Czy mogę zwrócić towar do 30dni bez podawania przyczyny jeżeli wcześniej była podana informacja że zwrotów nie przyjmują?

Witam, proszę o podpowiedź jak wygląda sytuacja zwrotu towaru w znanym sklepie Auchan.
Mogę zwrócić towar (bizuteria?) Do 30dni bez podawania przyczyny? Była karteczka 'prosimy o przemyślane zakupy ponieważ zwrotów nie przyjmujemy' ale czy faktycznie nie mogę zwrócić? Z góry dziękuję za odpowiedź
anonim cytuj
26-07-2022
Zakup był w sklepie stacjonarnym?
 
anonim cytuj
26-07-2022
Zakup był w sklepie stacjonarnym?

tak, zakup w sklepie stacjonarnym
 
anonim cytuj
26-07-2022
tak, zakup w sklepie stacjonarnym

W takim przypadku możliwość zwrotu jest tylko dobrą wolą sprzedawcy. Nie ma on obowiązku przyjmowania zwrotu towaru.
 
anonim cytuj
26-07-2022
Skąd ci się wzięło 30 dni? Na zwrot bez podawania przyczyny jest 14 dni, i to wyłącznie wtedy, gdy umowa była zawarta poza siedzibą firmy, na przykład przez internet. Jeśli kupowałaś stacjonarnie, a towar nie jest wadliwy, to przyjęcie zwrotu jest tylko dobrą wolą sklepu i nie musi on go przyjmować, jeżeli nie chce. Natomiast jeśli towar jest wadliwy, możesz skorzystać z reklamacji z tytułu rękojmi, ale wtedy nie ma mowy o zwrocie bez podawania przyczyny.
 
anonim cytuj
26-07-2022
Witam, proszę o podpowiedź jak wygląda sytuacja zwrotu towaru w znanym sklepie Auchan. Mogę zwrócić towar (bizuteria?) Do 30dni bez podawania przyczyny? Była karteczka 'prosimy o przemyślane zakupy ponieważ zwrotów nie przyjmujemy' ale czy faktycznie nie mogę zwrócić? Z góry dziękuję za odpowiedź


Po pierwsze, w przypadku zakupów dokonanych w sklepie stacjonarnym, prawo polskie nie przewiduje automatycznego prawa do zwrotu towaru bez podawania przyczyny w terminie 14 czy 30 dni. Prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni obowiązuje jedynie w przypadku umów zawieranych na odległość, czyli głównie zakupów internetowych (zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta).

Po drugie, skoro informacja o braku możliwości zwrotu była wyraźnie umieszczona w sklepie ("prosimy o przemyślane zakupy ponieważ zwrotów nie przyjmujemy"), oznacza to, że sklep wyraźnie wskazał swoją politykę w zakresie zwrotów. Zatem, zwrot w tej sytuacji zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy.

Skąd ci się wzięło 30 dni? Na zwrot bez podawania przyczyny jest 14 dni, i to wyłącznie wtedy, gdy umowa była zawarta poza siedzibą firmy, na przykład przez internet. Jeśli kupowałaś stacjonarnie, a towar nie jest wadliwy, to przyjęcie zwrotu jest tylko dobrą wolą sklepu i nie musi on go przyjmować, jeżeli nie chce. Natomiast jeśli towar jest wadliwy, możesz skorzystać z reklamacji z tytułu rękojmi, ale wtedy nie ma mowy o zwrocie bez podawania przyczyny.


Dokładnie tak, w przypadku wadliwego towaru, masz prawo zgłosić reklamację opartą o rękojmię za wady fizyczne rzeczy (zgodnie z art. 556 i następne Kodeksu cywilnego). Jeżeli reklamacja zostanie uznana, masz prawo domagać się naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny, a w pewnych sytuacjach także odstąpienia od umowy. Jednakże, w tym przypadku konieczne jest wskazanie wady towaru.
 
anonim cytuj
23-08-2023

Sugerowane Tematy

Wezwanie z prokuratury a pobyt za granicą.
Mój bliski kuzyn dostał na adres zameldowania w Polsce ( zapomniał o wymeldowaniu) wezwanie do prokuratury w charakterze podejrzanego. Chodzi o art. 224 kk. Problem polega na tym, że on od wielu lat mieszka daleko poza granicami Polski i nie bardzo ma możliwość, by specjalnie przylecieć do Polski na takie przesłuchanie. Pytanie co w tej sytuacji można zrobić?...
Jak odzyskać zaliczkę?
W tym tygodniu we wtorek zostawiłam zaliczkę za towar w sklepie, sprzedawca wypisał mi druczek z nazwą towaru i kwotą zaliczki. Niestety jednak nie mogę sfinalizować transakcji bo najprościej mówiąc powinęła mi się noga. W piątek poszłam do sklepu wyjaśnić sytuację i odebrać zaliczkę - nie udało się. Dodam że wcześniej w sklepie nie wspomniano, że "w razie W" zaliczkę tracę. Podpowiedzcie, czy jest jakieś prawo mówiące o tym, że sklep m...
Czy pracodawca w ciągu miesiąca może zmienić grafik bez zgody pracownika?
Czy pracodawca w ciągu miesiąca może zmienić grafik bez zgody pracownika? Dajmy taki przykład, że idę na zwolnienie lekarskie i przed zwolnieniem mam 7 dni pracy od pon. do ndz, dwa dni wolne w innym tygodniu. Po przyjściu ze zwolnienia grafik zmieniony tak, żeby pracodawca był jak najmniej stratny, czyli zamiast 7 dni pracy wstawia jak najwięcej wolnego podczas choroby. Czy można tak robić, czy nie?...
Pracodawca nie zgłosił mnie do Zus i nie dał skierowania do lekarza medycyny pracy
Witajcie forumowicze, Dwa tygodnie temu rozpoczęłam pracę w pewnej firmie. Podpisałam z pracodawcą umowę o pracę na okres próbny. Jednak nie dostałam od niego żadnego skierowania do lekarza medycyny pracy. Niestety po 2 tygodniach nie jestem zgłoszona też do upezpieczeń ZUS. Co w tej sytuacji mam zrobić? Czy to nie jawne łamanie prawa przez pracodawcę?...

Wyszukiwarka