nie udowodniona wada sprzętu / zwrot

Witam,
Dwa dni temu sprzedałam Xboxa series s, kupujący testował sprzęt, oglądał, zatwierdził i kupił.
Na następny dzień odezwał się z informacją, jako że sprzęt jest niesprawny. Wyłącza się podczas użytkowania i się przegrzewa. Na prośbę o załączenie dowodu tj. Filmiku na którym się rzekomo wyłącza, kupujący zareagował w stylu, nie będę nic nagrywał chce zwrot pieniędzy.
Sprzęt był używany przez 4 miesiące, przez kilka osób i żadnej się takie coś nie zdarzyło, został sprzedany w bardzo dobrym stanie.
Co zrobić w przypadku, kiedy kupujący nie udowodni ewentualnej wady a będzie się upierał przy swojej racji (że chce dokonać zwrotu).
Sprzęt był sprzedany od ręki, jako od osoby prywatnej, nie mam żadnej działalności.
anonim cytuj
11-07-2022
Po prostu olej, brak dowodu to koniec tematu
 
anonim cytuj
11-07-2022
Sprawdził stan przed zakupem, wiedział co kupuje. Jeżeli nie może teraz udowodnić że kupiona przez niego konsola jest niesprawna to zignorować go i tyle.
 
anonim cytuj
11-07-2022
Jesli nie masz serio nic na sumieniu, i jestes pewna ze sprzedalas dobry sprzet, to mysle ze mozesz go zignorowac, tym bardziej ze dalas mozliwosc sprawdzenia, zatwierdzil i do widzenia
 
anonim cytuj
11-07-2022
Jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmować zwrotu.
 
anonim cytuj
11-07-2022
Co zrobić w przypadku, kiedy kupujący nie udowodni ewentualnej wady a będzie się upierał przy swojej racji (że chce dokonać zwrotu).


W świetle prawa polskiego sprzedaż między osobami prywatnymi jest regulowana przepisami Kodeksu Cywilnego. Kluczowe kwestie do uwzględnienia:

W transakcjach między osobami prywatnymi nie obowiązuje prawo do odstąpienia od umowy, co oznacza, że konsument (kupujący) nie ma prawa zwrotu zakupionego produktu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, jak ma to miejsce w przypadku zakupów dokonywanych w sklepach czy przez Internet.

Jeśli przedmiot zakupu ma wadę, która istniała w chwili zawarcia umowy (przy czym nie została wskazana przez sprzedającego), kupujący może domagać się wymiany przedmiotu na wolny od wad, obniżenia ceny czy odstąpienia od umowy. Jednakże w Twoim przypadku, skoro kupujący sam sprawdził sprzęt przed zakupem, a teraz nie dostarcza dowodu na jego uszkodzenie, będzie trudno mu udowodnić, że wada istniała w chwili zakupu.

Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej, a sprzedaż była sporadyczna, nie obowiązują Cię przepisy o ochronie praw konsumenta.

Wobec powyższego, jeśli jesteś pewna stanu sprzedanego sprzętu i nie masz dowodów potwierdzających zarzuty kupującego, nie jesteś zobligowana do przyjęcia zwrotu. Warto jednak mieć świadomość, że kupujący może podjąć próbę dochodzenia swoich praw przed sądem, choć w oparciu o dostarczone informacje wydaje się to mało prawdopodobne.
 
anonim cytuj
28-08-2023

Sugerowane Tematy

Co grozi świadkowi za niestawienie się w sądzie?
Nie mogę się stawić jako świadek w terminie rozprawy. Będę za granicą. Jakie pismo mogę napisać? O zmianę terminu lub wideokonferencje ?...
darowizna
Dzień dobry wszystkim, Teściowie po naszym ślubie przepisali dom mojemu mężowi notarialnie, ja nie zostałam uwzględniona (Oby nigdy nic, ale różnie w życiu bywa) Jeżeli ( nie daj Boże ) coś by się stało mojemu mężowi to czy ja mam jakieś prawa do tego domu ?...
Podział majątku
Witam chce wnieść do sądu o podział spadku po ojcu. W skład spadku wchodzi ziemia, dom, podwórko. Od czego najpierw zacząć?...
Podwójne ubezpieczenie OC.
Witam, w październiku 2023 automatycznie przedłużyła się polisa OC na samochód z ubezpieczalni X. Nie zostaliśmy poinformowani o przedłużeniu (firma twierdzi, że na adres domowy została wysłana informacja pisemna listem). Podobno również wysłali informacje w październiku i listopadzie 2023. W kwietniu 2024 dostałam przedsądowe wezwanie do zapłaty za pół roku korzystania z polisy. Czy da się coś z tym zrobić ?...

Wyszukiwarka