Art. 16. 1. Zakład ubezpieczeń udziela odpowiedzi na reklamację klienta
będącego osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej w terminie
30 dni od dnia jej otrzymania. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi
przed jego upływem.
2. Broker ubezpieczeniowy, a także agent ubezpieczeniowy i agent oferujący
ubezpieczenia uzupełniające wykonujący czynności agencyjne na rzecz więcej niż
jednego zakładu ubezpieczeń w zakresie tego samego działu ubezpieczeń, zgodnie
z załącznikiem do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej,
udzielają odpowiedzi na reklamację klienta będącego osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.
3. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających
rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w ust. 1
i 2, zakład ubezpieczeń, broker ubezpieczeniowy, agent ubezpieczeniowy i agent
oferujący ubezpieczenia uzupełniające, o których mowa w ust. 1 i 2, w informacji
przekazywanej klientowi, który wystąpił z reklamacją:
1) wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
2) wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
3) określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi,
który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
4. Jeżeli zakład ubezpieczeń, broker ubezpieczeniowy, agent ubezpieczeniowy
i agent oferujący ubezpieczenia uzupełniające, o których mowa w ust. 1 i 2, nie
udzielą odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1 i 2, uważa się,
że uznali oni reklamację.
5. Odpowiedź na reklamację przekazuje się klientowi w postaci papierowej lub
na innym trwałym nośniku.
6. Agent ubezpieczeniowy i agent oferujący ubezpieczenia uzupełniające
wykonujący czynności agencyjne na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń
w zakresie tego samego działu ubezpieczeń, zgodnie z załącznikiem do ustawy
o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, na żądanie zakładu ubezpieczeń,
udzielają temu zakładowi informacji na temat reklamacji, o których mowa w ust. 2,
oraz na temat reklamacji, o których mowa w art. 2 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 5 sierpnia
2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku
Finansowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 2038, 2215 i 2243 oraz z 2019 r. poz. 875),
złożonych przez klientów pozyskanych dla występującego z żądaniem zakładu
ubezpieczeń przez tych agentów.

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń art. 16

Poprzedni

Art. 15. 1. Agent ubezpieczeniowy, broker ubezpieczeniowy i zakład ubezpieczeń wykonujący dystrybucję ubezpieczeń, o których mowa w grupie 3 działu I załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeni...

Nastepny

Art. 17. Agentem ubezpieczeniowym ani agentem oferującym ubezpieczenia uzupełniające nie może być przedsiębiorca prawomocnie pozbawiony prawa prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z art. 373...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń
  • Wejscie w życie 23 luty 2018
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 31 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka