Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.

Proszę o poradę.
Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.
Miesiąc temu mama wymieniła drzwi,miała wątpliwości co do wykonanej usługi,ale pan zapewniał,że drzwi muszą się wyrobić.
Teraz ma problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi,musi je szarpać ,bo inaczej nie idzie normalnie ich użytkować.Szef robotników,którzy robili drzwi zbywa mamę,umawia się,ale nikt dalej nie przyjeżdża.
Mama posiada dowód zakupu,ale nie jest to ani faktura ani paragon tylko taka umowa.Pisze tam,m.in że pan daje 2 lata gwarancji na drzwi.
anonim cytuj
02-12-2022
Na drzwi, ale nie na usługę montażu ? Jak wyglądała umowa wykonania usługi ... Jakie były ustalenie itp?
 
anonim cytuj
02-12-2022
Wezwanie do niezwłocznego usunięcia wady w ramach rękojmi pod rygorem odstąpienia od umowy
 
anonim cytuj
02-12-2022
Jak wygląda prawnie reklamacja drzwi wejściowych.


Po pierwsze, jeżeli drzwi były zakupione jako towar, a usługa montażu była świadczona w ramach umowy sprzedaży, to należy pamiętać o dwóch instytucjach prawnych, które mogą być pomocne: gwarancji i rękojmi.

Gwarancja: Skoro w umowie jest zawarte, że sprzedawca daje 2 lata gwarancji na drzwi, to mama ma prawo żądać naprawy drzwi lub ich wymiany. Warto dokładnie przeczytać warunki gwarancji, aby dowiedzieć się, jakie są prawa i obowiązki obu stron w ramach tej gwarancji.

Rękojmia: Na mocy art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Jeżeli drzwi mają wadę (w tym przypadku problem z otwieraniem i zamykaniem), to kupujący może żądać:

wymiany rzeczy na wolną od wad,
naprawy rzeczy,
obniżenia ceny,
albo może odstąpić od umowy, jeśli wada jest istotna.
Na drzwi, ale nie na usługę montażu ? Jak wyglądała umowa wykonania usługi ... Jakie były ustalenie itp?


Jeśli umowa dotyczyła również usługi montażu, to odpowiedzialność z tego tytułu jest uregulowana w Kodeksie Cywilnym w art. 634-641. Wykonawca odpowiada za niezgodność usługi z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności usługi z umową w ciągu 2 lat od jej wykonania, Konsument ma prawo żądać doprowadzenia usługi do stanu zgodnego z umową poprzez bezpłatne usunięcie wady albo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.

Wezwanie do niezwłocznego usunięcia wady w ramach rękojmi pod rygorem odstąpienia od umowy


Dokładnie, warto wysłać do wykonawcy/sprzedawcy pismo z wezwaniem do usunięcia wady w określonym, rozsądnym terminie (np. 7 dni). Jeżeli wada nie zostanie usunięta w tym czasie, można odstąpić od umowy. Warto również zwrócić uwagę na dokument, który mama posiada - jeśli jest to umowa, to może zawierać dodatkowe postanowienia dotyczące reklamacji czy gwarancji, które mogą być pomocne w tej sytuacji.
 
anonim cytuj
08-08-2023

Sugerowane Tematy

Dziedziczenie mieszkania po rodzicach.
Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie podziału mieszkania po rodzicach a dokładniej sytuacja wygląda tak, moja mama wyszła drugi raz za mąż i ma z tego związku córkę. Mieszkanie kupili wspólnie z moim ojczymem. Jak teraz ja i moja przyrodnia siostra dziedziczymy?...
Medycyna pracy.
Czy po nie przejściu badań wstępnych do pracy, pracodawca może żądać zwrotu kosztu badań? Oraz czy może żądać podania powodu odrzucenia przez lekarza ?...
Czy sąsiad ma obowiązek dołożyć się do ogrodzenia?
Czy robiąc ogrodzenie sąsiad musi się dołożyć do połowy kosztów? Jak zrobić aby się dołożył?...
Czy właściciel ma prawo wchodzić do wynajmowanego domu
Witam.Dom wynajmowany na pół mieszkają w nim dwie rodziny(obce dla siebie).Czy właściciel ma prawo codziennie wchodzić do niego? Chodzi po całej klatce lokale są osobne do mieszkań.Od strychu do piwnicy codziennie przyjeżdża i sobie chodzi i sprawdza czym palimy co wyrzucamy do koszy czy sprzątamy....

Wyszukiwarka