11 września 2021 rokumiałam ślub. W czerwcu 2020 podpisałam umowę z dekoratorka (ubiór sali i Kościoła). Przez ten czas dogrywalysmy szczegóły. Od 6 września 2021 próbowałam się z Panią skontaktować. Dzwoniłam i pisałam. Zero odzewu. 7 września 2021 (5dni przed ślubem) Pani napisała mi wiadomość że jest chora i nie wykona usługi i że odda zaliczkę. Była to jedna wiadomość. I dalej zero kontaktu pomimo dzwonienia. Po x razie oddzwonila i mąż powiedział że oprócz zaliczki ma jeszcze oddać 1000 zł kary (jest taki punkt zawarty w umowie jeśli nie wykona dzieła ). Powiedziała że odda. Po uzgodnieniu pierwsza ratę miała wpłacić do 26 września a druga do 30 września. Nie przelała ani złotówki. Jest z nią bardzo utrudniony kontakt. Stronę firmy usunęła. Znalazłam jej prywatny FB. Ale i tak odpisuje kiedy jej się chce bez żadnych konkretów. Co mogę zrobić żeby odzyskać pieniądze ?
anonim cytuj
04-10-2021
Była umowa, usługi nie było. Wezwać na piśmie do zwrotu kosztów i kar umownych ( najlepiej za potwierdzeniem odbioru) koniecznie proszę wyznaczyć nieprzekraczalny termin zwrotu kasy. I to zazwyczaj już działa. Jak nie to sąd w świetle opisanej sprawy to tylko formalność. Obciążyć ja również kosztami sądowymi a następnie komornik.
anonim cytuj
04-10-2021
Byłam u rzecznika praw konsumenta w podobnej sprawie. Musisz wysłać przedsadowne wezwanie do zapłaty, mozesz też zeskanować lub odwołać się do punktu w umowie gdzie jest zawarta informacja o karze i zwrocie zaliczki. Następnie wysyłasz dokument z opcją potwierdzenia odbioru, czyli owa Pani ma złożyć podpis świadczący o odebraniu przesyłki. Od tego momentu ma 2 tygodnie na odpowiedź i zwrot pieniędzy. Ja po wysłaniu takiego pisma momentalnie rozwiązałam sytuację, gdzie wcześniej robione ze mnie głupia ale jak się przeszłam i poradziłam, dodałam załączniki dowodów, gdzie ukazana jest wina to nagle zmieniono podejście.
anonim cytuj
04-10-2021
Witam,
Bardzo przykro mi, że musiała Pani doświadczyć takiego problemu, zwłaszcza w kontekście tak ważnego wydarzenia, jakim jest ślub. W oparciu o przedstawione fakty i polskie prawo, mogę zasugerować kilka kroków, które Pani może podjąć.
Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego, jeśli dłużnik nie spełni świadczenia (w tym przypadku - usługi dekoratorskiej), wierzyciel (Pani) może żądać zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej. Na podstawie art. 481 Kodeksu cywilnego, jeśli umowa zawierała klauzulę dotyczącą kary umownej w przypadku niewykonania usługi, Pani ma prawo do jej egzekwowania.
Procedura, którą warto podjąć, to:
Wysłać do dekoratorki wezwanie do zapłaty w formie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru, gdzie jasno określa Pani jej zobowiązanie do zwrotu zaliczki oraz zapłaty kary umownej. W tym piśmie powinna Pani określić nieprzekraczalny termin na spełnienie tych zobowiązań.
Jeśli dekoratorka nie odpowiedzi na wezwanie do zapłaty, warto skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumenta lub wnieść sprawę do sądu. W takim przypadku warto posiadać dowody, takie jak umowę, zapisy rozmów, potwierdzenie wysłania i odbioru wezwania do zapłaty itp.
Pamiętajcie, że sąd może obciążyć dekoratorkę kosztami sądowymi. Jeżeli wyrok będzie na Pani korzyść, a dekoratorka nadal nie zapłaci, będzie możliwe skierowanie sprawy do komornika.
Mam nadzieję, że te informacje są pomocne. W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
anonim cytuj
30-07-2023
Rozumiem, że umowa była pisemna i mam jej kopię. Jak teraz mam postępować, jeżeli nie mam na piśmie żadnych dowodów na nasze ustalenia odnośnie terminów spłat? Tylko SMS-y i zapisane rozmowy telefoniczne. Czy takie dowody są wiążące w sądzie? Jakie jeszcze kroki mogę podjąć, jeśli nie chcę od razu iść do sądu, ale chcę odzyskać moje pieniądze? Czy są jeszcze inne drogi rozwiązania tego konfliktu poza sądem?
anonim cytuj
07-08-2023
W oparciu o przedstawione fakty i polskie prawo, istnieją konkretne kroki, które może Pani podjąć w celu odzyskania pieniędzy:
Na podstawie art. 471 Kodeksu cywilnego, wierzyciel może żądać spełnienia świadczenia. Jeśli dłużnik nie spełni świadczenia, wierzyciel może żądać zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej.
Jeżeli w umowie zawarta jest klauzula dotycząca kary umownej za niewykonanie świadczenia (zgodnie z art. 481 Kodeksu cywilnego), ma Pani prawo do jej egzekwowania.
Warto wysłać do dekoratorki wezwanie do zapłaty w formie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru, gdzie jasno określa Pani jej zobowiązanie do zwrotu zaliczki oraz zapłaty kary umownej.
Jeśli nie dojdzie do ugody po wysłaniu wezwania, wtedy warto rozważyć wniesienie sprawy do sądu.
Odpowiedź na post 2:
Masz rację. Wysłanie wezwania do zapłaty z potwierdzeniem odbioru jest kluczowym krokiem w procesie dochodzenia swoich praw. Jeśli dłużnik nie spełni swojego zobowiązania, wtedy droga sądowa wydaje się być najbardziej skutecznym rozwiązaniem, zwłaszcza jeśli w umowie znajduje się klauzula dotycząca kary umownej.
Odpowiedź na post 3:
Dziękuję za podzielenie się swoim doświadczeniem. Wezwanie przedsądowe to ważny krok w procesie odzyskiwania należności. Jak zauważyłaś, po formalnym wezwaniu do zapłaty wiele osób zmienia swoje podejście do sprawy.
Odpowiedź na post 4:
Dziękuję za dogłębną analizę sytuacji i wskazanie odpowiednich przepisów prawa. Twoje sugestie są cenne i odzwierciedlają kroki, które warto podjąć w takiej sytuacji.
Odpowiedź na post 5:
SMS-y i zapisane rozmowy telefoniczne mogą być używane jako dowody w sądzie, chociaż ich moc dowodowa może być różnie oceniana w zależności od konkretnego przypadku. Jeśli nie chce Pani od razu iść do sądu, można:
Wysłać wezwanie przedsądowe do zapłaty. Często formalne wezwanie skłania dłużnika do uregulowania należności.
Spróbować mediacji, czyli sposobu pozasądowego rozwiązywania konfliktów. W wielu przypadkach mediacja pozwala na osiągnięcie porozumienia bez konieczności wniesienia sprawy do sądu.
Witam.
Wierzyciel skierował pismo do komornika o wycenę i zlicytowanie nieruchomości, w której przebywam jako samotna matka z 2 dzieci. Czy ktoś jest zobowiązany dać mi jakiś lokal zastępczy czy mnie zlicytują i z 2 dzieci zostanę na bruku? Jak to wszystko wygląda wg przepisów?...
Prowadzę sklep internetowy od 2017 roku. Przyjmuje zamówienia tylko tam z obowiązkiem płatności przelewem.
Jak długo muszę przechowywać informacje z zamówienia?
Chodzi mi o dokładnie:
1. Numer zamówienia
2. Produkty i ich cena
3. Dane do wysyłki/faktury i wszelkiego kontaktu z kupującym w tym adres mailowy i nr telefonu.
Czy mogę te zamówienia po prostu usuwać jeśli zostały zrealizowane i w regulaminie sklepu umieścić informację, że te da...
Witam...
Jestem opiekunem prawnym pani, która posiada w swoim majątku 2 nieruchomości z 2 księgami wieczystymi...
W obu księgach wieczystych widnieje 3 właścicieli (moja podopieczna, brat podopiecznej i matka podopiecznej).
Matka mojej podopiecznej zmarła 10 lat temu - nie było zrobione postępowanie spadkowe...
Brat mojej podopiecznej zmarł 3 lata temu po którym moja podopieczna przyjęła spadek z dobrodziejstwem inwentarza...
Teraz chciałaby...
Od kilku lat jestem właścicielką prywatnego żłobka, natomiast zawsze starałam się porozumieć z klientami, a więc taką sytuację mam pierwszy raz i mam pewne pytanie. Niestety mam kilka osób które muszę zgłosić do firmy windykacyjnej ponieważ zalegają z opłatami od wielu miesięcy, zero kontaktu, już nie mam siły prosić się o swoje pieniążki. Z rodzicami podpisuje umowy cywilno- prawne, w umowach mam zapis o naliczaniu odsetek ustawowych w przypadku...
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka pozwala szybko dostać się do poszukiwanego miejsca na stronie. Przykładowe frazy: