nie udowodniona wada sprzętu / zwrot

Witam,
Dwa dni temu sprzedałam Xboxa series s, kupujący testował sprzęt, oglądał, zatwierdził i kupił.
Na następny dzień odezwał się z informacją, jako że sprzęt jest niesprawny. Wyłącza się podczas użytkowania i się przegrzewa. Na prośbę o załączenie dowodu tj. Filmiku na którym się rzekomo wyłącza, kupujący zareagował w stylu, nie będę nic nagrywał chce zwrot pieniędzy.
Sprzęt był używany przez 4 miesiące, przez kilka osób i żadnej się takie coś nie zdarzyło, został sprzedany w bardzo dobrym stanie.
Co zrobić w przypadku, kiedy kupujący nie udowodni ewentualnej wady a będzie się upierał przy swojej racji (że chce dokonać zwrotu).
Sprzęt był sprzedany od ręki, jako od osoby prywatnej, nie mam żadnej działalności.
anonim cytuj
11-07-2022
Po prostu olej, brak dowodu to koniec tematu
 
anonim cytuj
11-07-2022
Sprawdził stan przed zakupem, wiedział co kupuje. Jeżeli nie może teraz udowodnić że kupiona przez niego konsola jest niesprawna to zignorować go i tyle.
 
anonim cytuj
11-07-2022
Jesli nie masz serio nic na sumieniu, i jestes pewna ze sprzedalas dobry sprzet, to mysle ze mozesz go zignorowac, tym bardziej ze dalas mozliwosc sprawdzenia, zatwierdzil i do widzenia
 
anonim cytuj
11-07-2022
Jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmować zwrotu.
 
anonim cytuj
11-07-2022
Co zrobić w przypadku, kiedy kupujący nie udowodni ewentualnej wady a będzie się upierał przy swojej racji (że chce dokonać zwrotu).


W świetle prawa polskiego sprzedaż między osobami prywatnymi jest regulowana przepisami Kodeksu Cywilnego. Kluczowe kwestie do uwzględnienia:

W transakcjach między osobami prywatnymi nie obowiązuje prawo do odstąpienia od umowy, co oznacza, że konsument (kupujący) nie ma prawa zwrotu zakupionego produktu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, jak ma to miejsce w przypadku zakupów dokonywanych w sklepach czy przez Internet.

Jeśli przedmiot zakupu ma wadę, która istniała w chwili zawarcia umowy (przy czym nie została wskazana przez sprzedającego), kupujący może domagać się wymiany przedmiotu na wolny od wad, obniżenia ceny czy odstąpienia od umowy. Jednakże w Twoim przypadku, skoro kupujący sam sprawdził sprzęt przed zakupem, a teraz nie dostarcza dowodu na jego uszkodzenie, będzie trudno mu udowodnić, że wada istniała w chwili zakupu.

Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej, a sprzedaż była sporadyczna, nie obowiązują Cię przepisy o ochronie praw konsumenta.

Wobec powyższego, jeśli jesteś pewna stanu sprzedanego sprzętu i nie masz dowodów potwierdzających zarzuty kupującego, nie jesteś zobligowana do przyjęcia zwrotu. Warto jednak mieć świadomość, że kupujący może podjąć próbę dochodzenia swoich praw przed sądem, choć w oparciu o dostarczone informacje wydaje się to mało prawdopodobne.
 
anonim cytuj
28-08-2023

Sugerowane Tematy

Wypłata niższa niż najniższa krajowa.
Jestem zatrudniony przez agencje i firma mi zaproponowała na styczeń umowę że stawka 21.70 na godzinę na umowę o prace, nie miałem wcześniej umowy o prace ze stawką godzinowa, i na styczeń gdzie najniższa krajowa ma być 4242 brutto, to pracując na takiej stawce za 160 czy 168 h nie wyjdzie mi ta najniższa krajowa nawet nie będzie blisko, jak to jest regulowane prawnie, czy to jest w ogóle legalne?...
Zleceniodawca chce rozwiązać umowę o dzieło.
Dzień dobry. Moje pytanie dotyczy rozwiązania umowy o dzieło. Jest to umowa z przekazaniem praw autorskich. Produkt miał być przeznaczony do produkcji seryjnej. Umowa zawierała wykonanie pewnej ilości prototypów i wdrożenie produkcji. Prototypy wykonałem. W momencie kiedy zlecający był zadowolony z wyniku, otrzymał wyprodukowany przeze mnie gotowy prototyp wraz z dokumentacją. Zlecający udał się do firmy, która miała zająć się produkcją. Otrzy...
Sprzedaż mieszkania a fundusz remontowy.
Witam, sprzedałem mieszkanie własnościowe i posiadałem na FR nadpłatę w zaliczkach ok. 6-7tys zł, zaliczki pobierane co m-c. W chwili sprzedaży mieszkania wspólnota nie wykorzystała środków z FR na remonty. Czy należy mi się zwrot moich wkładów?...
Rozwiązanie umowy przez pracodawcę.
Pracowaliśmy w dwójkę na stanowisku które musiało być zabezpieczone od godz.6.00 do 18.00 ( jedna osoba pracuje 6-14, druga 10-18 ). Mamy takie same obowiązki, za to samo odpowiadamy. Poprosiłem szefa o możliwość przejścia na 1/2 etatu, zgodził się i od czerwca pracuję krócej. W międzyczasie ( w maju ) zatrudnili następną osobę na to samo stanowisko co my - pracuje z nami, a w połowie lipca czwartą osobę ( w ogłoszeniu były wyszczególnione obowią...

Wyszukiwarka