odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Witam państwa. Jakiś czas temu kupiłam kurs angielskiego przez telefon. Kurs miał być niby dofinansowany przez UE ale to się okazała ściema. Poczytałam o tym i się okazało że to oszuści. Podobno wysyłają plyty które się nie chcą odtworzyć, słabej jakości materiał skomponowany z treści dostępnych za darmo w internecie. nie warty te 299 zł. Mieli wysłać płyty kolejnego dnia kurierem za pobraniem. Ja napisałam tego samego dnia po 2 godzinach powołując się na dyrektywę 2011/83/UE że mogę zrezygnować z umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni przed dostarczeniem produktu więc rezygnuje.
Dostałam odpowiedź mailowo dzisiaj że nie mogę zrezygnować ponieważ zaakceptowałam warunki umowy zawartej przez telefon i muszę odebrać paczkę. Napisali że paczka zostanie dzisiaj normalnie nadana i jeżeli jej nie odbiorę to płacę za całość kursu czyli niby 1600 zł i powołali się na 491 par 1 kc. co mogę zrobić w tej sytuacji bo nie chce mi się z nimi użerać a jeżeli dobrze interpretuję przepisy to uważam że prawo jest po mojej stronie. Napisałam oświadczenie że rezygnuje przed wysyłką czegokolwiek. Ludzie na forach pisali że jak się nie odbierze paczki to straszą sądem. I czy w ogóle można gdzieś zgłosić takie praktyki nieuczciwe?
Bardzo chętnie proszę o paragrafy abym wiedziała co im odpisać.
Pozdrawiam serdecznie
anonim cytuj
11-10-2021
Sprzedawca nie może nie przyjąć odstąpienia od umowy (wyjątki są określone w ar. 38 U o prawach konsumenta). Prawo dopuszcza złożenie oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy przed odebraniem przesyłki. Niemniej w tym wypadku sprzedawca ma prawo żądać zapłaty za przesyłkę zwrotną.
 
anonim cytuj
11-10-2021
Wyślij im odstąpienie od umowy na podstawie ustawy o prawach konsumenta. I nie odbieraj żadnej przesyłki, bo po wykonaniu przez nich umowy tracisz prawo do odstąpienia. Poczytaj w/w ustawę. Poza tym tak na prawdę byli zobowiązani poinformować cię o przysługujących ci prawach. Liczą, że po wykonaniu usługi stracisz swoje prawa. Art. 7. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie.
Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są
nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy. Art. 17. 1. Jeżeli umowa zawierana na odległość, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, nakłada na konsumenta obowiązek zapłaty, przedsiębiorca ma obowiązek dostarczyć konsumentowi w sposób jasny i widoczny, bezpośrednio przed złożeniem przez konsumenta zamówienia, informacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1, 5, 16 i 17.
2. Przedsiębiorca zapewnia, aby konsument w momencie składania zamówienia
wyraźnie potwierdził, że wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
3. Jeżeli do złożenia zamówienia używa się przycisku lub podobnej funkcji,
muszą być one oznaczone w łatwo czytelny sposób słowami „zamówienie z
obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego jednoznacznego sformułowania.
4. Jeżeli przedsiębiorca nie spełnia wymagań określonych w ust. 2 lub 3, umowa
nie zostaje zawarta.
Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.
 
anonim cytuj
11-10-2021

Sugerowane Tematy

Czas wypowiedzenia w umowie B2B
Umowa B2B jako programista. W umowie napisane jest tylko, że czas wypowiedzenia wynosi 2 miesiące. Czy jes coś co reguluje od kiedy czas wypowiedzenia będzie się liczył ? Od dnia zgłoszenia, czy od końca miesiaca lub początku następnego miesiąca po złożeniu wypowiedzenia ?...
Zajęcie konta bankowego.
Dostałem dzisiaj z banku wiadomość SMS odnośnie blokady konta. Wszedłem na konto i mam tam informacje o zajęciu komorniczym... Jedyna informacja na koncie to: Uwaga! Na rachunkach znajdują się zajęcia egzekucyjne. oraz Wierzyciel: INTRUM JUSTITIA DEBT FUND 1 FUNDUSZ INWESTYCYJNY ZAMKNIĘTY NIESTANDARYZOWANY FUNDUSZ SEKURYTYZACYJNY Przez ponad 8 lat lat posiadam stały numer telefonu i adres zameldowania. Nie otrzymałem jakiegokolwiek wezwania ...
Zakupy online, problem z przyjęciem zwrotu
Potrzebuje porady co mogę zrobić. Otóż 26czerwca kupiłam ubrania na transmisji. Poprosiłam o paczkę otwartą ponieważ chciałam jeszcze coś domówić. 30czerwca została wysłana i otrzymałam ja 1lipca i od razu napisałam do butiku jakie ciuchy chciałabym z niej zwrócić a które zostają. Ogólnie od razu był wielki problem z Panią z butiku bo powiedziała że nie ma zwrotów. Powołalam się na prawo konsumenckie do zwrotu w ciągu 14dni od daty otrzymania tow...
Rozwód a oszczędności.
Po latach małżeństwa, od ponad roku mamy z żoną rozdzielność majątkową (notariusz) bez podziału majątku. Obecnie i przez cały okres przed rozdzielnością oboje posługiwaliśmy się osobnymi rachunkami bankowymi. Ostatnio wypłynęła kwestia rozwodu, teoretycznie "ugodowego", polubownie, bez orzekania o winie. Jeśli do niego dojdzie w pewnym momencie będzie trzeba zrobić podział. Teoretycznie również "ugodowy". Jak to (podział) ...

Wyszukiwarka