Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.

Proszę o poradę.
Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.
Miesiąc temu mama wymieniła drzwi,miała wątpliwości co do wykonanej usługi,ale pan zapewniał,że drzwi muszą się wyrobić.
Teraz ma problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi,musi je szarpać ,bo inaczej nie idzie normalnie ich użytkować.Szef robotników,którzy robili drzwi zbywa mamę,umawia się,ale nikt dalej nie przyjeżdża.
Mama posiada dowód zakupu,ale nie jest to ani faktura ani paragon tylko taka umowa.Pisze tam,m.in że pan daje 2 lata gwarancji na drzwi.
anonim cytuj
02-12-2022
Na drzwi, ale nie na usługę montażu ? Jak wyglądała umowa wykonania usługi ... Jakie były ustalenie itp?
 
anonim cytuj
02-12-2022
Wezwanie do niezwłocznego usunięcia wady w ramach rękojmi pod rygorem odstąpienia od umowy
 
anonim cytuj
02-12-2022
Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.


Po pierwsze, jeżeli drzwi były zakupione jako towar, a usługa montażu była świadczona w ramach umowy sprzedaży, to należy pamiętać o dwóch instytucjach prawnych, które mogą być pomocne: gwarancji i rękojmi.

Gwarancja: Skoro w umowie jest zawarte, że sprzedawca daje 2 lata gwarancji na drzwi, to mama ma prawo żądać naprawy drzwi lub ich wymiany. Warto dokładnie przeczytać warunki gwarancji, aby dowiedzieć się, jakie są prawa i obowiązki obu stron w ramach tej gwarancji.

Rękojmia: Na mocy art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Jeżeli drzwi mają wadę (w tym przypadku problem z otwieraniem i zamykaniem), to kupujący może żądać:

wymiany rzeczy na wolną od wad,
naprawy rzeczy,
obniżenia ceny,
albo może odstąpić od umowy, jeśli wada jest istotna.
Na drzwi, ale nie na usługę montażu ? Jak wyglądała umowa wykonania usługi ... Jakie były ustalenie itp?


Jeśli umowa dotyczyła również usługi montażu, to odpowiedzialność z tego tytułu jest uregulowana w Kodeksie Cywilnym w art. 634-641. Wykonawca odpowiada za niezgodność usługi z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności usługi z umową w ciągu 2 lat od jej wykonania, Konsument ma prawo żądać doprowadzenia usługi do stanu zgodnego z umową poprzez bezpłatne usunięcie wady albo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.

Wezwanie do niezwłocznego usunięcia wady w ramach rękojmi pod rygorem odstąpienia od umowy


Dokładnie, warto wysłać do wykonawcy/sprzedawcy pismo z wezwaniem do usunięcia wady w określonym, rozsądnym terminie (np. 7 dni). Jeżeli wada nie zostanie usunięta w tym czasie, można odstąpić od umowy. Warto również zwrócić uwagę na dokument, który mama posiada - jeśli jest to umowa, to może zawierać dodatkowe postanowienia dotyczące reklamacji czy gwarancji, które mogą być pomocne w tej sytuacji.
 
anonim cytuj
08-08-2023

Sugerowane Tematy

Co się dzieje z emeryturą w więzieniu?
Witam. Mam pytanie, jeśli emeryt przebywa w więzieniu to co wtedy z emeryturą?...
Przesłuchanie 16-latka
Witam. Czy policja może przesłuchać 16 latka w charakterze świadka bez obecności rodziców? Czy ja jako matka mogę być przy tym przesłuchaniu?...
Emerytura po zmarłym, oddać czy nie ?
Witam, czy ktoś się orientuje jak to jest z emeryturą po zmarłym rodzicu? Moja mama zmarła 21 stycznia, a 24 stycznia przyszła cała emerytura, która zaraz przelałam na moje konto z powodu wydatku na pogrzeb, bo niestety te 4 tys. z ZUS nie wystarczyło. Czy tak może być czy będę musiała zwrócić tą emeryturę ?...
Czy przejętym pracownikom wypłacać świadczenie urlopowe?
W przyszłym miesiącu przejmiemy zakład, w którym obowiązuje układ zbiorowy pracy oraz wypłacane jest świadczenie urlopowe. Natomiast u nas funkcjonuje zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Czy w takiej sytuacji przejętym pracownikom przez rok czasu będziemy musieli wypłacać wspomniane świadczenie? ...

Wyszukiwarka