Błąd sprzedawcy. była zła cena podana i anulował zamówienie, czy może tak zrobić? co w takiej sytuacji?

Dzień dobry, bardzo proszę o poradę.
Mój brat z przyszłą bratową chcieli zamówić zaproszenia ślubne. weszli na stronę internetową która ich interesowała i wybrali sobie zaproszenia .
Na stronie głównej zaproszenie kosztowało 14 zł, ale po tym jak kliknęło się w dane zaproszenie pokazała się cena około 7 zł lub 7 zł z groszami. Moja bratowa postanowiła zamówić, ponieważ była to duża różnica cenowa i doszła do wniosku, że może jest jakaś Promocja w związku np. black friday. Zamówiła te zaproszenia, wyszło im około 800 zł. Zapłacili za nie, dostali potwierdzenie, ze zamówienie przyjęte po czym około godzinę później dostali maila z informacją, że zamówienie zostało anulowane, ponieważ na stronie była pomyłka i mają za te zaproszenia zapłacić zamiast 800 zł to 1700 i w związku z tym mam pytanie czy mogą się kłócić z tą firmą że będą płacili za taką cenę jaką im pokazało przy podsumowaniu ostatecznym? Bardzo dziękuje za porady
anonim cytuj
28-11-2022
artykuł 66 § 1 KC mówi, że "oświadczenie woli skutkuje zgodnie ze swym treściowym znaczeniem, niezależnie od formy, w jakiej zostało złożone". Innymi słowy, zamówienie i akceptacja oferty ze strony konsumenta stanowi zawarcie umowy.

Jednakże, artykuł 556 §1 Kodeksu cywilnego stanowi, że "sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wady fizyczne lub prawne". W tym przypadku, błąd cenowy na stronie mogłoby być interpretowane jako wada prawna.

Praktycznie, teoretycznie mogliby Państwo dochodzić swoich praw, argumentując, że umowa została zawarta przy niższej cenie. Jednakże, jest to kwestia interpretacji i zależy od wielu czynników, takich jak dowody potwierdzające tę cenę, zasady zawarte na stronie internetowej dotyczące błędów cenowych itp.

Ważne jest, aby zwrócić uwagę na regulamin strony - może on zawierać zapisy o możliwości anulowania transakcji w przypadku błędów cenowych. Jeżeli takie zapisy istnieją i były dostępne do wglądu przed dokonaniem zakupu, mogą one wpływać na prawo do dochodzenia praw w tej sprawie.

Z drugiej strony, na podstawie Ustawy o prawach konsumenta, sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar bez wad. Błąd cenowy na stronie internetowej mógłby być interpretowany jako wada. Jeżeli sprzedawca odmawia dostarczenia towaru za pierwotną, niższą cenę, mogłoby to stanowić naruszenie tej ustawy.
 
anonim cytuj
25-07-2023
czyli co Pan proponuje?
 
anonim cytuj
25-07-2023
Twój brat i jego przyszła żona mogą zdecydować się na podjęcie kilku działań.

1. Kontakt z firmą
Pierwszym krokiem powinno być nawiązanie kontaktu z firmą i wyjaśnienie sytuacji. Powinni wyrazić swoje stanowisko, że umowę uważają za zawartą z chwilą złożenia zamówienia i dokonania płatności. Powołaj się na art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.

2. Reklamacja
Jeśli firma nie zgodzi się na honorowanie pierwotnej ceny, możesz złożyć formalną reklamację. Powinna ona zawierać informacje o zamówieniu, dowody na to, jaką cenę widzieli podczas składania zamówienia, oraz informacje o tym, jakiej korekty oczekujesz (np. honorowanie pierwotnej ceny). Można powołać się na art. 556 § 1 Kodeksu cywilnego i Ustawę o prawach konsumenta.

3. Rozwiązanie umowy
Jeżeli firma nie uwzględni reklamacji, mają prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, jeśli umowa została zawarta na odległość.

4. Pomoc zewnętrzna
Jeśli te kroki nie przyniosą rezultatów, mogą zwrócić się o pomoc do lokalnego Rzecznika Praw Konsumenta, który może udzielić darmowej pomocy prawnej lub podjąć mediacje między Tobą a firmą.

 
anonim cytuj
25-07-2023

Sugerowane Tematy

Jak najlepiej sprzedać/odstąpić sklep żeby były jak najmniejszy koszta podatków i innych opat
Od czego trzeba zacząć jeśli ktoś prowadzi sklep spożywczy i chciałby go odstąpić lub sprzedać innej osobie? wiadomo ze nowa osoba potrzebuje otworzyć swoją działalność i załatwić na siebie koncesje, ale jak ja mam odsprzedać jej ten cały towar który jest na sklepie żebyśmy obie poniosły jak najmniejszy koszta podatków i innych opat ,chcieliśmy zrobić tak żeby sklep nie musiał być zamykany tylko zaczął działać na ta druga osobę od razu po zawarci...
Wypowiedzenie umowy o pracę ze strony pracodawcy.
Witam, co się stanie gdy pracodawca da Ci wypowiedzenie umowy o prace na czas określony bez przyczyny i po zakończeniu dnia pracy i nie podpisze się wypowiedzenia i w ten sam dzień pójdzie się na L4?....
Czy moge pochować ojczyma w grobowcu rodzinnym?
Temat może trochę smutny, ale trzeba się z nim zmierzyć. Moja mama wyszła za mąż ponad 20 lat temu. Zarówno mama jak i ojczym są w bardzo podeszłym wieku i zaczęliśmy rozmawiać o pochówku w przypadku ich śmierci. Moja mama ma swój grób, w którym zostanie pochowana, ale jej maż ma swój, w którym jest pochowany jego syn i poprzednia żona. Mój ojczym chce być pochowany w grobowcu gdzie leży jego żona i syn, nie sprzeczamy się, nie ma tu żadnych anim...
Ile czasu mam na zapłacenie zasądzonej nawiązki dla poszkodowanej osoby?
Dzień dobry, pisze do Państwa o poradę. W połowie października zakończyła się sprawa karna w której sąd orzekł nawiązkę dla poszkodowanej strony. Niedawno dostałem wezwanie do zapłaty tej nawiązki w terminie 5 dni od otrzymania listu od pełnomocnika poszkodowanych. Ile czasu mam na jej zapłacenie w internecie nie znalazłem dokładnego terminu a wysokość tej nawiązki to prawie 8tyś zł a ze mam 20 lat nadal się ucze i nie pracuje to jest to dość duż...

Wyszukiwarka