Czy mam prawo odmówić wykonywania dodatkowych obowiązków np obsługi gotówki skoro nie mam tego obecnie w zakresie obowiązków i nikt mi nie zapłaci dodatkowo?

Od przyszłego miesiąca zatrudnia mnie i koleżanki nowa firma (rejestracja medyczna) dochodzi obowiązków w tym pobieranie płatności u nas.Pracodawca ustalił że płatność będzie u nas na rejestracji po wizytach.Nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie musze gonić Pacjenta żeby zapłacił lub dokładać ze swojej kieszeni jeśli ktoś nie zapłaci a są to duże pieniądze.Czy jeśli Pracodawca chce abyśmy my w razie takiej sytuacji składały się na 'braki' to powinien wypłacać dodatkowe pieniądze, wpisać to w umowie lub jaka jest podstawa prawna aby nie być w takiej sytuacji obciążonym finansowo i nie uganiać się za Pacjentem który po prostu ucieknie?Dodatkowo nowa firma chce abyśmy nowe obowiązki wykonywały od przyszłego tygodnia a zatrudnia nas od listopada czy należy nam się zwiększenie gratyfikacji u obecnego pracodawcy?Czy mam prawo odmówić wykonywania dodatkowych obowiązków np obsługi gotówki skoro nie mam tego obecnie w zakresie obowiązków i nikt mi nie zapłaci dodatkowo?
anonim cytuj
07-10-2021
Pobieranie opłat od pacjentów i pokrywanie "braków" z własnej kieszeni:
Zgodnie z Kodeksem pracy (art. 221 § 1), pracodawca powinien wynagradzać pracownika za pracę zgodnie z jego kwalifikacjami i rodzajem wykonywanej pracy. W żadnym przypadku nie powinniście być zobligowani do pokrywania braków finansowych ze swojej kieszeni. Takie sytuacje mogą być uznane za naruszenie prawa pracy.

Jeśli pracodawca chce, abyście wykonywali nowe obowiązki związane z pobieraniem opłat, powinien zmienić warunki umowy o pracę, aby odzwierciedlić te nowe obowiązki (Kodeks pracy, art. 23 § 1). Zmiany te powinny obejmować również ewentualne zwiększenie wynagrodzenia związane z nowymi obowiązkami.

Wykonywanie nowych obowiązków przed zatrudnieniem w nowej firmie:
Jeśli obecny pracodawca chce, abyście wykonywali nowe obowiązki związane z obsługą gotówki przed rozpoczęciem pracy w nowej firmie, powinniście negocjować z nim warunki, takie jak zwiększenie wynagrodzenia. Zmiana zakresu obowiązków powinna zostać zawarta w umowie o pracę (Kodeks pracy, art. 23 § 1). Jeżeli nie ma zgody na zmianę warunków pracy, macie prawo odmówić wykonywania dodatkowych obowiązków.

Odmowa wykonywania dodatkowych obowiązków bez dodatkowego wynagrodzenia:
Zgodnie z Kodeksem pracy (art. 22 § 1), pracownik może odmówić wykonywania obowiązków, które nie są objęte umową o pracę, jeśli nie otrzymuje dodatkowego wynagrodzenia. Jeśli pracodawca nalega na wykonywanie tych obowiązków, powinniście być w stanie negocjować nowe warunki pracy, które będą uwzględniać dodatkowe obowiązki i związane z nimi wynagrodzenie (Kodeks pracy, art. 23 § 1).
 
anonim cytuj
16-04-2023

Sugerowane Tematy

Wypowiedzenia najmu mieszkania.
Wypowiedziałam swojemu wynajmującemu umowę wypowiedzenia najmu z powodu obniżenia mi etatu w pracy i wynajmujący " co sekundę " wymyśla jakieś kary finansowe. W mieszkaniu po pierwszym miesiącu zamieszkania wystąpiła wilgoć i grzyb co wcześniej musiało być zamalowane ,a właściciel na moje zgłoszenia odpowiadał, że z tym da się żyć ,a jak mi się nie podoba to mogę to zamalować. Czy w tej sytuacji mogę zmienić lub dorzucić natychmiastowe ...
Odmowa rejestracji samochodu.
Mam problem z rejestracją samochodu zakupionego w Niemczech, jest to import prywatny. Wydział Komunikacji odmawia rejestracji twierdząc że posiadam kserokopię umowy, a nie jej oryginał. Co jest zabawne bo przecież byłem obecny podczas jej spisywania i obie kartki były odręcznie wypełniane. Z tym, że długopisem z czarnym tuszem. Czy urzędnik może właściwie "na oko" stwierdzić czy dokument jest oryginałem czy kopią? No bo jeśli tak to na...
Pracodawca nie chce wypłacić mi pieniędzy za urlop wypoczynkowy.
Co zrobić, jeśli pracodawca nie chce wypłacić mi pieniędzy za urlop wypoczynkowy, który wykorzystałam po urlopie macierzyńskim? Grozi, że da wypowiedzenie z pracy jeśli nie podpisze mu listy, że otrzymałam pieniążki za urlop wypoczynkowy ?...
Czas pracy a dojazd do klienta
Dzień dobry. Mam pytanie dotyczące wliczenia dojazdu do klienta w ramach czasu pracy. Mieszkam w Poznaniu a na mojej umowie o pracę miejscem wykonywania pracy jest "Cała Polska". Czas pracy - 8 godzin dziennie. Firma zajmuje się obsługą i serwisem systemów bezpieczeństwa. Codziennie wraz z resztą kadry spotykamy się na jednym z obiektów, na których mamy stały kontrakt, gdzie wyznaczono nam magazyn oraz pomieszczenie socjalne (nie jest t...

Wyszukiwarka