Art. 34. 1. Zakład zapewnia rzetelność i kompletność informacji gromadzonych
na kontach ubezpieczonych i na kontach płatników składek w sposób uregulowany
niniejszą ustawą.
2. Informacje zawarte na koncie ubezpieczonego i koncie płatnika składek
prowadzonych w formie elektronicznej, które przekazane zostały w postaci
dokumentu pisemnego albo elektronicznego, są środkiem dowodowym w postępowaniu administracyjnym i sądowym.
3. Do informacji zawartych na kontach ubezpieczonych i kontach płatników
składek oraz danych źródłowych będących podstawą zapisów na tych kontach stosuje
się przepisy o ochronie danych osobowych.
4. Wykorzystywanie danych osobowych i innych informacji zgromadzonych na
kontach ubezpieczonych dopuszczalne jest jedynie w przypadkach określonych w ustawie.
5. Zakład oraz otwarty fundusz emerytalny są obowiązane do wzajemnego
udostępniania danych osobowych osób zarejestrowanych w rejestrze, o którym mowa
w art. 33 ust. 1 pkt 5.
6. Zakład, na wniosek płatnika składek, bada prawidłowość wykazanych przez
tego płatnika składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe ubezpieczonych, o których mowa w art. 9 ust. 2c. Jeżeli w wyniku sprawdzenia wysokości miesięcznej podstawy wymiaru składek Zakład stwierdzi błędne wykazanie składek, informuje o tym niezwłocznie płatnika składek i ubezpieczonego za pośrednictwem płatnika
składek. Jeżeli do opłacania składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest
zobowiązany więcej niż jeden płatnik składek, składka jest opłacana przez każdego
płatnika, chyba że ubezpieczony przedłoży płatnikowi dokumenty, z których wynika
brak konieczności opłacania składek.

Art. 34a. 1. Zakład może wykonać obowiązek, o którym mowa w art. 13 ust. 1
i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 2016/679”, przez
udostępnienie informacji, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
2016/679, w miejscu
publicznie dostępnym w centrali lub terenowych jednostkach organizacyjnych
oraz na swojej stronie internetowej lub w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
podmiotowej Zakładu. W takim przypadku Zakład, podczas pozyskiwania danych
osobowych, informuje osobę, której dane dotyczą, o miejscu udostępnienia tych informacji.
2. Wykonywanie obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
2016/679, odbywa się niezależnie od obowiązków Zakładu i nie wpływa na przebieg
i wynik postępowań prowadzonych przez Zakład.

Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych art. 34

Poprzedni

Art. 33. 1. Zakład prowadzi: 1) konta ubezpieczonych, z których każde jest oznaczone numerem PESEL; 2) konta płatników składek oznaczone numerem NIP, a w przypadku gdy płatnik składek nie posiada n...

Nastepny

Art. 35. 1. We wszystkich dokumentach związanych z ubezpieczeniami społecznymi, w tym z rozliczaniem składek oraz przyznawaniem i wypłatą świadczeń określonych odrębnymi przepisami, podaje się: 1) ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
  • Wejscie w życie 1 stycznia 1999
  • Ost. zmiana ustawy 1 marca 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 04 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka