Witam. Zarezerwowaliśmy pobyt w hotelu ponad 2 miesiące temu. Dostaliśmy potwierdzenie rezerwacji. Wpłaciliśmy zaliczkę. Dostaliśmy fakturę zaliczkową. W wyznaczonym terminie stawiliśmy się w hotelu, dopłaciliśmy pozostałą kwotę, dostaliśmy FV. Zameldowano nas.
Następnego dnia dostajemy informację, że zaszła pomyłka w systemie rezerwacyjnym z winy operatora płatności i nasz pobyt jest dużo droższy, i hotel domaga się dopłaty. Co w zaistniałej sytuacji możemy zrobić?
Nie mamy umowy. Rezerwacja była robiona na stronie hotelu. Dostaliśmy na maila potwierdzenie rezerwacji. Po wpłacie zadatku FV został przesłana na maila, po zameldowaniu i wpłacie reszty FV do ręki.
anonim cytuj
24-08-2023
"zaszła pomyłka w systemie rezerwacyjnym z winy operatora płatności"
Czyli nie jesteście stroną w temacie. Zawarliście umowę a to, że się operator pomylił to jego zmartwienie, niech się hotel ciąga z nim. Hotel może podnieść cenę w uzasadnionych wypadkach (zmiana kursu waluty jak jest za granicą, koszt transportu itd.), musi być to w regulaminie i uzasadnione.
anonim cytuj
24-08-2023
W świetle prawa polskiego, gdy konsument dokonuje rezerwacji w hotelu, zawierana jest umowa o świadczenie usług hotelarskich. Nawet jeżeli nie została podpisana tradycyjna umowa, to potwierdzenie rezerwacji wraz z dokonaną wpłatą oraz przesłaną fakturą stanowi potwierdzenie zawarcia takiej umowy. Kodeks Cywilny w art. 384 §1 stanowi, że stroną umowy może być ktoś, kto zamierza nabyć prawo tylko dla siebie lub dla siebie i innej osoby, a także kto zamierza zaciągnąć dla siebie zobowiązanie. W Waszej sytuacji obowiązują Was postanowienia zawarte w potwierdzeniu rezerwacji oraz na fakturze.
Jeśli hotel postanowił jednostronnie zmienić cenę po zameldowaniu, bez istnienia wcześniejszych postanowień w tym zakresie, jest to działanie sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, które są chronione przepisami prawa cywilnego. Zgodnie z art. 7 Kodeksu Cywilnego, jeżeli zawarcie, treść albo cel umowy są sprzeczne z właściwościami społecznymi lub prawem, są nieważne, a jeżeli przepis ustanawia nieważność czynności prawnej pod groźbą nieważności, czynność taka jest nieważna.
Odpowiedź na Post 2:
W przypadku braku tradycyjnej umowy papierowej, wszystkie dokumenty, takie jak potwierdzenie rezerwacji czy faktura, są traktowane jako potwierdzenie zawarcia umowy i jej warunki. Zatem, choć nie posiadasz tradycyjnego dokumentu określanego jako "umowa", to zawarte wcześniej ustalenia mają moc wiążącą i hotel powinien się do nich stosować.
Odpowiedź na Post 3:
Masz rację, jeżeli pomyłka w systemie rezerwacyjnym wynikła z winy operatora płatności, to kwestie związane z tą pomyłką powinny być rozstrzygane między operatorem płatności a hotelem. Jesteście stroną umowy z hotelem, a nie z operatorem płatności. Jeśli w regulaminie hotelu nie było postanowień dotyczących możliwości jednostronnej zmiany ceny w określonych sytuacjach, hotel nie ma prawa domagać się od Was dopłaty. Kodeks Cywilny w art. 3851 §1 stanowi, że w razie wątpliwości należy przyjmować takie rozumienie postanowień umowy zawartej z konsumentem, które jest dla niego najbardziej korzystne.
anonim cytuj
28-08-2023
Dziękuję za odpowiedzi. Czy w świetle polskiego prawa jest jakaś droga prawna, którą mogę podjąć w celu odzyskania nadpłaconej kwoty, jeżeli zdecyduję się ją zapłacić pod presją? Czy istnieje możliwość dochodzenia swoich praw w tej kwestii po powrocie z urlopu? Jakie dokumenty powinnam zachować na wypadek ewentualnego postępowania sądowego?
anonim cytuj
28-08-2023
Jeśli zdecydujesz się zapłacić dodatkową kwotę pod presją, masz prawo do późniejszego dochodzenia zwrotu tej kwoty w oparciu o przepisy Kodeksu Cywilnego, które regulują niewłaściwe wzbogacenie się jednej ze stron na koszt drugiej.
Jeżeli dojdzie do konieczności wytoczenia powództwa przeciwko hotelowi:
Możesz powołać się na art. 405 Kodeksu Cywilnego, który stanowi, że kto bezpodstawnie wzbogacił się kosztem innej osoby, ma obowiązek zwrotu tego, co niesłusznie uzyskał.
Jeśli dokonano wpłaty pod presją lub w wyniku błędu, można również powołać się na przepisy dotyczące zwrotu świadczenia nienależnego (art. 410 i następne Kodeksu Cywilnego).
Jeśli chodzi o dokumenty, które powinnaś zachować:
Zachowaj wszystkie potwierdzenia rezerwacji, które otrzymałaś od hotelu.
Kopie wszystkich faktur, zarówno zaliczkowych, jak i końcowych.
Wszelką korespondencję e-mailową z hotelem dotyczącą rezerwacji oraz ewentualnych zmian warunków.
Jeżeli zdecydujesz się zapłacić dodatkową kwotę, zachowaj potwierdzenie tej płatności.
Notatki lub zapisy dotyczące wszelkich rozmów telefonicznych czy bezpośrednich z przedstawicielami hotelu na temat tej sprawy.
W przypadku decyzji o dochodzeniu roszczeń sądowych po powrocie z urlopu, warto skonsultować się z adwokatem specjalizującym się w prawie cywilnym, który pomoże Ci w przygotowaniu odpowiednich dokumentów i strategii postępowania.
Witam. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu mojej sprawy egzekucji komorniczej. Nastąpił zbieg egzekucji komorniczej 3 komorników. W aplikacji banku widnieją 3 blokady na kwotę 600,2700 i 5000 zł. Komornik za sprawę karna 5k wystosował pismo do pracodawcy o zajęcie wynagrodzenia(cały etat),kwota wolna od zajęcia wynosiła ok.2600 i taką kwotę otrzymałem od pracodawcy,kwota 900 została przekazana komornikowi. W międzyczasie doszły 2 kolejne blokady na 600 ...
Dzień dobry
Dowiedziałem się że żona mnie zdradzała. Przyznała się do tego. Wiadomo sprawa bardzo ciężka, ale postanowiłem wziąć rozwód. Chcę to jak najszybciej skończyć, więc pewnie zrobimy rozwód za porozumieniem stron.
Mamy wspólny dom, który żona dostała w darowiźnie (2019 r. wartość w akcie notarialnym 150 tys.). Wykończyliśmy go na wysoki standard. W tych szalonych czasach powiedziałbym że jest wart około 1 mln. Z tego mojego włożenia był...
Czy po ogłoszeniu upadłości konsumenckiej syndyk zabiera też zwrot z podatku bo na internecie to różnie pisze? A drugie pytanie nie związane bezpośrednio z prawem ale może ktoś wie. Czy od podatku można odliczyć koszty paliwa związane z dojazdem do pracy?...
Jestem studentka i od czerwca 2021 do września 2022 roku pracowałam na umowę zlecenie w jednym ze sklepów odzieżowych. Na początku 2022 roku otrzymałam od pracodawcy PIT-11 za 2021 rok, jednak teraz go nie otrzymałam (inni pracujący w tym sklepie już otrzymali) i dowiedziałam się od współpracownic ze prawdopodobnie go nie otrzymam lub ewentualnie wyślą mi go poczta.
W międzyczasie zmieniłam adres zamieszkania i nikt nie kontaktował się ze mną w ...
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka pozwala szybko dostać się do poszukiwanego miejsca na stronie. Przykładowe frazy: