Czy po upływie roku klient ma prawo do reklamowania wykonanego zabiegu?

Czy po upływie roku klient ma prawo do reklamowania wykonanego zabiegu?
Branża Beauty.
anonim cytuj
27-07-2022
Reklamować po upływie roku możesz, aczkolwiek to Ty musisz wykazać w tej sytuacji istnienie wady. A w przypadku zabiegów beauty może to być po takim czasie problematyczne.
 
anonim cytuj
27-07-2022
Czy po upływie roku klient ma prawo do reklamowania wykonanego zabiegu? Branża Beauty.


Tak, klient ma prawo zgłosić reklamację nawet po upływie roku od wykonania zabiegu w branży beauty, ale istnieją pewne ograniczenia i wyjątki. Zgodnie z polskim prawem, szczególnie ustawą o prawach konsumenta, konsument ma prawo reklamować usługę, jeśli została wykonana w sposób wadliwy. Jednakże są pewne kwestie do rozważenia:

a) Termin zgłoszenia reklamacji: Choć po upływie roku konsument wciąż ma możliwość zgłoszenia reklamacji, to musi mieć na uwadze, że po dwóch latach od daty świadczenia usługi biegnie termin przedawnienia roszczeń.

b) Dowód wady: Jak zostało wspomniane w
Reklamować po upływie roku możesz, aczkolwiek to Ty musisz wykazać w tej sytuacji istnienie wady.
, po upływie roku od wykonania usługi obowiązek udowodnienia wady leży po stronie konsumenta. W przypadku branży beauty może to być wyzwanie, zwłaszcza jeżeli nie ma jasnych i oczywistych śladów wadliwego wykonania zabiegu.

c) Rodzaj zabiegu: Warto też podkreślić, że rodzaj zabiegu i oczekiwany czas trwania jego efektów mogą wpłynąć na ocenę, czy usługa była świadczona prawidłowo. Na przykład, jeżeli efekty zabiegu mają trwać 6 miesięcy, reklamacja po roku może być trudna do uzasadnienia.

Podsumowując, zgłaszanie reklamacji po roku jest możliwe, ale klient będzie musiał wykazać, że zabieg był wadliwy, co może być wyzwaniem w branży beauty. Ustawa o prawach konsumenta oraz Kodeks cywilny są tu głównymi aktami prawnymi regulującymi tę kwestię.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

Wyłudzanie pieniędzy od pracowników przez kierowników?
Witam. Pracuję obecnie w jednej z popularnych sieci supermarketów jako pracownik najniższego szczebla. Ostatnio mieliśmy niespodziewaną wizytę Sanepidu. Wypadła bardzo źle i sklep otrzymał karę, którą zapłaciło dwóch z-ców kierownika, którzy byli na tamtej zmianie. Dowiedziałem się jednak od jednego z nich, że karę mają również zapłacić pracownicy, ponieważ "utrzymanie czystości sklepu to ich zbiorowa odpowiedzialność". Suma została r...
Jaka jest minimalna kwota dla komornika, żeby nie zajął konta bankowego?
Jaka jest minimalna kwota dla komornika, żeby nie zajął konta bankowego?...
Kwalifikacja czynu.
Szanowni Państwo. Wynająłem osobę fizyczną do wykonania remontu mieszkania. Podpisaliśmy umowę. Jak to w remoncie, miesiąc po ostatecznym terminie ale trwa nadal. Umówiliśmy się z Fachowcem tak, że materiały do remontu będzie kupował sam, będzie dzwonił z kasy (Leroy, Obi itd) a my płacimy Blikiem. Okazało się przypadkowo, że z każdego z większych paragonów, tego samego lub następnego dnia Fachowiec robił zwroty, przyjmując gotówkę. Nigdy o zwrot...
Wezwanie do zapłaty.
Witam 2 lata temu robiłam remont i dziś dostałam wezwanie do zapłaty po dokładnie 2latach i 3 miesiącach z pobliskiego sklepu z materiałami budowalnymi wezwanie do zapłaty na kwotę 480 zł +odsetki 120 zł. Akurat się tak składa ze wszystkie fv i rachunki mam bo robiłam generalny remont. Fv nie była oczywiście brana na firmę i jak w normalnym sklepie zawsze płaciłam karta lub gotowa i w tym wypadku był to gotówka. Na fv widnieje płatność gotówka, ...

Wyszukiwarka