Właściciel wynajął brudne mieszkanie.

Co przypadku gdy wynajmujący oddał do wynajmu mieszkanie nadające się do gruntownego sprzątania przez firmę sprzątająca?
Czyli brudna kuchnia, gruba warstwa tłuszczu na szafkach, zasikana toaleta, brudne, zakurzone podłogi itp. i taka sytuacja w której wynajmujący obiecał ogarnąć mieszkanie do czasu wprowadzenia najemcy, a tego nie zrobił i ten ostatni zauważył to dopiero kiedy przyjechał z formą przeprowadzkową z meblami? Co może zrobić najemca w takiej sytuacji? Firma sprzątająca wyceniła to na 500 zł i dzień pracy dla dwóch osób.
anonim cytuj
31-08-2023
Najemca nie oglądał mieszkania przez zawarciem umowy?
Nie spisano protokołu zdawczo - odbiorczego?
W umowie jest zapis o akceptacji stanu.
Protokołu zdawczo odbiorczego nie spisano.
Może zadam inaczej pytanie.
Czy można powoływać się na jakieś przepisy typu "wady ukryte"?
Najemca nie sprawdzał tego aż tak dokładnie. Nie spodziewał się że na tylko na szafkach w kuchni są 3 mm tłuszczu bo jest przyzwyczajony do innych standardów (przy oględzinach nie było możliwości zajrzenia od góry). Słownie było ustalone "odświeżenie mieszkania". Odświeżenie wg wynajmującego, polegało na pomalowaniu ścian i wymianie żarówek bez sprzątania (tego ostatniego spodziewał się najemca przede wszystkim).. Dopiero w momencie próby układania rzeczy zorientował się że nie wystarczy tylko przetrzeć kurze i nie obejdzie się bez gruntownego sprzątania.
 
anonim cytuj
31-08-2023
Przepraszam. Jest protokół zdawczo odbiorczy. Są w nim tylko zapisy o wyposażeniu mieszkania i kluczach, oraz stanie liczników.
Czy mają zastosowanie jakieś przepisy typu wady ukryte, których najemca jako osoba niefachowa w sprzątaniu nie był w stanie ocenić stanu wzrokowo?
Czy w tej sytuacji pozostaje tylko i wyłącznie dobra wola wynajmującego czy jest jakiś punkt zaczepienia?
Wadą lokalu jest stan, w którym nie nadaje się on do celu oznaczonego w umowie np. nie może być lokalem usługowym albo jest niezgodny ze stanem opisanym w umowie np. ma 30 m2, a w umowie ma podany metraż 40 m2. Brud w lokalu nie jest wadą. Moim zdaniem zostaje dobra wola. Nikt też nie każe wynajmować ekipy sprzątającej.
 
anonim cytuj
31-08-2023

Sugerowane Tematy

Kradziez
Witam zrobiłam straszna glopote nie zeskanowalam wszystkich rzeczy w rosmannie przyłapał mnie ochroniarz wezwali policję powiedzieli że co najmniej jestem na 5 nagraniach . Nie dali mandatu tylko kazali się zgłosić we wtorek na policję . Myślę że za te rzeczy nie wyjdzie 800 zł . Co mi grozi bardzo się boje . Zapisałam się na terapię . Nie potrafię wyjaśnić swojego postępowania. Mam dwójke dzieci proszę o pomoc ...
Praca w innym miejscu na urlopie.
Mam taką kwestię. W najbliższych dniach planuję wypowiedzieć UoP z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia. Pracuję w agencji, która ma zakaz konkurencji. Wiem, że normalnie jak się jest na urlopie (a ja mam dużo do wykorzystania) to można pracować w innym miejscu. A co w przypadku gdy mam zakaz konkurencji a będę przechodzić do firmy o podobnym profilu co obecna firma? Nie wiem czy to coś zmienia, ale chcę przejść z UoP na B2B (w nowym m...
Rozliczanie PIT-u
Mam pytanie w sprawie rozliczenia pit: jestem osobą poniżej 26 roku życia (kończę pod koniec lutego). W zeszłym roku pracowałam w kilku zakładach pracy zarówno na UOP jak i zlecenie (także jednodniowe). Moje pytanie brzmi, czy muszę rozliczać się z tych wszystkich zatrudnień, czy wystarczy wypełnić jakiś dokument online? Zawsze płaciłam za rozliczenie księgowej, ale wydaje mi się, że stówka za rozliczenie pit zerowego to trochę dużo....
198kk
No właśnie czemu osoby w związku z osobą niepełnosprawną nie wiedzą o konsekwencjach prawnych?...

Wyszukiwarka