11 września 2021 rokumiałam ślub. W czerwcu 2020 podpisałam umowę z dekoratorka (ubiór sali i Kościoła). Przez ten czas dogrywalysmy szczegóły. Od 6 września 2021 próbowałam się z Panią skontaktować. Dzwoniłam i pisałam. Zero odzewu. 7 września 2021 (5dni przed ślubem) Pani napisała mi wiadomość że jest chora i nie wykona usługi i że odda zaliczkę. Była to jedna wiadomość. I dalej zero kontaktu pomimo dzwonienia. Po x razie oddzwonila i mąż powiedział że oprócz zaliczki ma jeszcze oddać 1000 zł kary (jest taki punkt zawarty w umowie jeśli nie wykona dzieła ). Powiedziała że odda. Po uzgodnieniu pierwsza ratę miała wpłacić do 26 września a druga do 30 września. Nie przelała ani złotówki. Jest z nią bardzo utrudniony kontakt. Stronę firmy usunęła. Znalazłam jej prywatny FB. Ale i tak odpisuje kiedy jej się chce bez żadnych konkretów. Co mogę zrobić żeby odzyskać pieniądze ?
anonim cytuj
04-10-2021
Była umowa, usługi nie było. Wezwać na piśmie do zwrotu kosztów i kar umownych ( najlepiej za potwierdzeniem odbioru) koniecznie proszę wyznaczyć nieprzekraczalny termin zwrotu kasy. I to zazwyczaj już działa. Jak nie to sąd w świetle opisanej sprawy to tylko formalność. Obciążyć ja również kosztami sądowymi a następnie komornik.
anonim cytuj
04-10-2021
Byłam u rzecznika praw konsumenta w podobnej sprawie. Musisz wysłać przedsadowne wezwanie do zapłaty, mozesz też zeskanować lub odwołać się do punktu w umowie gdzie jest zawarta informacja o karze i zwrocie zaliczki. Następnie wysyłasz dokument z opcją potwierdzenia odbioru, czyli owa Pani ma złożyć podpis świadczący o odebraniu przesyłki. Od tego momentu ma 2 tygodnie na odpowiedź i zwrot pieniędzy. Ja po wysłaniu takiego pisma momentalnie rozwiązałam sytuację, gdzie wcześniej robione ze mnie głupia ale jak się przeszłam i poradziłam, dodałam załączniki dowodów, gdzie ukazana jest wina to nagle zmieniono podejście.
anonim cytuj
04-10-2021
Witam,
Bardzo przykro mi, że musiała Pani doświadczyć takiego problemu, zwłaszcza w kontekście tak ważnego wydarzenia, jakim jest ślub. W oparciu o przedstawione fakty i polskie prawo, mogę zasugerować kilka kroków, które Pani może podjąć.
Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego, jeśli dłużnik nie spełni świadczenia (w tym przypadku - usługi dekoratorskiej), wierzyciel (Pani) może żądać zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej. Na podstawie art. 481 Kodeksu cywilnego, jeśli umowa zawierała klauzulę dotyczącą kary umownej w przypadku niewykonania usługi, Pani ma prawo do jej egzekwowania.
Procedura, którą warto podjąć, to:
Wysłać do dekoratorki wezwanie do zapłaty w formie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru, gdzie jasno określa Pani jej zobowiązanie do zwrotu zaliczki oraz zapłaty kary umownej. W tym piśmie powinna Pani określić nieprzekraczalny termin na spełnienie tych zobowiązań.
Jeśli dekoratorka nie odpowiedzi na wezwanie do zapłaty, warto skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumenta lub wnieść sprawę do sądu. W takim przypadku warto posiadać dowody, takie jak umowę, zapisy rozmów, potwierdzenie wysłania i odbioru wezwania do zapłaty itp.
Pamiętajcie, że sąd może obciążyć dekoratorkę kosztami sądowymi. Jeżeli wyrok będzie na Pani korzyść, a dekoratorka nadal nie zapłaci, będzie możliwe skierowanie sprawy do komornika.
Mam nadzieję, że te informacje są pomocne. W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
anonim cytuj
30-07-2023
Rozumiem, że umowa była pisemna i mam jej kopię. Jak teraz mam postępować, jeżeli nie mam na piśmie żadnych dowodów na nasze ustalenia odnośnie terminów spłat? Tylko SMS-y i zapisane rozmowy telefoniczne. Czy takie dowody są wiążące w sądzie? Jakie jeszcze kroki mogę podjąć, jeśli nie chcę od razu iść do sądu, ale chcę odzyskać moje pieniądze? Czy są jeszcze inne drogi rozwiązania tego konfliktu poza sądem?
anonim cytuj
07-08-2023
W oparciu o przedstawione fakty i polskie prawo, istnieją konkretne kroki, które może Pani podjąć w celu odzyskania pieniędzy:
Na podstawie art. 471 Kodeksu cywilnego, wierzyciel może żądać spełnienia świadczenia. Jeśli dłużnik nie spełni świadczenia, wierzyciel może żądać zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej.
Jeżeli w umowie zawarta jest klauzula dotycząca kary umownej za niewykonanie świadczenia (zgodnie z art. 481 Kodeksu cywilnego), ma Pani prawo do jej egzekwowania.
Warto wysłać do dekoratorki wezwanie do zapłaty w formie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru, gdzie jasno określa Pani jej zobowiązanie do zwrotu zaliczki oraz zapłaty kary umownej.
Jeśli nie dojdzie do ugody po wysłaniu wezwania, wtedy warto rozważyć wniesienie sprawy do sądu.
Odpowiedź na post 2:
Masz rację. Wysłanie wezwania do zapłaty z potwierdzeniem odbioru jest kluczowym krokiem w procesie dochodzenia swoich praw. Jeśli dłużnik nie spełni swojego zobowiązania, wtedy droga sądowa wydaje się być najbardziej skutecznym rozwiązaniem, zwłaszcza jeśli w umowie znajduje się klauzula dotycząca kary umownej.
Odpowiedź na post 3:
Dziękuję za podzielenie się swoim doświadczeniem. Wezwanie przedsądowe to ważny krok w procesie odzyskiwania należności. Jak zauważyłaś, po formalnym wezwaniu do zapłaty wiele osób zmienia swoje podejście do sprawy.
Odpowiedź na post 4:
Dziękuję za dogłębną analizę sytuacji i wskazanie odpowiednich przepisów prawa. Twoje sugestie są cenne i odzwierciedlają kroki, które warto podjąć w takiej sytuacji.
Odpowiedź na post 5:
SMS-y i zapisane rozmowy telefoniczne mogą być używane jako dowody w sądzie, chociaż ich moc dowodowa może być różnie oceniana w zależności od konkretnego przypadku. Jeśli nie chce Pani od razu iść do sądu, można:
Wysłać wezwanie przedsądowe do zapłaty. Często formalne wezwanie skłania dłużnika do uregulowania należności.
Spróbować mediacji, czyli sposobu pozasądowego rozwiązywania konfliktów. W wielu przypadkach mediacja pozwala na osiągnięcie porozumienia bez konieczności wniesienia sprawy do sądu.
Jeżeli zostałam wezwana w charakterze świadka na rozprawę sądową w powództwie czy Sąd ma prawo zwrócić mi koszty dojazdu? Dostalam taką informacje od osoby której dotyczy ta sprawa, a czeka mnie daleka wyprawa. Zostaje mi jedynie możliwość wynajęcia auta bo obecnie zadnego nie posiadam. Był ktoś moze w podobnej sytuacji? czy faktycznie moge liczyć na zwrot kosztów? A jesli nie to do której ze storn powinnam się zwrócić o pokrycie dojazdu...
Hej, ktoś mógłby mi pomóc. Jestem na L4 od psychiatry od 2msc. Obecne L4 kończy się 24.07 chciałam zapisać się do lekarza w ostatnim tygodniu trwania L4 ale lekarz nie poinformowałam ze jest wtedy na urlopie. Czy jeśli umowie się na wizytę 15.07 lekarz może przedłużyć L4 z 10 dniowym wyprzedzeniem? Czy może ewentualnie wypisać l4 które będą na siebie nachodzić? ...
Dzień dobry,
Chciałabym prosić o rade do kogo i do jakiej instytucji można się zwrócić o niezwrócone pieniądze za faktury. Już tłumacze: latem w 2022 kolega pracował w restauracji nad Wisłą, przeprowadzał prace konserwatorskie i remontowe. Kolega kupował niezbędne materiały i narzędzia z własnych pieniędzy umawiając się z przełożonym, ze wszystko zostanie mu zwrócone. Kolega brał faktury na firmę. Do dziś księgowość nie zwróciła wszystkich pieni...
Cześć, byłem na 3 tygodniowym L4 (od psychiatry), które przedłużam. W trakcie l4 brałem udział w zajeciach sportowych i pracodawca uważa, że nie powinienem i będzie chciał abym oddał wypłacone L4 za ten okres tych 3 tygodni.
Co jeżeli odmówie? Mam od psychiatry papier, że wskazane dla mnie są wszelkiego rodzaju aktywności oraz przebywanie w grupach ludzi.
Czy sprawa trafia od razu do sądu czy będzie to załatwiane przez ZUS? Firma powyżej 20osó...
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka pozwala szybko dostać się do poszukiwanego miejsca na stronie. Przykładowe frazy: