Problem z reklamacją butów w sklepie obuwniczym. Jakie są moje prawa w tej sytuacji?
Dzień dobry. Piszę do państwa być może z błahostką ale potrzebuję pomocy i porady .Otóż ,miesiąc temu w sklepie obuwniczym zakupiłam obuwie damskie w kwocie 400 zł .Po 3 tygodniach użytkowania buty zaczęły się rozklejać ( w obu butach odchodzą podeszwy ) .Pojechałam dziś z reklamacją do sklepu ,w którym zostały zakupione .Poprosiłam o zaznaczenie przez sprzedawcę w formularzu ,iż wolała bym zwrot gotówki , ponieważ obawiam się ,że cała seria jest tak wadliwa .
Sprzedawczyni poinformowała mnie ,że jeżeli zostanie zaznaczony zwrot gotówki za wadliwe obuwie ,to producent może nie zwrócić obuwia ani nie naprawić reklamowanych butów (czy to prawda?
Druga sprawa ,sprzedawczyni poinformowała mnie ,że producent może przez 2 lata do skutku naprawiać takie wadliwe obuwie a potem już mija gwarancja i nie musi nic?
Moje pytanie ile razy producent może naprawiać taką wadliwą parę obuwia? Czy sprzedawca miał rację podając mi takie informacje ,czy tylko chciał mnie zbyć?
Jakie są moje prawa w tej sytuacji?