Sprzedawca nie chce wysłać towaru.

Przeglądając sklep internetowy zauważyłem, iż jeden z towarów warty ok 2000 PLN (cenę sprawdziłem teraz, w momencie dokonania zakupu nie znałem tej ceny) jest w promocyjnej cenie 1 PLN. Kupiłem 2 sztuki. Sklep na stronie nie posiada regulaminu sklepu. Sklep stacjonarny jest otwarty pon-pt 11.00-19.00. Zakupu dokonałem dzisiaj (w niedzielę), więc w momencie dokonania zakupu nie byłem w stanie skontaktować się ze sprzedawcą. Sprzedawca wysłał mailem informację o anulowaniu zamówienia, powołując się na "błąd był oczywisty i łatwo zauważalny, to są wystarczające przesłanki do anulowania zamówienia z powodu wady oświadczenia woli". Ja się z tym nie zgadzam, ponieważ sprzedawca wystawiając ofertę i dając możliwość zakupu zgadza się na daną cenę, a konsument nie ma możliwości sprawdzić czy klient pomylił się w cenie zarówno na swoją niekorzyść jak i korzyść (czy na przykład nie dokonał błędu nie chciał towaru sprzedać taniej).
Czy ktoś mógłby poradzić, czy rację mam ja czy sprzedawca?
Czy jest sens występowania na drogę sądową (prawny/ekonomiczny)?
Czy jeżeli siedziba sklepu jest w innym miejscu w kraju, to ewentualne rozprawy będą odbywały się w moim miejscu zamieszkania czy w miejscu właściwym dla siedziby sklepu? Czy jest możliwość uczestnictwa zdalnego w takiej rozprawie?

Potwiedź że nie jesteś botem

Wyszukiwarka