Art. 15. 1. Agent ubezpieczeniowy, broker ubezpieczeniowy i zakład
ubezpieczeń wykonujący dystrybucję ubezpieczeń, o których mowa w grupie 3 działu
I załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, stosują rozwiązania organizacyjne służące zapobieganiu konfliktom interesów, tak aby nie miały one negatywnego wpływu na interesy klientów.
2. Agent ubezpieczeniowy, broker ubezpieczeniowy i zakład ubezpieczeń
zapewniają, aby rozwiązania organizacyjne, o których mowa w ust. 1, były
proporcjonalne do prowadzonej działalności i proponowanych umów ubezpieczenia
oraz rodzaju dystrybutora.
3. Agent ubezpieczeniowy, broker ubezpieczeniowy i zakład ubezpieczeń
podejmują działania w celu identyfikacji konfliktów interesów między nimi, w tym
między ich członkami zarządu, prokurentami, pracownikami albo innymi
powiązanymi z nimi osobami, a ich klientami, lub między ich klientami, powstających
w trakcie prowadzenia działalności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń, o których
mowa w grupie 3 działu I załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej
i reasekuracyjnej.
4. Jeżeli rozwiązania organizacyjne, o których mowa w ust. 1, nie są
wystarczające, aby zapewnić uniknięcie ryzyka naruszenia interesów klienta, agent
ubezpieczeniowy, broker ubezpieczeniowy i zakład ubezpieczeń przed zawarciem
umowy ubezpieczenia ujawniają klientowi ogólny charakter lub źródła konfliktu
interesów, w tym w szczególności informują klienta, czy uzyskiwana prowizja z tytułu
umowy ubezpieczenia jest uzależniona od wolumenu zawartych umów ubezpieczenia.
5. Agent ubezpieczeniowy, broker ubezpieczeniowy i zakład ubezpieczeń
przekazują informacje, o których mowa w ust. 4, na trwałym nośniku.
6. Informacje, o których mowa w ust. 4, obejmują odpowiednie dane
i informacje uwzględniające rodzaj klienta oraz umożliwiające klientowi podjęcie
świadomej decyzji co do działalności dystrybutora ubezpieczeń, w odniesieniu do
którego zaistniał konflikt interesów.
Art. 14. 1. Sumy pieniężne przekazane z tytułu umowy ubezpieczenia lub umowy gwarancji ubezpieczeniowej przez ubezpieczającego lub ubezpieczonego z umowy ubezpieczenia albo zleceniodawcę z umowy gwa...
Art. 16. 1. Zakład ubezpieczeń udziela odpowiedzi na reklamację klienta będącego osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Do zachowania ter...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców