Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.

Proszę o poradę.
Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.
Miesiąc temu mama wymieniła drzwi,miała wątpliwości co do wykonanej usługi,ale pan zapewniał,że drzwi muszą się wyrobić.
Teraz ma problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi,musi je szarpać ,bo inaczej nie idzie normalnie ich użytkować.Szef robotników,którzy robili drzwi zbywa mamę,umawia się,ale nikt dalej nie przyjeżdża.
Mama posiada dowód zakupu,ale nie jest to ani faktura ani paragon tylko taka umowa.Pisze tam,m.in że pan daje 2 lata gwarancji na drzwi.
anonim cytuj
02-12-2022
Na drzwi, ale nie na usługę montażu ? Jak wyglądała umowa wykonania usługi ... Jakie były ustalenie itp?
 
anonim cytuj
02-12-2022
Wezwanie do niezwłocznego usunięcia wady w ramach rękojmi pod rygorem odstąpienia od umowy
 
anonim cytuj
02-12-2022
Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.


Po pierwsze, jeżeli drzwi były zakupione jako towar, a usługa montażu była świadczona w ramach umowy sprzedaży, to należy pamiętać o dwóch instytucjach prawnych, które mogą być pomocne: gwarancji i rękojmi.

Gwarancja: Skoro w umowie jest zawarte, że sprzedawca daje 2 lata gwarancji na drzwi, to mama ma prawo żądać naprawy drzwi lub ich wymiany. Warto dokładnie przeczytać warunki gwarancji, aby dowiedzieć się, jakie są prawa i obowiązki obu stron w ramach tej gwarancji.

Rękojmia: Na mocy art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Jeżeli drzwi mają wadę (w tym przypadku problem z otwieraniem i zamykaniem), to kupujący może żądać:

wymiany rzeczy na wolną od wad,
naprawy rzeczy,
obniżenia ceny,
albo może odstąpić od umowy, jeśli wada jest istotna.
Na drzwi, ale nie na usługę montażu ? Jak wyglądała umowa wykonania usługi ... Jakie były ustalenie itp?


Jeśli umowa dotyczyła również usługi montażu, to odpowiedzialność z tego tytułu jest uregulowana w Kodeksie Cywilnym w art. 634-641. Wykonawca odpowiada za niezgodność usługi z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności usługi z umową w ciągu 2 lat od jej wykonania, Konsument ma prawo żądać doprowadzenia usługi do stanu zgodnego z umową poprzez bezpłatne usunięcie wady albo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.

Wezwanie do niezwłocznego usunięcia wady w ramach rękojmi pod rygorem odstąpienia od umowy


Dokładnie, warto wysłać do wykonawcy/sprzedawcy pismo z wezwaniem do usunięcia wady w określonym, rozsądnym terminie (np. 7 dni). Jeżeli wada nie zostanie usunięta w tym czasie, można odstąpić od umowy. Warto również zwrócić uwagę na dokument, który mama posiada - jeśli jest to umowa, to może zawierać dodatkowe postanowienia dotyczące reklamacji czy gwarancji, które mogą być pomocne w tej sytuacji.
 
anonim cytuj
08-08-2023

Sugerowane Tematy

Alimenty - informacja o przysposobieniu.
Gdzie i w jaki sposób mogę uzyskać informację czy dziecko, na które płacę alimenty zostało przysposobione w pełni przez obecnego partnera matki dziecka? Matka z dzieckiem od ponad 10 lat mieszka w Niemczech, nie mam z nimi ani z nikim bliskim żadnego kontaktu....
Zgłosiłem zakup motocykla w urzędzie (motocykl ma wady prawne i techniczne). Jak to teraz anulować, aby zwrócić motocykl legalnie ?
Dzień dobry. Kupiłem motocykl, który ma wady prawne i techniczne. Zgłosiłem to sprzedającemu w czasie krótszym niż 14 dni. Zgłosiłem zakup motocykla w urzędzie. Jak to teraz anulować, aby zwrócić motocykl legalnie ? Sprzedający zgadza się na odebranie motocykla(nie ma wyjścia), gdyż popełnił kilka przestępstw przy sprzedaży mi motocykla....
Pozbawienie praw rodzicielskich.
Dzień dobry, czy może ktoś mi podpowiedzieć kiedy mogę składać wniosek o pozbawienie władzy ojca dziecka, który już 3 rok nie interesuje się dzieckiem? Na tyle, że nawet od dnia porodu na oczy nie widział jak dziecko wygląda.. I czy da się zlikwidować jego nazwisko, dziecko ma dwuczłonowe....
Reklamacja produktu.
Witam, 24.08.2023 - kupiłem nowy akumulator do kampera 30.09.2023 - oddałem go do sklepu na gwarancji, bo się rozładowywał bardzo szybko. Pracownik sklepu powiedział, że musi on go wysłać do producenta i zazwyczaj trwa to tydzień (tutaj wykonałem kilka telefonów prosząc o informacje i pracownik mówił zawsze, że producent tak długo zwleka) 11.10.2023 - pracownik sklepu napisał SMSa, że nagle potrzebuje zdjęcie karty gwarancyjnej i paragonu. W ...

Wyszukiwarka