Art. 6. 1. Rejestracja stanu cywilnego jest wykonywana przez gminy w urzędach
stanu cywilnego jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej.
2. Gmina jest okręgiem rejestracji stanu cywilnego.
3. Kierownikiem urzędu stanu cywilnego jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).
4. W okręgach liczących poniżej 50 000 mieszkańców wójt (burmistrz,
prezydent miasta) zatrudnia zastępcę kierownika urzędu stanu cywilnego oraz może
zatrudnić inną osobę na stanowisku kierownika urzędu stanu cywilnego.
5. W okręgach liczących powyżej 50 000 mieszkańców wójt (burmistrz,
prezydent miasta) zatrudnia inną osobę na stanowisku kierownika urzędu stanu
cywilnego oraz może zatrudnić zastępcę lub zastępców kierownika urzędu stanu
cywilnego.

Prawo o aktach stanu cywilnego art. 6

Poprzedni

Art. 5. 1. Rejestr stanu cywilnego jest prowadzony w systemie teleinformatycznym. 2. Utrzymanie i rozwój rejestru stanu cywilnego, w celu realizacji zadań określonych w ustawie, zapewnia minister w...

Nastepny

Art. 7. 1. Zmiana okręgu rejestracji stanu cywilnego może nastąpić przez ustalenie właściwości urzędu stanu cywilnego dla więcej niż jednego okręgu rejestracji stanu cywilnego lub przez ustalenie wł...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego
  • Wejscie w życie 1 marca 2015
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 15 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka