Błąd sprzedawcy. była zła cena podana i anulował zamówienie, czy może tak zrobić? co w takiej sytuacji?

Dzień dobry, bardzo proszę o poradę.
Mój brat z przyszłą bratową chcieli zamówić zaproszenia ślubne. weszli na stronę internetową która ich interesowała i wybrali sobie zaproszenia .
Na stronie głównej zaproszenie kosztowało 14 zł, ale po tym jak kliknęło się w dane zaproszenie pokazała się cena około 7 zł lub 7 zł z groszami. Moja bratowa postanowiła zamówić, ponieważ była to duża różnica cenowa i doszła do wniosku, że może jest jakaś Promocja w związku np. black friday. Zamówiła te zaproszenia, wyszło im około 800 zł. Zapłacili za nie, dostali potwierdzenie, ze zamówienie przyjęte po czym około godzinę później dostali maila z informacją, że zamówienie zostało anulowane, ponieważ na stronie była pomyłka i mają za te zaproszenia zapłacić zamiast 800 zł to 1700 i w związku z tym mam pytanie czy mogą się kłócić z tą firmą że będą płacili za taką cenę jaką im pokazało przy podsumowaniu ostatecznym? Bardzo dziękuje za porady
anonim cytuj
28-11-2022
artykuł 66 § 1 KC mówi, że "oświadczenie woli skutkuje zgodnie ze swym treściowym znaczeniem, niezależnie od formy, w jakiej zostało złożone". Innymi słowy, zamówienie i akceptacja oferty ze strony konsumenta stanowi zawarcie umowy.

Jednakże, artykuł 556 §1 Kodeksu cywilnego stanowi, że "sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wady fizyczne lub prawne". W tym przypadku, błąd cenowy na stronie mogłoby być interpretowane jako wada prawna.

Praktycznie, teoretycznie mogliby Państwo dochodzić swoich praw, argumentując, że umowa została zawarta przy niższej cenie. Jednakże, jest to kwestia interpretacji i zależy od wielu czynników, takich jak dowody potwierdzające tę cenę, zasady zawarte na stronie internetowej dotyczące błędów cenowych itp.

Ważne jest, aby zwrócić uwagę na regulamin strony - może on zawierać zapisy o możliwości anulowania transakcji w przypadku błędów cenowych. Jeżeli takie zapisy istnieją i były dostępne do wglądu przed dokonaniem zakupu, mogą one wpływać na prawo do dochodzenia praw w tej sprawie.

Z drugiej strony, na podstawie Ustawy o prawach konsumenta, sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar bez wad. Błąd cenowy na stronie internetowej mógłby być interpretowany jako wada. Jeżeli sprzedawca odmawia dostarczenia towaru za pierwotną, niższą cenę, mogłoby to stanowić naruszenie tej ustawy.
 
anonim cytuj
25-07-2023
czyli co Pan proponuje?
 
anonim cytuj
25-07-2023
Twój brat i jego przyszła żona mogą zdecydować się na podjęcie kilku działań.

1. Kontakt z firmą
Pierwszym krokiem powinno być nawiązanie kontaktu z firmą i wyjaśnienie sytuacji. Powinni wyrazić swoje stanowisko, że umowę uważają za zawartą z chwilą złożenia zamówienia i dokonania płatności. Powołaj się na art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.

2. Reklamacja
Jeśli firma nie zgodzi się na honorowanie pierwotnej ceny, możesz złożyć formalną reklamację. Powinna ona zawierać informacje o zamówieniu, dowody na to, jaką cenę widzieli podczas składania zamówienia, oraz informacje o tym, jakiej korekty oczekujesz (np. honorowanie pierwotnej ceny). Można powołać się na art. 556 § 1 Kodeksu cywilnego i Ustawę o prawach konsumenta.

3. Rozwiązanie umowy
Jeżeli firma nie uwzględni reklamacji, mają prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, jeśli umowa została zawarta na odległość.

4. Pomoc zewnętrzna
Jeśli te kroki nie przyniosą rezultatów, mogą zwrócić się o pomoc do lokalnego Rzecznika Praw Konsumenta, który może udzielić darmowej pomocy prawnej lub podjąć mediacje między Tobą a firmą.

 
anonim cytuj
25-07-2023

Sugerowane Tematy

Niezapłacony czynsz, wypowiedzenie najmu.
Witam, od 2 miesięcy zalegam z czynszem w prywatnej kamienicy dostałem pisemne wypowiedzenie najmu bez uprzedniego pisma o uregulowanie płatności w ciągu miesiąca i odłączono mi gaz czy tak można?...
Likwidacja stanowiska pracy.
Zostałem zwolniony z pracy po 16 latach z uwagi na "znaczne pogorszenie warunków ekonomicznych powodujących konieczność likwidacji stanowiska pracy". Zapytałem pracodawcę, czy w związku z tym przysługuje mi odprawa. Zostałem poinformowany, że nie i że obowiązuje mnie 3-miesięczyny okres wypowiedzenia, za który otrzymam wynagrodzenie i nie zostałem zwolniony ze świadczenia pracy w tym okresie. Dodatkowo, jeżeli to ma jakieś znaczenie, ...
Rozwód, kontakty z dziećmi.
Teściowa lat 62 ze stopniem niepełnosprawności, pracująca zawodowo, chciałaby zebym po rozwodzie dowoziła do niej dzieci raz w miesiącu(odległość ok 160km w 1 stronę). Dotychczas do dzieci(wiek 1 i 5 lat) przyjeżdżała z mężem(mają 2 auta osobowe, mąż sprawny) raz na 2 mce. Poza tym rości sobie prawa do tego aby dzieci spędzały u niej tydzień wakacji i jakiś dzień w święta. Straszy mnie sądem rodzinnym. Co o tym myślicie? Czy może sąd mnie do taki...
Kupno nieruchomości z zadłużoną hipoteką.
Dostałam pozytywną decyzję z banku Millenium odnośnie kredytu, przed uruchomieniem transzy bank wymaga niniejszego (sprzedający ma hipotekę na nieruchomości): Dostarczenie potwierdzenia złożenia we właściwym sądzie wieczystoksięgowym wniosku o wykreślenie z działu IV księgi wieczystej nieruchomości aktualnie występującej tam hipoteki wraz z dowodem wykreślenia stosownej opłaty sądowej z tytułu tego wniosku i zgoda wierzyciela na wykreślenie hip...

Wyszukiwarka