Sprzedałam używany wózek dla dziecka, nowi właściciele go reklamują bo brakuje jednej części. Czy muszę oddać im pieniążki?

Witam w piątek 25.11 tego roku sprzedaliśmy wózek 3w1 młodej parze. Oglądali wózek bardzo dokładnie co im z resztą wszystko pokazywałam co i jak. W sobotę popołudniu facet do mnie pisze że nie ma pałąka do spacerówki ( w czasie oglądania nawet ja nie zauważyłam ani oni że tego pałąka nie ma. Jeszcze pani oglądała pasy od spacerówki jak się zapina to by od razu i ja i ona zorientowała się że tego pałąka nie ma )
My z mężem kupiliśmy wózek tamtego roku dla córki również od kogoś oglądaliśmy samą gondolę na spacerówkę nawet nie zaglądaliśmy bo i tak uznaliśmy że nie będzie córka w niej jeździć więc spacerówkę i nosidełko zapakowaliśmy i daliśmy do piwnicy.
W piątek rano gdy dałam ogłoszenie w sprawie wózka na sprzedaż wyraźnie zaznaczyłam że spacerówka i nosidełko nie było używane tylko sama gondola.
Pytanie brzmi czy mają państwo możliwość zwrócenia mi wózka gdyż oglądali go z bite 20 min?
Czy muszę oddać im pieniążki?
Dziękuję za odpowiedzi
anonim cytuj
28-11-2022

Witam,

Twoje pytanie dotyczy problematyki odpowiedzialności sprzedającego za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Prawo w tym zakresie reguluje Kodeks cywilny.

Po pierwsze, sprzedający odpowiada wobec kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną, która istniała w momencie przejścia niebezpieczeństwa na kupującego, czyli w momencie sprzedaży (art. 556 § 1 Kodeksu cywilnego). Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a brak wspomnianego pałąka do spacerówki mógłby być uznany za taką wadę.

Po drugie, jednakże sprzedający nie odpowiada za wady fizyczne rzeczy, o których kupujący wiedział w momencie zawarcia umowy (art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego). To oznacza, że jeżeli kupujący podczas dokładnego oglądania wózka miał możliwość stwierdzenia braku pałąka, to odpowiedzialność sprzedającego za tę wadę mogłaby być wyłączona.

Po trzecie, decydujący jest też fakt, że informowałeś, że spacerówka nie była używana, a nie że jest w idealnym stanie.

Na koniec, warto zaznaczyć, że ewentualna odpowiedzialność sprzedającego za wady rzeczy sprzedanej jest kwestią do rozstrzygnięcia przez sąd, jeżeli strony nie dojdą do porozumienia w tej sprawie. Sąd oceniłby wszystkie okoliczności sprawy, w tym szczegółowość oględzin wózka przez kupujących i fakt, czy mogli zauważyć brak pałąka.
 
anonim cytuj
03-08-2023

Sugerowane Tematy

Urlop na żądanie na dzień wolny
Witam, pracuje w dużym zakładzie produkcyjnym. Jestem zatrudniona na umowę na czas nieokreślony. Wymiar czasu pracy to 40h tygodniowo (pon-pt). Wynagrodzenie to podstawa plus premie. Ostatnio w zakładzie praktykowane jest zabieranie premii i wbijanie urlopu na żądanie za nie przyjście do pracy w sobotę. Czy jest to zgodne z prawem? Czy kierownik może zabrać mi urlop na żądanie nawet jak żadnej karty urlopowej nie podpisałam i nie została mi przed...
Kupno nieruchomości z zadłużoną hipoteką.
Dostałam pozytywną decyzję z banku Millenium odnośnie kredytu, przed uruchomieniem transzy bank wymaga niniejszego (sprzedający ma hipotekę na nieruchomości): Dostarczenie potwierdzenia złożenia we właściwym sądzie wieczystoksięgowym wniosku o wykreślenie z działu IV księgi wieczystej nieruchomości aktualnie występującej tam hipoteki wraz z dowodem wykreślenia stosownej opłaty sądowej z tytułu tego wniosku i zgoda wierzyciela na wykreślenie hip...
Zalanie mieszkania przez sąsiada, brak ubezpieczenia.
Zostałam zalana przez sąsiada z góry, nie ma ubezpieczenia na to mieszkanie ani ja ani sąsiad, który mnie zalał. W jaki sposób mam wyegzekwować pieniądze ze zniszczenia sufitu, kto wycenia szkody. Wina była po stronie sąsiada. Sąsiad tam nie mieszka tylko wynajmuje to mieszkanie. A w jaki sposób mam się z nim skontaktować jakiś oficjalny list wysłać bo mam tylko telefon. Jak wygląda procedura załatwienia tej sprawy. Bardzo proszę o poradę....
Otrzymano więcej sztuk produktu zamówionego w sklepie internetowym.
Dzień dobry. Sytuacja jest następująca: Osoba X zamówiła w sklepie internetowym 1 produkt Y, a kurierem otrzymała 2 produkty Y w jednej paczce. Prawdopodobnie pomyłka na magazynie. Wiem, że w przypadku kontaktu ze strony sprzedającego (jeśli nie żąda zapłaty za drugi produkt) jest obowiązek zwrotu drugiego produktu na koszt sprzedawcy. Chciałbym się dowiedzieć co w przypadku, gdy sprzedający nie upomni się o drugi produkt. Czy istnieje obowiąz...

Wyszukiwarka