zwrócić obuwia ani nie naprawić reklamowanych butów (czy to prawda?
Druga sprawa ,sprzedawczyni poinformowała mnie ,że producent może przez 2 lata do skutku naprawiać takie wadliwe obuwie a potem już mija gwarancja i nie musi nic?
Moje pytanie ile razy producent może naprawiać taką wadliwą parę obuwia? Czy sprzedawca miał rację podając mi takie informacje ,czy tylko chciał mnie zbyć?
Jakie są moje prawa w tej sytuacji?
anonim cytuj
30-11-2022
Proszę korzystać prawa reklamacji na zasadach rękojmi od sprzedawcy. Wtedy już przy drugiej naprawie ma pani prawo żądać zwrotu pieniędzy.
 
anonim cytuj
30-11-2022
Czyli muszę sprzedawcy zaznaczyć ,iż chcę skorzystać z prawa rękojmi a nie reklamacji (?)
 
anonim cytuj
30-11-2022
Tak- odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży z tytułu rękojmi.
 
anonim cytuj
30-11-2022
Dziękuję ślicznie
 
anonim cytuj
30-11-2022
Ma prawo żądać zwrotu już przy pierwszej naprawie. Tylko sprzedawca może się od tego zobowiązania uwolnić jeśli niezwłocznie naprawi lub wymieni wadliwy towar.
 
anonim cytuj
30-11-2022
Powołaj się na rękojmię sprzedawcy (nie reklamację u producenta). Sprzedawca jest zobowiązany do przyjęcia rękojmi przez 12 miesięcy (w tym czasie przyjmuje się, ze istniały wady produkcyjne/ukryte). W żądaniach możesz zaznaczyć, że chcesz zwrot gotówki. Niekoniecznie przyjmą takie żądanie, bo oni mają zaś prawo wymienić towar na nowy, wolny od wad. Jeśli będzie występował problem ze sprzedawcą proszę udać się do Rzecznika Praw Konsumenta (w każdym mieście powiatowym). Nie mogą odmówić naprawy/naprawy, jeśli uszkodzenie nie było mechaniczne i nie wynikało z nieprawidłowego użytkowania.
 
anonim cytuj
30-11-2022
"Sprzedawca jest zobowiązany do przyjęcia rękojmi przez 12 miesięcy (w tym czasie przykmuje się, ze istniały wady produkcyjne/ukryte). "
Przez 24 miesiące.
Przez 12 miesięcy istnieje domniemanie, że rzecz sprzedana miała wady w chwili sprzedaży, przy czym sprzedawca może się od odpowiedzialności uwolnić jeśli wykaże, że wada wystąpiła z innych przyczyn niż tkwiące w towarze w chwili jego wydania konsumentowi.
 
anonim cytuj
30-11-2022
Dziękuję za doprecyzowanie.
 
anonim cytuj
30-11-2022
I tak- w przypadku zwrotu gotówki producent nie musi naprawiać obuwia ani też butów Pani zwracać.
 
anonim cytuj
30-11-2022
Tutaj wkradł się błąd w pisaniu ,ponieważ sprzedawca poinformował mnie ,że zaznaczając zwrot gotówki w formularzu producent może nie zgodzić się na zwrot gotówki ani też nie naprawić wadliwego obuwia ...(co jest dla mnie jakąś bzdurą )
 
anonim cytuj
30-11-2022
To już wierutna bzdura. Ważne, żebyś powołała się jednak na rękojmię, z tego tytułu masz większe możliwości.
 
anonim cytuj
30-11-2022
Myślę że skoro reklamacja już została złożona na zasadach gwarancji należy ją wycofać o złożyć na zasadach rękojmi nową . Można wpisać wymiana na towar wolny od wad lub zwrot gotówki wtedy są zawarte dwie opcje
 
anonim cytuj
30-11-2022
Sprzedawczyni poinformowała mnie, że jeżeli zostanie zaznaczony zwrot gotówki za wadliwe obuwie, to producent może nie zwrócić obuwia ani nie naprawić reklamowanych butów (czy to prawda?)

Nieprawda. Jeżeli w ramach rękojmi składana jest reklamacja i wybrany zostaje zwrot gotówki, sprzedawca ma obowiązek jej uwzględnienia, chyba że wymiana towaru na wolny od wad będzie niemożliwa lub zbyt kosztowna. Jeśli jednak sprzedawca odmówi uwzględnienia żądania, powinien wskazać inne możliwe rozwiązanie, jak np. naprawa towaru.

Druga sprawa, sprzedawczyni poinformowała mnie, że producent może przez 2 lata do skutku naprawiać takie wadliwe obuwie a potem już mija gwarancja i nie musi nic?

Prawo rękojmi określone jest w Kodeksie Cywilnym i dotyczy odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru na okres dwóch lat od daty jego wydania konsumentowi. Jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego. W przypadku rękojmi, jeśli towar posiada wady, kupujący ma prawo do:

wymiany towaru na wolny od wad,
naprawy towaru,
obniżenia ceny,
odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad lub wadę usunie. Odstąpienie od umowy nie jest dopuszczalne, jeżeli wada jest nieistotna.
Czyli muszę sprzedawcy zaznaczyć, iż chcę skorzystać z prawa rękojmi a nie reklamacji (?)

Tak, jeśli chcesz skorzystać z praw wynikających z rękojmi, powinnaś to wyraźnie zaznaczyć. Rękojmia jest prawem konsumenta wynikającym bezpośrednio z przepisów prawa, podczas gdy gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta lub sprzedawcy.

I tak- w przypadku zwrotu gotówki producent nie musi naprawiać obuwia ani też butów Pani zwracać.

To nieprawda. Jeżeli konsument składa reklamację w ramach rękojmi i wybiera zwrot gotówki, sprzedawca nie może jednocześnie zatrzymać wadliwego towaru. Jeżeli zwrot pieniędzy zostaje uwzględniony, wadliwy towar powinien być zwrócony konsumentowi.

Myślę że skoro reklamacja już została złożona na zasadach gwarancji należy ją wycofać o złożyć na zasadach rękojmi nową.

Jeśli reklamacja została złożona na podstawie gwarancji, a konsument chce skorzystać z praw wynikających z rękojmi, powinien wycofać reklamację gwarancyjną i złożyć nową na podstawie rękojmi. Jednakże warto pamiętać, że składając reklamację w ramach rękojmi, konsument ma szersze uprawnienia w stosunku do sprzedawcy niż w ramach gwarancji, która jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta lub sprzedawcy.
 
anonim cytuj
08-08-2023

Sugerowane Tematy

Czy sprzedający/świadczący usługę ma obowiązek zapłacić za transport?
Czy zgodnie z art. 561 kodeksu cywilnego, sprzedający/świadczący usługę ma obowiązek zapłacić za transport? A jeżeli tak to w jaki sposób? Bo oddałem do niego samochód na całkowity remont, i po przejechaniu 3tys km znowu samochód zepsuty. Napisałem mu pismo z tytułu rękojmi, on odpisał żeby mu przywieść samochód, tylko problem jest taki że mam do niego 300km. Kontakt z nim jest bardzo trudny, napisać jakieś pismo do niego w tej sprawie, wynająć l...
Wydanie rzeczy osobistych przed pracodawcę.
Zwracam się z uprzejmą prośbą o informację, czy pracodawca może odmówić pracownikowi, będącemu na wypowiedzeniu bez świadczenia pracy, wstępu na teren zakładu pracy w celu odebrania swoich prywatnych rzeczy z szafki? Czy jeżeli tak to jest zobowiązany do przekazania zawartości pracownikowi? Co jeżeli odmówi? ...
Emerytura honorowa.
Witam Sprawa dotyczy mojej ponad 100 letniej Babci. Po ukończeniu 100 roku życia nabyła prawo do tzw. emerytury honorowej. Problem (lub nie) polega na tym, że odebrano jej pobieraną wcześniej emeryturę z KRUSu i co miesiąc wypłacana jest tylko emerytura honorowa. Zainteresowałem się sprawą i wszędzie gdzie czytam jest napisane, że emerytura honorowa jest dodatkiem, a dotychczasowe świadczenia pozostają wypłacane w dotychczasowej formie. Czy Babc...
Ojciec zabrał dzieci i grozi ze ich nie odda matce
Witam. Co mogę zrobić jeżeli mam z byłym partnerem dwójkę dzieci (nie ma ani pozbawionych ani ograniczonych praw) były partner wyszedł z zakładu karnego nie dawno umówiłam się z nim że dzieci będą mogły być z nim przez 5 dni z racji takiej że starszy syn chodzi do zerówki i w niedziele ma mi ich odwieźć a teraz straszy mnie że dzieci w niedziele nie zobaczę i że dzieci więcej nie zobaczę bo zostają z nim. Jak mogę zabrać od niego dzieci w niedz...

Wyszukiwarka