Art. 7. 1. Zmiana okręgu rejestracji stanu cywilnego może nastąpić przez
ustalenie właściwości urzędu stanu cywilnego dla więcej niż jednego okręgu
rejestracji stanu cywilnego lub przez ustalenie właściwości kilku urzędów stanu cywilnego w jednym okręgu rejestracji stanu cywilnego. Jeżeli nastąpiła zmiana
właściwości okręgu rejestracji stanu cywilnego, kierownikiem urzędu stanu cywilnego
właściwym do dokonywania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego jest
kierownik urzędu stanu cywilnego, który przejął właściwość okręgu rejestracji stanu
cywilnego.
2. Wojewoda składa wniosek do ministra właściwego do spraw wewnętrznych
o zmianę okręgu rejestracji stanu cywilnego:
1) na wniosek gminy lub gmin;
2) po zasięgnięciu opinii gminy lub gmin.
3. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem
właściwym do spraw administracji publicznej, w drodze rozporządzenia, określa
właściwość urzędu stanu cywilnego dla więcej niż jednego okręgu rejestracji stanu
cywilnego lub właściwość kilku urzędów stanu cywilnego w jednym okręgu rejestracji
stanu cywilnego, uwzględniając wskazane we wniosku okoliczności oraz liczbę
zdarzeń z zakresu rejestracji stanu cywilnego przemawiających za zmianą właściwości
urzędu.
Art. 6. 1. Rejestracja stanu cywilnego jest wykonywana przez gminy w urzędach stanu cywilnego jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej. 2. Gmina jest okręgiem rejestracji stanu cywilneg...
Art. 8. 1. Na stanowisku kierownika urzędu stanu cywilnego oraz zastępcy kierownika urzędu stanu cywilnego może być zatrudniona osoba inna niż wskazana w art. 6 ust. 3, która: 1) ma obywatelstwo po...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców