Odwołanie rezerwacji pobytu w hotelu.

W maju zakupiłam online pobyt dla rodziców, zarezerwowałam termin, wniosłam pełną opłatę. 10 dni przed terminem pobytu mama rozchorowała się. Natychmiast poinformowałam o tym hotel. I zaczęły się przepychanki.
Pytanie: czy mam prawo żądać zwrotu pieniędzy? Choroba mamy jest udokumentowana.
anonim cytuj
31-08-2023
Prawo cywilne w tym wypadku zakłada wolność zawierania umów - i jeżeli umówiłaś się, że zwrot przysługuje to przysługuje, jeżeli umówiłaś się, że nie przysługuje to nie przysługuje.
 
anonim cytuj
31-08-2023
Jeżeli rezerwowałaś przez ich stronę, możesz ubiegać się o zwrot. Jedyny zapis u nich o odstąpieniu z rezerwacji bez zwrotu środków jest w regulaminie hotelu PO ZAMELDOWANIU. We wszystkich ofertach, które widziałem na ich stronie jest wymagana pp 40%, bez jakiej informacji o tym, że nie możesz domagać się zwrotu. Napisz do nich e-mail, możesz dołączyć dokumenty ze szpitala, to będzie większa możliwość, że przyjmą anulację // możliwe, że głupio opisali warunki rezerwacji i w przypadku anulacji, zatrzymują sobie opłatę 40% za rezerwację. ,,W przypadku rezygnacji lub skrócenia pobytu przez Gościa już zameldowanego – Hotel zatrzymuje 100% opłaty za zarezerwowany pobyt."
 
anonim cytuj
31-08-2023
Bardzo bardzo wszystkim dziękuję !
 
anonim cytuj
31-08-2023
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że zwrot za rezerwację w hotelu zależy od treści zawartej umowy oraz regulaminu danego hotelu. Jednakże istnieje kilka kluczowych aspektów, które warto mieć na uwadze:

Zgodnie z art. 3851 § 1 Kodeksu cywilnego, jeżeli umowa została zawarta na odległość, konsument ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Warto jednak sprawdzić, czy hotel nie jest wyłączony z tego przepisu na podstawie art. 38 pkt 12 Kodeksu cywilnego, który stanowi o wyjątkach od prawa odstąpienia w przypadku świadczeń związanych z rekreacją, wydarzeniami sportowymi lub kulturalnymi.

Jeśli w ofertach rezerwacji lub w regulaminie hotelu nie ma jasno określonych warunków rezygnacji z pobytu i ewentualnego zwrotu wpłaconych środków, możesz się powoływać na brak takich postanowień w momencie domagania się zwrotu pieniędzy.

W przypadku rezygnacji lub skrócenia pobytu przez Gościa już zameldowanego – Hotel zatrzymuje 100% opłaty za zarezerwowany pobyt."
- ten zapis odnosi się do sytuacji po zameldowaniu. Skoro Twoja rezerwacja została anulowana przed zameldowaniem, ten punkt nie ma zastosowania w Twoim przypadku.

Na podstawie przedstawionych informacji, jeśli rezerwacja została dokonana przez stronę hotelu i nie ma tam jasno określonych warunków dotyczących odwoływania rezerwacji, masz podstawy do domagania się zwrotu wpłaconych środków. Dodatkowo, dokumentacja potwierdzająca chorobę może być dodatkowym argumentem na Twoją korzyść, chociaż nie jest wymagana przez prawo.
 
anonim cytuj
02-09-2023
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, naprawdę pomogłyście! Mam jeszcze jedno pytanie. Skoro, jak pisaliście, wszystko zależy od umowy i regulaminu hotelu, to czy jeśli nie dostałam fizycznej kopii regulaminu lub umowy w momencie dokonywania rezerwacji, mogę się czuć pokrzywdzona? Czy nie powinni przesłać mi kopii regulaminu w momencie rezerwacji, żeby uniknąć takich nieporozumień? Mam tylko potwierdzenie rezerwacji na maila, ale bez żadnych szczegółowych warunków. Czy to jest zgodne z prawem?
 
anonim cytuj
02-09-2023
Jeżeli dokonałaś rezerwacji online, zgodnie z przepisami dotyczącymi zawierania umów na odległość, sprzedawca jest zobowiązany do przekazania konsumentowi potwierdzenia zawartej umowy na trwałym nośniku (np. e-mail), najpóźniej w momencie dostarczenia produktu lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Zgodnie z art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, potwierdzenie to powinno zawierać wszystkie informacje, które sprzedawca jest zobowiązany przekazać konsumentowi przed zawarciem umowy na odległość.

Jeśli w przypadku Twojej rezerwacji hotel nie dostarczył Ci wszystkich niezbędnych informacji, w tym warunków rezygnacji i ewentualnego zwrotu wpłaconych środków, naruszył obowiązek informacyjny, co może skutkować nieważnością niektórych postanowień umowy czy regulaminu lub ich niewiązaniem wobec Ciebie.

Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na art. 12 Ustawy o prawach konsumenta, który stanowi, że jeżeli przedsiębiorca nie spełnił obowiązku informacyjnego w zakresie prawa odstąpienia od umowy, bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia spełnienia tego obowiązku.

Tym samym, jeśli hotel nie poinformował Cię w odpowiedni sposób o Twoich prawach, w tym o prawie do odstąpienia od umowy oraz warunkach anulacji rezerwacji, możesz podważać ważność niektórych postanowień umowy lub ich niezwiązanie z Tobą ze względu na naruszenie obowiązków informacyjnych przez hotel.
 
anonim cytuj
02-09-2023

Sugerowane Tematy

Cofnięcie umowy dożywocia.
Czy jest możliwy dobrowolny zwrot darowizny i z jakim konsekwencjami się to wiąże? Darowizna była dokonana w pierwszej linii, ojciec syn, syn nie może wywiązać się z obietnicy dożywocia więc stwierdził, że odda rodzicom mieszkanie. Chcieliby to załatwić polubownie. Czy jest taka możliwość?...
Czy kierownik ma prawo wymagać od pracowników dodatkowego czasu pracy?
Pracuje w dużej korporacji gdzie obowiązują karty do odbijania czasu pracy oraz zmiana stroju na odzież roboczą (jestem pracownikiem umysłowym praca przy komputerze ale zasada zmiany ubrania obowiązuje wszystkich pracowników). W uop mam zapis: 8-16 (łącznie 8h), natomiast kierownictwo działu wymaga bym najpóźniej odbijał się kartą 7:55 a wybijał 16:05 argumentując, ze mam być przy komputerze 8-16, a ten dodatkowy czas jest wymagany na zmianę ubra...
Pracodawca zmusza mnie do założenia własnej działalności.
Czy pracodawca może nakazać pracownikowi zatrudnionemu na czas nieokreślony na umowę o pracę w transporcie na to by przeszedł na swoją działalność ? Podobno pracodawca przekształca firmę na spółkę. Czy pracodawca ma prawo zwolnić takiego pracownika bez okresu wypowiedzenia?...
Czy 14-latek może osobiście odebrać dowód tymczasowy?
Witam serdecznie. Czy 14-latek może osobiście odebrać dowód tymczasowy. Wniosek składała babcia. Ja obecnie przebywam za granicą. Dodam, że babci nie chcą wydać mimo że ma na to notarialne przyzwolenie które razem podpisałyśmy. Twierdzą, że musi odebrać rodzic. Gdzieś wyczytałam.ze syn jednak może,ale potrzebuję potwierdzenia. Może ktoś miał podobna sytuację. ...

Wyszukiwarka