Art. 128. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z Ministrem
Obrony Narodowej, dla realizacji przepisów prawa Unii Europejskiej, określi,
w drodze rozporządzenia, sposób wyznaczania instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, mając na uwadze w szczególności zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości ruchu lotniczego.

Art. 128a. 1. Instytucja zapewniająca służby żeglugi powietrznej, certyfikowana
zgodnie z art. 127 ust. 4, przekazuje Prezesowi Urzędu zatwierdzone zgodnie
z obowiązującymi tę instytucję przepisami lub jej procedurami wewnętrznymi
sprawozdanie roczne, o którym mowa w pkt 9 załącznika I do rozporządzenia
wykonawczego Komisji (UE) nr 1035/2011 z dnia 17 października 2011 r.
ustanawiającego wspólne wymogi dotyczące zapewniania służb żeglugi powietrznej
oraz zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 482/2008 i (UE) nr 691/2010 (Tekst
mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 271 z 18.10.2011, str. 23, z późn. zm).
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, jest ogłaszane w Dzienniku
Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Ogłoszeniu nie podlegają wyniki
finansowe, jeśli są publikowane osobno zgodnie z przepisami ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351).
3. Instytucja zapewniająca służby żeglugi powietrznej podaje do publicznej
wiadomości treść sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, poprzez zamieszczenie go
na stronie internetowej instytucji.

Art. 128b. 1. Instytucja zapewniająca służby żeglugi powietrznej przekazuje
Prezesowi Urzędu informacje na temat planowanych zmian w swoich systemach
funkcjonalnych, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1034/2011 z dnia
17 października 2011 r. w sprawie nadzoru nad bezpieczeństwem w zarządzaniu
ruchem lotniczym i służbach żeglugi powietrznej oraz zmieniającym rozporządzenie
(UE) nr 691/2010 (Dz. Urz. UE L 271 z 18.10.2011, str. 15), w terminie co najmniej
3 miesięcy przed ich planowanym wprowadzeniem.
1a. W przypadku konieczności wprowadzenia nieplanowanych zmian
w systemach funkcjonalnych, o których mowa w rozporządzeniu nr 1034/2011/UE,
niezbędnych ze względów operacyjnych lub bezpieczeństwa w ruchu lotniczym, mogą
być one wprowadzone z pominięciem terminu, o którym mowa w ust. 1. Informacje
na temat tych zmian są przekazywane Prezesowi Urzędu niezwłocznie po stwierdzeniu
konieczności ich wprowadzenia.
2. Prezes Urzędu dokonuje zatwierdzenia, o którym mowa
w art. 9 ust. 1 rozporządzenia nr 1034/2011/UE, zatwierdzenia planowanych zmian,
o których mowa w art. 9 ust. 2 rozporządzenia nr 1034/2011/UE, oraz zatwierdzenia,
o którym mowa w art. 10 ust. 3 rozporządzenia nr 1034/2011/UE.

3. Zatwierdzenia, o których mowa w ust. 2, następują w drodze decyzji
administracyjnej.
4. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółowe warunki i tryb przekazywania informacji, o których mowa w ust. 1,
2) warunki zatwierdzenia, o którym mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia
nr 1034/2011/UE, oraz zatwierdzenia planowanych zmian, o których mowa
w art. 9 ust. 2 tego rozporządzenia,
3) warunki zatwierdzenia, o którym mowa w art. 10 ust. 3 rozporządzenia
nr 1034/2011/UE
– mając na względzie zapewnienie bezpieczeństwa ruchu lotniczego oraz przepisy
międzynarodowe.

Art. 128c. Prezes Urzędu wydaje wytyczne w zakresie bezpieczeństwa,
o których mowa w art. 13 rozporządzenia nr 1034/2011/UE, w drodze decyzji
administracyjnej.

Prawo lotnicze art. 128

Poprzedni

Art. 127. 1. Wyznaczenie oraz certyfikacja instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej w polskiej przestrzeni powietrznej są dokonywane zgodnie z przepisami prawa Unii Europejskiej w tym za...

Nastepny

Art. 129. (uchylony). Art. 129a. (uchylony).

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze
  • Wejscie w życie 17 listopada 2002
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 19 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka