Za duża kwota w przelewie (prośba o zwrot)

Witam, co zrobić w sytuacji gdy przelało się za dużo pieniędzy. Otóż sytuacja wygląda tak. Mój wujek lat 75, zamiast przelać 40,41, przelał 4041 zł do PGNiG. Oczywiście nie wstrzymał przelewu w banku, bo nie widział, że tak można. Dwa tygodnie temu napisaliśmy wiadomość do PGNiG o zwrot pieniędzy, ale do dziś brak odpowiedzi z ich strony a także brak przelanych pieniędzy. Co w takiej sytuacji? Czy te pieniądze ja już stracone ? Czy można ich jakoś postraszyć żeby przelali nadpłacona kwotę z powrotem na konto wujka?
Będę wdzięczna za pomoc, bo nie ukrywam że wujek odchodzi od zmysłów.
anonim cytuj
29-01-2021
W aplikacji PGNiG jest opcja zwrotu nadpłaty, działa to szybko i łatwo załatwić, proszę spróbować.
 
anonim cytuj
29-01-2021
W aplikacji PGNiG jest opcja zwrotu nadpłaty, działa to szybko i łatwo załatwić, proszę spróbować.

tylko trzeba założyć konto w PGNiG i tam oglądać stan swoich finansów
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.

z telefonem do nich to wyższa szkoła jazdy, nic nie robimy tylko próbujemy się dodzwonić
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.
z telefonem do nich to wyższa szkoła jazdy, nic nie robimy tylko próbujemy się dodzwonić

więc udać się osobiście do placówki PGNiG.
Tak czy inaczej tylko spokój Państwa uratuje, a ze zwrotem nie powinno być problemu, błąd jest ewidentny i taka kwota nie przepada.
 
anonim cytuj
29-01-2021
Dziękuję za pomoc, udało się
 
anonim cytuj
29-01-2021
Ja czekam na nadpłatę przeszło 2 tygodnie a pgnig twierdzi że -"Sprawa jest w trakcie realizacji, ponieważ jej zakres wymaga dodatkowej analizy. Odpowiedzi udzielimy niezwłocznie po dokładnym zweryfikowaniu i wyjaśnieniu. " Kiedy sami podali kwotę nadpłaty na swojej stronie stronie !!!!!
 
anonim cytuj
17-12-2022
Witam, co zrobić w sytuacji gdy przelało się za dużo pieniędzy. Otóż sytuacja wygląda tak. Mój wujek lat 75, zamiast przelać 40,41, przelał 4041 zł do PGNiG.


Jeśli PGNiG niesłusznie zatrzymuje nadpłaconą kwotę, może to stanowić bezpodstawne wzbogacenie się tej firmy na korzyść wujka, co jest uregulowane w kodeksie cywilnym.

Konkretnie:

W świetle art. 405 § 1 Kodeksu cywilnego: „Kto się wzbogacił kosztem innej osoby bezpodstawnie, jest obowiązany do zwrotu tego, co osiągnął”. Oznacza to, że jeżeli PGNiG faktycznie nie miał podstawy prawnej do zatrzymania nadpłaconej kwoty, jest zobowiązany do jej zwrotu.
Ja czekam na nadpłatę przeszło 2 tygodnie a pgnig twierdzi że -"Sprawa jest w trakcie realizacji, ponieważ jej zakres wymaga dodatkowej analizy. Odpowiedzi udzielimy niezwłocznie po dokładnym zweryfikowaniu i wyjaśnieniu." Kiedy sami podali kwotę nadpłaty na swojej stronie stronie !!!!!


Jeśli firma nie udzieli odpowiedzi w odpowiednim czasie lub odmówi zwrotu, zaleca się:

Wysłać oficjalne wezwanie do zapłaty, w którym wskazuje się na przepis art. 405 Kodeksu cywilnego oraz określa się termin na zwrot nadpłaconej kwoty. Wezwanie to powinno być wysłane poleconym listem, aby posiadać dowód jego wysłania i dostarczenia.
Jeśli po upływie określonego w wezwaniu terminu PGNiG nadal nie zwróci pieniędzy, można rozważyć podjęcie kolejnych kroków prawnych, takich jak skierowanie sprawy do sądu. W takiej sytuacji warto mieć na uwadze, że przedsiębiorcy, w tym PGNiG, zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych mają obowiązek postępowania wobec konsumentów zgodnie z dobrymi obyczajami i nie mogą stosować praktyk uznawanych za nieuczciwe.
 
anonim cytuj
08-08-2023

Sugerowane Tematy

W czyjej obecności powinien zostać otwarty testament jeśli przechowuje go osoba prywatna?
Witam, w czyjej obecności powinien zostać otwarty testament jeśli przechowuje go osoba prywatna? Czy to powinien być notariusz czy sąd a może wystarczy ta osoba która przechowuje testament?...
zakup wspólnego mieszkania
Czesc. Mam pytanie odnosnie mieszkania. Za czasow trwania zwiazku partnerskiego "kupilismy " z partnerem mieszkanie. Z uwagi na brak mojej zdolnosci- on wziął kredyt na mieszkanie. W akcie rowniez widnieje on jak rowniez bank. My spisalismy umowe w ktorej jest napisane ,ze mieszkanie jest nasza wspolna wartoscia i oboje partycypujemy w kosztach zwiazanych z w/w mieszkaniem. Czy ten dokument ma jakas moc prawna?...
Jak odzyskać zaliczkę?
W tym tygodniu we wtorek zostawiłam zaliczkę za towar w sklepie, sprzedawca wypisał mi druczek z nazwą towaru i kwotą zaliczki. Niestety jednak nie mogę sfinalizować transakcji bo najprościej mówiąc powinęła mi się noga. W piątek poszłam do sklepu wyjaśnić sytuację i odebrać zaliczkę - nie udało się. Dodam że wcześniej w sklepie nie wspomniano, że "w razie W" zaliczkę tracę. Podpowiedzcie, czy jest jakieś prawo mówiące o tym, że sklep m...
Zwrot kaucji za wynajmowane mieszkanie.
Podpisałam umowę najmu mieszkania w którym był zapis, że jeżeli umowa zostanie wypowiedziana przed upływem roku to kaucja przepada. Umowę wypowiedziałam po pół roku najmu i właścicielka przesłała oświadczenie, że jeżeli udostępnię mieszkanie do oglądania potencjalnym najemcom i uda się jej kogoś znaleźć od razu na nasze miejsce, oraz lokal zostanie wyczyszczony i bez zniszczeń ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ZWROTU KAUCJI. Te wszystkie przesłanki zostały speł...

Wyszukiwarka