Za duża kwota w przelewie (prośba o zwrot)

Witam, co zrobić w sytuacji gdy przelało się za dużo pieniędzy. Otóż sytuacja wygląda tak. Mój wujek lat 75, zamiast przelać 40,41, przelał 4041 zł do PGNiG. Oczywiście nie wstrzymał przelewu w banku, bo nie widział, że tak można. Dwa tygodnie temu napisaliśmy wiadomość do PGNiG o zwrot pieniędzy, ale do dziś brak odpowiedzi z ich strony a także brak przelanych pieniędzy. Co w takiej sytuacji? Czy te pieniądze ja już stracone ? Czy można ich jakoś postraszyć żeby przelali nadpłacona kwotę z powrotem na konto wujka?
Będę wdzięczna za pomoc, bo nie ukrywam że wujek odchodzi od zmysłów.
anonim cytuj
29-01-2021
W aplikacji PGNiG jest opcja zwrotu nadpłaty, działa to szybko i łatwo załatwić, proszę spróbować.
 
anonim cytuj
29-01-2021
W aplikacji PGNiG jest opcja zwrotu nadpłaty, działa to szybko i łatwo załatwić, proszę spróbować.

tylko trzeba założyć konto w PGNiG i tam oglądać stan swoich finansów
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.

z telefonem do nich to wyższa szkoła jazdy, nic nie robimy tylko próbujemy się dodzwonić
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.
z telefonem do nich to wyższa szkoła jazdy, nic nie robimy tylko próbujemy się dodzwonić

więc udać się osobiście do placówki PGNiG.
Tak czy inaczej tylko spokój Państwa uratuje, a ze zwrotem nie powinno być problemu, błąd jest ewidentny i taka kwota nie przepada.
 
anonim cytuj
29-01-2021
Dziękuję za pomoc, udało się
 
anonim cytuj
29-01-2021
Ja czekam na nadpłatę przeszło 2 tygodnie a pgnig twierdzi że -"Sprawa jest w trakcie realizacji, ponieważ jej zakres wymaga dodatkowej analizy. Odpowiedzi udzielimy niezwłocznie po dokładnym zweryfikowaniu i wyjaśnieniu. " Kiedy sami podali kwotę nadpłaty na swojej stronie stronie !!!!!
 
anonim cytuj
17-12-2022
Witam, co zrobić w sytuacji gdy przelało się za dużo pieniędzy. Otóż sytuacja wygląda tak. Mój wujek lat 75, zamiast przelać 40,41, przelał 4041 zł do PGNiG.


Jeśli PGNiG niesłusznie zatrzymuje nadpłaconą kwotę, może to stanowić bezpodstawne wzbogacenie się tej firmy na korzyść wujka, co jest uregulowane w kodeksie cywilnym.

Konkretnie:

W świetle art. 405 § 1 Kodeksu cywilnego: „Kto się wzbogacił kosztem innej osoby bezpodstawnie, jest obowiązany do zwrotu tego, co osiągnął”. Oznacza to, że jeżeli PGNiG faktycznie nie miał podstawy prawnej do zatrzymania nadpłaconej kwoty, jest zobowiązany do jej zwrotu.
Ja czekam na nadpłatę przeszło 2 tygodnie a pgnig twierdzi że -"Sprawa jest w trakcie realizacji, ponieważ jej zakres wymaga dodatkowej analizy. Odpowiedzi udzielimy niezwłocznie po dokładnym zweryfikowaniu i wyjaśnieniu." Kiedy sami podali kwotę nadpłaty na swojej stronie stronie !!!!!


Jeśli firma nie udzieli odpowiedzi w odpowiednim czasie lub odmówi zwrotu, zaleca się:

Wysłać oficjalne wezwanie do zapłaty, w którym wskazuje się na przepis art. 405 Kodeksu cywilnego oraz określa się termin na zwrot nadpłaconej kwoty. Wezwanie to powinno być wysłane poleconym listem, aby posiadać dowód jego wysłania i dostarczenia.
Jeśli po upływie określonego w wezwaniu terminu PGNiG nadal nie zwróci pieniędzy, można rozważyć podjęcie kolejnych kroków prawnych, takich jak skierowanie sprawy do sądu. W takiej sytuacji warto mieć na uwadze, że przedsiębiorcy, w tym PGNiG, zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych mają obowiązek postępowania wobec konsumentów zgodnie z dobrymi obyczajami i nie mogą stosować praktyk uznawanych za nieuczciwe.
 
anonim cytuj
08-08-2023

Sugerowane Tematy

Problem z naprawioną usterką w wynajmowanym mieszkaniu. Właściciel nie chce oddać kaucji.
Wynajmowałam mieszkanie i napuchła oscieżnica. Ok zadeklarowałam wymianę. Wymieniałam w firmie gdzie była montowana. Okazuje się, że używanego koloru już nie ma i zmontowali kolor używany teraz. Kolor się delikatnie różni. Właściciel nie chce oddać kaucji bo twierdzi, że kolor jest inny i czeka na wycenę innej. Czy ma prawo? Usterka wymieniona, inny kolor nie z mojej winy. Teraz właścicielka piszę, że to zaniża standard mieszkania i chce wymie...
Zdjęcie
Witam! Czy za zamieszczenie zdjęcia ładnej dziewczyny z obraźliwym podpisem (w generatorze memów) grozi mi pozew o zniesławienie? Jestem pełnoletni.Zdjęcie wykonałem na przystanku autobusowym,za jej zgodą....
Policjany naruszył moją prywatnosć.
Zostałam dziś zatrzymana przez policję do rutynowej kontroli. Nie miałam zapiętych pasów(posiadam ważne zaświadczenie lekarskie o przeciwwskazaniu). Pokazałam zaświadczenie, policjant oświadczył mi że ciąża nie jest przeciwwskazaniem. Odpowiedziałam (zgodnie z prawdą) że nie jestem w ciąży a zaświadczenie jest wydane z innego powodu. Zaczął się dopytywać z jakiego. Więc powiedziałam że mam stomię. Na co pan policjant kazał mi pokazać brzuch żebym...
Spis inwentarza.
Zmarła moja mama. Okazało się że spłacała karty kredytowe. Generalnie dużo rzeczy zatajała. Ciężko teraz powiedzieć czy miała jakieś ubezpieczenie prywatne. Czy my jakoś dzieci możemy się dowiedzieć gdzieś co mama posiadała? Czy bank może nam udzielić jakieś informacji ?...

Wyszukiwarka