Ukrywanie grafiku / Ukrywanie premii uznaniowej

Witam pisze do was z porada pomocą gdyż
Pracuje jako kierowca w firmie produkcyjnej która ma swój transport.
Mamy grupę kierowców 10 osób i mieliśmy wspólny grafik gdzie każdy widział co ma dają osoba ewidentnie dało się dostrzec że pewni kierowcy otrzymują lepsze roboty jednodniowe roboty a Ci którzy mają własne zdanie i czasem coś zakwestionują dostają z gola inne roboty.
Po zgłoszeniu zauważonego problemu w postaci rozmowy gościowi który ustala grafik (były kierowca) i kierownikowi
Wspólny grafik został usunięty i jedynie co widzimy to swoje roboty.
Czy mogli zrobic coś takiego że ukryli grafik abyśmy nie widzieli że jedni są faworyzowani?

Druga kwestia istnieje u nas coś takiego jak premia uznaniowa
Czy informacje o tym kto otrzymał taka premie moze być ukryta? Gdyż tu tez jest podejrzenie że i w tej kwestii są osoby faworyzowane
Oraz czy warunki otrzymania tej premii tez mogą być ukrywane??

Mam nadzieję że opisałem to w sposób
Z góry dziękuję na odpowiedzi
anonim cytuj
06-02-2023
1. Kierownictwo firmy ma prawo decydować o organizacji pracy, w tym o usunięciu wspólnego grafiku. Jednak, jeśli podejrzewasz, że istnieje nieuczciwe traktowanie niektórych kierowców, to możesz zgłosić swoje obawy do właściwych władz, takich jak Inspektorat Pracy.

Jeśli udowodnisz szefowi, że w nieuczciwy sposób traktuje niektórych kierowców, grozi mu kilka konsekwencji prawnych. Mogą to być m.in.:

Odszkodowania dla poszkodowanych pracowników - jeśli kierowcy udowodnią, że zostali pokrzywdzeni przez pracodawcę, mogą ubiegać się o odszkodowania za szkodę.

Skarga na naruszenie praw pracowniczych - kierowcy mogą złożyć skargę do Inspektoratu Pracy lub Sądu Pracy w sprawie naruszenia ich praw pracowniczych.

Nakaz poprawy stosunków pracy - Inspektorat Pracy może nałożyć na pracodawcę obowiązek poprawy stosunków pracy i zakończenia nieuczciwego traktowania kierowców.

Grzywny - w razie nieprzestrzegania nakazu poprawy stosunków pracy pracodawca może zostać ukarany grzywną.

Straty reputacji - nieuczciwe traktowanie pracowników może negatywnie wpłynąć na reputację pracodawcy i jego biznesu.

Jest to tylko kilka z wielu możliwych konsekwencji, a konkretne konsekwencje zależą od konkretnych okoliczności każdego przypadku.

Informacje o otrzymanych premiach uznaniowych powinny być jawne i dostępne dla wszystkich pracowników. Jeśli podejrzewasz, że warunki uzyskania premii są ukrywane lub że niektórzy pracownicy są nieuczciwie traktowani, powinieneś zgłosić swoje obawy do właściwych władz, takich jak Inspektorat Pracy.

Wysokość odszkodowania dla pracowników zależy od kilku czynników, takich jak: stopień nieuczciwego traktowania, wpływ na pracownika, trudność związana z odzyskaniem dobrej reputacji i inne straty, które poniosła osoba. W wielu przypadkach, wysokość odszkodowania jest ustalana przez sąd na podstawie dowodów i argumentów przedstawionych przez strony. Nie jest możliwe dokładne określenie wysokości odszkodowania bez dokładnej analizy konkretnej sytuacji.
 
anonim cytuj
07-02-2023

Sugerowane Tematy

Co powinien zawierać testament?
Co powinien w szczególności zawierać testament żeby go nikt nie mógł podważyć?...
Dzień wolny na opiekę nad dzieckiem
Szanowni Państwo. Mam pytanie odnośnie wolnego dnia opieki na dzieckiem. Pracuję w systemie 12 h , jak jest liczony taki dzień jako 12 h czy 8 h....
Działka z domem otrzymana w darowiźnie.
Witam. Moja babcia (matka mojego taty) w 2020 roku przepisała na mnie jako wnuka swoją działkę i dom stojący na niej. Babcia była jedynym właścicielem tej nieruchomości. Babcia posiada dwójkę swoich dzieci tj. mojego ojca i jego siostrę (moją ciocię). Oprócz działki, którą na mnie przepisała posiadała także inną działkę z domem której właścicielami są babcia, mój tata i ciocia w proporcjach 50%-25%-25%. Babcia zmarła dwa tygodnie temu. Jak rozumi...
Zarzuty po odbiorze dzieła.
Witam. Na początku roku wykonywałem usługę u klientki polegająca na szpachlowaniu tynków gipsowym u niej w domu. Po wykonanej usłudze szpachlowania zgłosiłem zakończenie prac zgodnie z umową (e-mail). Zgodnie z zapisami w umowie "wszelkie uwagi przy odbiorze zostaną zanotowane w protokole". Podczas odbioru nie było żadnych uwag więc żadnego protokołu nie sporządziliśmy. Klientka się rozliczyła czyli dzieło zostało oddane. Był tylko e-ma...

Wyszukiwarka