Czy po upływie roku klient ma prawo do reklamowania wykonanego zabiegu?

Czy po upływie roku klient ma prawo do reklamowania wykonanego zabiegu?
Branża Beauty.
anonim cytuj
27-07-2022
Reklamować po upływie roku możesz, aczkolwiek to Ty musisz wykazać w tej sytuacji istnienie wady. A w przypadku zabiegów beauty może to być po takim czasie problematyczne.
 
anonim cytuj
27-07-2022
Czy po upływie roku klient ma prawo do reklamowania wykonanego zabiegu? Branża Beauty.


Tak, klient ma prawo zgłosić reklamację nawet po upływie roku od wykonania zabiegu w branży beauty, ale istnieją pewne ograniczenia i wyjątki. Zgodnie z polskim prawem, szczególnie ustawą o prawach konsumenta, konsument ma prawo reklamować usługę, jeśli została wykonana w sposób wadliwy. Jednakże są pewne kwestie do rozważenia:

a) Termin zgłoszenia reklamacji: Choć po upływie roku konsument wciąż ma możliwość zgłoszenia reklamacji, to musi mieć na uwadze, że po dwóch latach od daty świadczenia usługi biegnie termin przedawnienia roszczeń.

b) Dowód wady: Jak zostało wspomniane w
Reklamować po upływie roku możesz, aczkolwiek to Ty musisz wykazać w tej sytuacji istnienie wady.
, po upływie roku od wykonania usługi obowiązek udowodnienia wady leży po stronie konsumenta. W przypadku branży beauty może to być wyzwanie, zwłaszcza jeżeli nie ma jasnych i oczywistych śladów wadliwego wykonania zabiegu.

c) Rodzaj zabiegu: Warto też podkreślić, że rodzaj zabiegu i oczekiwany czas trwania jego efektów mogą wpłynąć na ocenę, czy usługa była świadczona prawidłowo. Na przykład, jeżeli efekty zabiegu mają trwać 6 miesięcy, reklamacja po roku może być trudna do uzasadnienia.

Podsumowując, zgłaszanie reklamacji po roku jest możliwe, ale klient będzie musiał wykazać, że zabieg był wadliwy, co może być wyzwaniem w branży beauty. Ustawa o prawach konsumenta oraz Kodeks cywilny są tu głównymi aktami prawnymi regulującymi tę kwestię.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

Wyegzekwowanie płatności za wykonaną usługę.
Wykonałem pewną usługę zdalnie, usługa według mnie została wykonana prawie 3 miesiące temu, klient dla którego usługę wykonałem w naszej rozmowie telefonicznej mówi to samo. Problemem natomiast jest to, że przez te 3 miesiące nie mogę doprosić się o dane do faktury. Tutaj też ciekawostka, której wcześniej nie sprawdziłem, mianowicie klient zawiesił z początkiem poprzedniego roku działalność gospodarczą natomiast świadczył usługi związane z zawi...
3 dni przed rozpoczęciem pracy pracodawca zadzwonił z informacją że jednak nieaktualne. Czy w tym wypadku obowiązuje umowa ustna?
Na rozmowie rekrutacyjnej od razu została zaproponowana propozycja pracy. Został ustalony pierwszy dzień pracy, stawka wynagrodzenia również została zatwierdzona przez obie strony. 3 dni przed rozpoczęciem pracy pracodawca zadzwonił z informacja ze jednak nieaktualne. Czy w tym wypadku obowiązuje umowa ustna? Przez okres oczekiwania na "pierwszy dzień pracy" nie była poszukiwana inna praca z racji dogadania warunków z pracodawcą....
Brak potwierdzenia rozliczenia za media.
Pan, od którego je wynajmuję nie wysyła mi rozliczenia, pomimo umowy ustnej że będzie po 20 dniu każdego miesiąca (w umowie mamy 10 dzień miesiąca). Mimo upominania się twierdził że wciąż nie dostał rachunku i nie może podsumować kosztów najmu. Czy coś mi grozi skoro nie z mojej winy zwlekam z zapłatą czynszu i rachunków za media? Na wszystko mam potwierdzenia w postaci SMS....
Alimenty na byłego małżonka.
Mam rozwód z orzekaniem o winie (wina męża). Czy mogę ubiegać się o alimenty na siebie? Jakie szanse i kwota?...

Wyszukiwarka