jeśli bank i operator BLIK potwierdzą, że nie mogą pomóc w odzyskaniu środków z powodu błędu po stronie nadawcy, istotne jest rozważenie kilku aspektów.
co jeśli bank i operator BLIK powiedzą, że nic nie mogą zrobić bo to ja źle wysłałem pieniądze? Mam rozumieć, że wtedy jedyna opcja to sąd?
W takiej sytuacji, kierowanie sprawy na drogę sądową może być rozważane, ale warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami:
Koszty procesu sądowego mogą być znaczne i należy je zestawić z wartością utraconych środków. Proces sądowy wiąże się nie tylko z opłatami sądowymi, ale również z ewentualnymi kosztami zastępstwa procesowego (np. wynagrodzenie adwokata).
Proces sądowy może być czasochłonny. W zależności od obciążenia sądu i złożoności sprawy, rozstrzygnięcie może zająć wiele miesięcy, a nawet lat.
Przygotowanie do procesu wymaga zebrania odpowiednich dowodów i argumentów prawnych. Warto rozważyć, czy dysponuje się wystarczającymi dowodami na potwierdzenie swoich roszczeń.