Czy mam prawo odmówić wykonywania dodatkowych obowiązków np obsługi gotówki skoro nie mam tego obecnie w zakresie obowiązków i nikt mi nie zapłaci dodatkowo?

Od przyszłego miesiąca zatrudnia mnie i koleżanki nowa firma (rejestracja medyczna) dochodzi obowiązków w tym pobieranie płatności u nas.Pracodawca ustalił że płatność będzie u nas na rejestracji po wizytach.Nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie musze gonić Pacjenta żeby zapłacił lub dokładać ze swojej kieszeni jeśli ktoś nie zapłaci a są to duże pieniądze.Czy jeśli Pracodawca chce abyśmy my w razie takiej sytuacji składały się na 'braki' to powinien wypłacać dodatkowe pieniądze, wpisać to w umowie lub jaka jest podstawa prawna aby nie być w takiej sytuacji obciążonym finansowo i nie uganiać się za Pacjentem który po prostu ucieknie?Dodatkowo nowa firma chce abyśmy nowe obowiązki wykonywały od przyszłego tygodnia a zatrudnia nas od listopada czy należy nam się zwiększenie gratyfikacji u obecnego pracodawcy?Czy mam prawo odmówić wykonywania dodatkowych obowiązków np obsługi gotówki skoro nie mam tego obecnie w zakresie obowiązków i nikt mi nie zapłaci dodatkowo?
anonim cytuj
07-10-2021
Pobieranie opłat od pacjentów i pokrywanie "braków" z własnej kieszeni:
Zgodnie z Kodeksem pracy (art. 221 § 1), pracodawca powinien wynagradzać pracownika za pracę zgodnie z jego kwalifikacjami i rodzajem wykonywanej pracy. W żadnym przypadku nie powinniście być zobligowani do pokrywania braków finansowych ze swojej kieszeni. Takie sytuacje mogą być uznane za naruszenie prawa pracy.

Jeśli pracodawca chce, abyście wykonywali nowe obowiązki związane z pobieraniem opłat, powinien zmienić warunki umowy o pracę, aby odzwierciedlić te nowe obowiązki (Kodeks pracy, art. 23 § 1). Zmiany te powinny obejmować również ewentualne zwiększenie wynagrodzenia związane z nowymi obowiązkami.

Wykonywanie nowych obowiązków przed zatrudnieniem w nowej firmie:
Jeśli obecny pracodawca chce, abyście wykonywali nowe obowiązki związane z obsługą gotówki przed rozpoczęciem pracy w nowej firmie, powinniście negocjować z nim warunki, takie jak zwiększenie wynagrodzenia. Zmiana zakresu obowiązków powinna zostać zawarta w umowie o pracę (Kodeks pracy, art. 23 § 1). Jeżeli nie ma zgody na zmianę warunków pracy, macie prawo odmówić wykonywania dodatkowych obowiązków.

Odmowa wykonywania dodatkowych obowiązków bez dodatkowego wynagrodzenia:
Zgodnie z Kodeksem pracy (art. 22 § 1), pracownik może odmówić wykonywania obowiązków, które nie są objęte umową o pracę, jeśli nie otrzymuje dodatkowego wynagrodzenia. Jeśli pracodawca nalega na wykonywanie tych obowiązków, powinniście być w stanie negocjować nowe warunki pracy, które będą uwzględniać dodatkowe obowiązki i związane z nimi wynagrodzenie (Kodeks pracy, art. 23 § 1).
 
anonim cytuj
16-04-2023

Sugerowane Tematy

Czy w trakcie chorobowego można złożyć wypowiedzenie z pracy?
Czy w trakcie chorobowego można złożyć wypowiedzenie z pracy?...
Czy urlop musi być w umowie o pracę?
Czy pracodawca może ustalić zasady, że na umowie o pracę nie należy mi się płatny urlop ani chorobowe ? Tyle ile godzin sobie przepracuje, tyle zarobię....
Mandat za brak biletu.
Witam, gdzie trafia nie zapłacony mandat autobusowy? Mandat autobusowy to też wykroczenie?...
Jak mogę złożyć załącznik do protokołu nie mając pełnomocnika?
Jeśli nie mam pełnomocnika, czekamy na wyrok w rozwodzie, to jak teraz mogę złożyć załącznik do protokołu?...

Wyszukiwarka