Sprzedawca nie chce wysłać towaru.

Przeglądając sklep internetowy zauważyłem, iż jeden z towarów warty ok 2000 PLN (cenę sprawdziłem teraz, w momencie dokonania zakupu nie znałem tej ceny) jest w promocyjnej cenie 1 PLN. Kupiłem 2 sztuki. Sklep na stronie nie posiada regulaminu sklepu. Sklep stacjonarny jest otwarty pon-pt 11.00-19.00. Zakupu dokonałem dzisiaj (w niedzielę), więc w momencie dokonania zakupu nie byłem w stanie skontaktować się ze sprzedawcą. Sprzedawca wysłał mailem informację o anulowaniu zamówienia, powołując się na "błąd był oczywisty i łatwo zauważalny, to są wystarczające przesłanki do anulowania zamówienia z powodu wady oświadczenia woli". Ja się z tym nie zgadzam, ponieważ sprzedawca wystawiając ofertę i dając możliwość zakupu zgadza się na daną cenę, a konsument nie ma możliwości sprawdzić czy klient pomylił się w cenie zarówno na swoją niekorzyść jak i korzyść (czy na przykład nie dokonał błędu nie chciał towaru sprzedać taniej).
Czy ktoś mógłby poradzić, czy rację mam ja czy sprzedawca?
Czy jest sens występowania na drogę sądową (prawny/ekonomiczny)?
Czy jeżeli siedziba sklepu jest w innym miejscu w kraju, to ewentualne rozprawy będą odbywały się w moim miejscu zamieszkania czy w miejscu właściwym dla siedziby sklepu? Czy jest możliwość uczestnictwa zdalnego w takiej rozprawie?
anonim cytuj
13-02-2024
Racja jest po stronie sprzedawcy. Poczytaj o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli.
 
anonim cytuj
13-02-2024
Art. 84. KC [Błąd]
§ 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
Sprzedawca złożył oświadczenie woli klientowi poprzez sklep internetowy o chęci sprzedaży towaru za 1 PLN. Błąd cenowy nie został wywołany przez klienta, klient nie musi znać ceny faktycznej produktu (np. telewizora), ponieważ na rynku są tysiące marek i modeli, a ponadto nie zna ceny hurtowej po jakiej sprzedawca kupuje towar od importera.
 
anonim cytuj
13-02-2024
Nic nie piszesz co to za przedmiot kupiłeś za 1 zł. Podajesz za przykład telewizor. Jeżeli jest to rzeczywiście telewizor to wybacz ale ja ani tym bardziej sąd nie uwierzy w twoje wyjaśnienia że są na rynku telewizory za taką kwotę (nawet po cenie hurtowej) więc ty jak najbardziej wiedziałeś że to jest pomyłka sprzedawcy.
 
anonim cytuj
13-02-2024
Chodziło o zakup legalnej broni palnej. W przypadku towaru za 2k jaka kwota byłaby realna? 1500? 1000? 999? 750?
 
anonim cytuj
13-02-2024
750 zł jeszcze na upartego można by przyjąć że kupujący mógł wierzyć że to może być normalna cena. Za złotówkę to nawet lizaka nie kupisz. Nie drąż tematu bo sprzedawca ma rację. W sądzie też masz zerowe szanse.
 
anonim cytuj
13-02-2024
Dziękuję za odpowiedzi.
 
anonim cytuj
13-02-2024

Sugerowane Tematy

Zaciągnięta pożyczka a separacja.
Sytuacja jest taka: Mąż się zadłużył, chce wziąć pożyczkę żeby mu pomóc (ze względu na dzieci ). I teraz chodzi mi o to czy jest taka możliwość zabezpieczenia się prawie np. przez notariusza, żeby spisać jakieś pismo , że w przypadku gdy zechce separacji bądź rozwodu on będzie spłacał pożyczkę którą wzięłam ja, aby mu pomoc. Czy nie ma na to szans? (rozważam na ten moment separacje, ale chce pomóc spłacić żebyśmy z dziećmi mieli spokój)....
Odrzucenie spadku po terminie
Witam. Został przeze mnie przekroczony 6-miesięczny termin na odrzucenie spadku. W 2022 roku spadek po osobie, o której istnieniu w rodzinie nie mieliśmy pojęcia, odrzucił mój dziadek, następnie mama. Wiedziałam, że w następnej kolejności będę ja. Dziadek dostał wezwanie na rozprawę, na której odrzucił spadek (nie składał wcześniej wniosku o odebranie oświadczenia o odrzuceniu). Moja mama przekazała mi informację po swojej rozprawie, że teraz...
Czy pracodawca może narzucić wykorzystanie urlopu?
Mam do wykorzystania 5 dni urlopu. Pracuję na zmiany. Nie przedłużam umowy, która kończy się 31.12. Grafik jest wystawiony od 1.12 Czy to ode mnie zależy, kiedy wykorzystam urlop? Czy pracodawca może mi narzucić, abym wzięła urlop w wolne dni? Czy mogę wziąć urlop w dni, które pracuję?...
Co w sytuacji, jeżeli pracodawca nie będzie chciał rozwiązać umowy?
Aktualnie kończę długie zwolnienie lekarskie, prowadzone w poradni zdrowia psychicznego. Nie chcę wracać do obecnego pracodawcy. Wysłałam informacje mailową i z informacją o dacie zakończenia leczenia i chęci wypowiedzenia umowy o pracę na mocy porozumienia stron z dniem następnym. Otrzymałam odpowiedź od pracodawcy o nie wyrażeniu zgody jednej ze stron na takie rozwiązanie umowy. Jak mogę rozwiązać umowę szybko. Nie chcę pracodawcy robić pod gór...

Wyszukiwarka