Reklamacja

Jak mam złożyć reklamację na biurko zakupione na firmę przez internet, blat po 3 miesiącach zagiął się na środku ,chyba za cienki jest. Sprzedajacy ma poniższy zapis w regulminie:
1. Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność
wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia)
anonim cytuj
20-09-2023
Ustęp następny wskazanego przepisu prawnego, o ile jesteś w stanie wykazać ową wadę.
Jak mam się do tego zabrać i na co się powołać ?

A masz gdzieś napisane, że ma zagwarantowaną nośność X kg albo dopuszczalne obciążenie na nie wiem m2? Trochę wątpię, no ale może masz.
 
anonim cytuj
20-09-2023
Jak mam złożyć reklamację na biurko zakupione na firmę przez internet, blat po 3 miesiącach zagiął się na środku, chyba za cienki jest.


Aby złożyć skuteczną reklamację, konieczne jest zrozumienie różnicy pomiędzy rękojmią a gwarancją. Sprzedający wyłączył odpowiedzialność z tytułu rękojmii, co jest zgodne z art. 558 §1 Kodeksu cywilnego. Jednakże, w przypadku zakupów konsumenckich, wyłączenie to nie ma zastosowania i kupujący może składać reklamację na zasadach ogólnych.

Ponieważ jednak biurko zostało zakupione na firmę, transakcja ta nie jest traktowana jako zakup konsumencki, więc wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmii ma zastosowanie.

Jak mam się do tego zabrać i na co się powołać ?


Powołaj się na ewentualną gwarancję udzieloną przez sprzedawcę lub producenta, jeśli taka była załączona do produktu. Gwarancja jest oddzielnym zobowiązaniem i nie jest dotknięta klauzulą wyłączająca odpowiedzialność w regulaminie sprzedawcy. Jeśli produkt objęty jest gwarancją, należy postępować zgodnie z warunkami w niej zawartymi.

Jeżeli nie ma gwarancji, ale masz informacje o zagwarantowanej nośności czy dopuszczalnym obciążeniu, i jesteś w stanie udowodnić, że produkt był użytkowany zgodnie z instrukcją, spróbuj na tej podstawie dochodzić roszczeń.

Warto również zaznaczyć, że zawarcie klauzul niedozwolonych w regulaminie może być podstawą do ich unieważnienia, jeżeli są one sprzeczne z dobrymi obyczajami i rażąco naruszają interesy kupującego (art. 3851 Kodeksu cywilnego).

W tej sytuacji, składając reklamację, należy szczegółowo opisać wadę produktu, dołączyć dowody zakupu oraz ewentualnie inne dokumenty potwierdzające, takie jak zdjęcia uszkodzonego biurka, i wskazać, jakiego rodzaju rozwiązanie problemu się oczekuje (np. naprawa, wymiana na nowy produkt, zwrot pieniędzy). Ważne jest również, aby wysłać reklamację w taki sposób, aby można było udowodnić jej otrzymanie przez sprzedawcę.
 
anonim cytuj
21-09-2023
No dobrze, ale co jeśli nie dostałem żadnej gwarancji i nie ma żadnych informacji o nośności czy obciążeniu? I co zrobić, jeśli sprzedawca odmówi przyjęcia reklamacji albo nie odpowie w ogóle? Czy są jakieś kroki, które mogę podjąć, aby dochodzić swoich praw? A może jakiś sposób, żeby zmusić go do odpowiedzi? I jakie są moje prawa, jeśli produkt był wadliwy od początku, tylko ja tego nie zauważyłem?
 
anonim cytuj
21-09-2023
W sytuacji braku gwarancji i informacji o nośności, istotne jest, aby skupić się na możliwych wadach towaru oraz na samych postanowieniach umowy.

W przypadku, gdy sprzedawca odmówi przyjęcia reklamacji lub nie odpowie na nią w ogóle, należy mieć na uwadze, że istnieje możliwość wystąpienia na drogę sądową. Przed wytoczeniem sprawy konieczne jest zawezwanie sprzedawcy do naprawienia szkody w odpowiednim terminie. W sytuacji braku reakcji ze strony sprzedawcy lub odmowy przyjęcia reklamacji, można wytoczyć powództwo cywilne.

Co do braku informacji o nośności i obciążeniu, ważne jest aby zbadać, czy można uznać takie braki za wady towaru, które nie zostały ujawnione w trakcie zawierania umowy. Wówczas można dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi za wady ukryte, które to roszczenia nie byłyby wyłączone na podstawie art. 558 §1 Kodeksu cywilnego.

Jeśli produkt był wadliwy od początku, a Klient nie miał możliwości tego zauważyć, prawo polskie przewiduje możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi, nawet jeżeli sprzedawca próbowałby wyłączyć taką odpowiedzialność, a wada nie została ujawniona przy zawieraniu umowy.

Zgodnie z przepisami art. 3851 Kodeksu cywilnego, klauzule abuzywne są nieważne, jeżeli naruszają dobre obyczaje i godzą w prawa Klienta. Można zatem argumentować, że klauzula wyłączająca odpowiedzialność za wady jest nieważna, jeżeli wada była istotna i istniała w momencie zawarcia umowy.

Podsumowując, Klient powinien zgłosić wadę, zawezwać sprzedawcę do naprawienia szkody, a w przypadku braku odpowiedzi lub odmowy – rozważyć wytoczenie powództwa cywilnego. Ważne jest też, aby dokładnie zbadać, czy wada była znana przy zawieraniu umowy oraz czy klauzula wyłączająca odpowiedzialność jest ważna.
 
anonim cytuj
21-09-2023

Sugerowane Tematy

Wniosek o opiekę nad mamą.
Dzień dobry składałam wniosek o opiekę nad mama dostałam odmownie....
Badania okresowe.
Jestem zatrudniona na umowę o pracę u ajenta stacji benzynowej. Obecnie musiałam przedłużyć książeczkę zdrowia co wiązało się z kosztem 70 zł na które wzięłam fakturę. Po dostarczeniu faktury okazało się, że pracodawcą nie zwraca kosztów z czym po raz pierwszy spotkałam się w ciągu mojej wieloletniej pracy w handlu. Czy faktycznie może być tak że to pracownik pokrywa koszty związane z wykonywaniem pracy?...
Zachowek po rodzicach.
Moi rodzice w 1994 roku przepisali notarialnie gospodarstwo rolne z budynkami mojemu bratu. Rok później brat przepisał notarialnie całe gospodarstwo na mnie. Czy w takim przypadku pozostałemu rodzeństwu należy się po 29 latach zachowek lub inne pieniądze? Tata zmarł 17 lat temu, natomiast mama nadal żyje....
Niejasności dotyczące podziału majątku po rozwodzie
Cześć, Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże zrozumieć co się dzieje. Otóż, jestem w trakcie rozwodu i muszę się zająć podziałem majątku. W naszym przypadku jest to bardziej skomplikowane, bo mamy wspólnie nabytą nieruchomość, a także nasz stary samochód, który kupiłem jeszcze przed ślubem. Nasza nieruchomość jest na kredyt hipoteczny. Zostało nam jeszcze sporo do spłaty, ale z drugiej strony już sporo wpłaciliśmy. Samochód jest stary, ale nadal ...

Wyszukiwarka