Zlecenie wykonania drogą mailową.

Chcę zlecić wykonanie formatek w płycie MDF pewnej firmie i na prośbę o spisanie zlecenia/umowy dostałem info, że oni przyjmują takie zlecenia drogą mailową. Tzn. trzeba wysłać plik do obróbki na CNC i podać parametry płyty MDF.
Czy to wystarczająca forma umowy by móc rozliczyć ich z pracy, tj. jeśli nie wykonają tak jak się umawialiśmy? Np. nie odebrać towaru i zażądać nowej formatki albo zwrotu wpłaty? Wpłatę już zrobiłem na podstawie wcześniejszych maili z przypuszczalnym kosztem. Teraz chciałem się zabezpieczyć, jak coś przypadkiem zniszczą albo porysują, np. podczas składowania albo transportu itp itd.
anonim cytuj
15-08-2023
Czy to wystarczająca forma umowy by móc rozliczyć ich z pracy, tj. jeśli nie wykonają tak jak się umawialiśmy?

Można nawet ustnie i umowa zostanie zawarta. To tylko kwestia udokumentowania ustaleń zawartej umowy.
Sądziłem, że w dobie internetu łatwo jest podważyć ustalenia poczynione drogą mailową i iść w zaparte, że to czy tamto nie było ustalone. A na maila odpowiedziała, np. "sprzątaczka" a nie przedstawiciel zleceniobiorcy.

Tak samo jak umowę zawartą słownie, a jednak prawo jak najbardziej sankcjonuje taką formę jako skuteczną.
 
anonim cytuj
15-08-2023
Dziękuje za szybką odpowiedz.
Pozdrawiam.
 
anonim cytuj
15-08-2023
Chcę zlecić wykonanie formatek w płycie MDF pewnej firmie i na prośbę o spisanie zlecenia/umowy dostałem info, że oni przyjmują takie zlecenia drogą mailową.


W świetle polskiego prawa, zawieranie umów drogą elektroniczną jest w pełni dopuszczalne. Artykuł 60 § 1 Kodeksu cywilnego stanowi, że umowy można zawierać w dowolnej formie, chyba że przepisy stanowią inaczej. Umowa zawarta drogą mailową jest więc w pełni ważna. W przypadku sporu o treść zawartych ustaleń, korespondencja e-mailowa może posłużyć jako dowód.

Co do obaw związanych z ewentualnymi uszkodzeniami formatek, ważne jest, aby w mailu dokładnie określić warunki realizacji zlecenia, takie jak rodzaj płyty MDF, wymagania co do jakości wykonania, termin realizacji oraz sposób dostawy. Każdy szczegół umowy, który jest istotny z punktu widzenia obu stron, powinien zostać jasno i dokładnie określony w mailu.

Sądziłem, że w dobie internetu łatwo jest podważyć ustalenia poczynione drogą mailową i iść w zaparte, że to czy tamto nie było ustalone. A na maila odpowiedziała, np. "sprzątaczka" a nie przedstawiciel zleceniobiorcy.


Zawieranie umów drogą elektroniczną, podobnie jak ustnie, może rodzić pewne ryzyko, jeśli chodzi o możliwość udowodnienia zawartych ustaleń. Ważne jest jednak, aby korespondować z oficjalnego adresu e-mail firmy oraz upewnić się, że rozmawiamy z uprawnioną osobą. Jeśli masz obawy co do wiarygodności osoby kontaktującej się z Tobą, warto poprosić o potwierdzenie zawartych ustaleń w innej formie, np. poprzez podpisanie umowy pisemnej lub wysłanie potwierdzenia drogą tradycyjną.

Podsumowując:

Umowa zawarta drogą mailową jest ważna w świetle polskiego prawa.
Aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi problemami, warto dokładnie określić wszystkie warunki realizacji zlecenia w mailu.
Jeśli masz wątpliwości co do tożsamości osoby kontaktującej się z Tobą, warto upewnić się, z kim dokładnie prowadzisz korespondencję i ewentualnie poprosić o potwierdzenie zawartych ustaleń w innej formie.
 
anonim cytuj
16-08-2023

Sugerowane Tematy

Czy na pierwszej rozprawie jest wyrok skazujący?
Witam chciałam zapytać czy ktoś miał prowadzone sprawy o znecanie fizyczne i psychiczne ...Czy na pierwszej rozprawie jest wyrok skazujący i odsiadka czy jest wyrok w zawieszeniu......
sprzedaż samochodu - zaliczka
Witam. Może ktoś z państwa mi podpowie jak prawnie to wygląda. Mianowicie: wystawiłam ogłoszenie w celu sprzedaży auta. Znalazł się kupiec który chciał te auto oczywiście zakupić. Niestety facet był zagranicą, więc poprosił mnie o "rezerwacje" samochodu do czasu jego powrotu do Polski. W tym celu wysłał zaliczkę 500zl abym napewno nie podejmowała żadnych czynności ze sprzedażą auta, tym samym miałam pewność, że facet z pewnością je k...
Wniosek o upadłość konsumencką.
Potrzebuję porady w zakresie wypełnienia wniosku o upadłość konsumencką , mianowicie chodzi mi o rubrykę (SPIS WIERZYCIELI ) w tej rubryce jest 5 pul każde pole dla jednego wierzyciela ,więc mogę dodać tylko pięciu wierzycieli a co jeśli mam 7 wierzycieli? . Wtedy muszę dodać kolejne 6 i 7 na kartce a4 i moje pytanie czy każdy dodatkowy wierzyciel musi być na osobnej kartce a4 czy razem na jednej kartce ponumerowany jako szósty i siódmy. i jak tą...
Trzymanie gołębi w bloku
Sąsiad dokarmiał gołębie na balkonie, w bloku spółdzielczym na wezwanie administracji usunął gołębie, ale nie całkowicie teraz ma je w mieszkaniu. Czy można coś z tym zrobić? ...

Wyszukiwarka