Za duża kwota w przelewie (prośba o zwrot)

Witam, co zrobić w sytuacji gdy przelało się za dużo pieniędzy. Otóż sytuacja wygląda tak. Mój wujek lat 75, zamiast przelać 40,41, przelał 4041 zł do PGNiG. Oczywiście nie wstrzymał przelewu w banku, bo nie widział, że tak można. Dwa tygodnie temu napisaliśmy wiadomość do PGNiG o zwrot pieniędzy, ale do dziś brak odpowiedzi z ich strony a także brak przelanych pieniędzy. Co w takiej sytuacji? Czy te pieniądze ja już stracone ? Czy można ich jakoś postraszyć żeby przelali nadpłacona kwotę z powrotem na konto wujka?
Będę wdzięczna za pomoc, bo nie ukrywam że wujek odchodzi od zmysłów.
anonim cytuj
29-01-2021
W aplikacji PGNiG jest opcja zwrotu nadpłaty, działa to szybko i łatwo załatwić, proszę spróbować.
 
anonim cytuj
29-01-2021
W aplikacji PGNiG jest opcja zwrotu nadpłaty, działa to szybko i łatwo załatwić, proszę spróbować.

tylko trzeba założyć konto w PGNiG i tam oglądać stan swoich finansów
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.

z telefonem do nich to wyższa szkoła jazdy, nic nie robimy tylko próbujemy się dodzwonić
 
anonim cytuj
29-01-2021
Oczywiście ta kwota jest bezpodstawnym wzbogaceniem dla PGNiG i podlega zwrotowi. Nie jestem przekonany co do reklamacji w banku, ale warto jednocześnie spróbować tam i telefonicznie skontaktować się z PGNiGiem na początek. Maile i pisma zostawiłbym na dalszy etap, w razie telefonicznej odmowy.
z telefonem do nich to wyższa szkoła jazdy, nic nie robimy tylko próbujemy się dodzwonić

więc udać się osobiście do placówki PGNiG.
Tak czy inaczej tylko spokój Państwa uratuje, a ze zwrotem nie powinno być problemu, błąd jest ewidentny i taka kwota nie przepada.
 
anonim cytuj
29-01-2021
Dziękuję za pomoc, udało się
 
anonim cytuj
29-01-2021
Ja czekam na nadpłatę przeszło 2 tygodnie a pgnig twierdzi że -"Sprawa jest w trakcie realizacji, ponieważ jej zakres wymaga dodatkowej analizy. Odpowiedzi udzielimy niezwłocznie po dokładnym zweryfikowaniu i wyjaśnieniu. " Kiedy sami podali kwotę nadpłaty na swojej stronie stronie !!!!!
 
anonim cytuj
17-12-2022
Witam, co zrobić w sytuacji gdy przelało się za dużo pieniędzy. Otóż sytuacja wygląda tak. Mój wujek lat 75, zamiast przelać 40,41, przelał 4041 zł do PGNiG.


Jeśli PGNiG niesłusznie zatrzymuje nadpłaconą kwotę, może to stanowić bezpodstawne wzbogacenie się tej firmy na korzyść wujka, co jest uregulowane w kodeksie cywilnym.

Konkretnie:

W świetle art. 405 § 1 Kodeksu cywilnego: „Kto się wzbogacił kosztem innej osoby bezpodstawnie, jest obowiązany do zwrotu tego, co osiągnął”. Oznacza to, że jeżeli PGNiG faktycznie nie miał podstawy prawnej do zatrzymania nadpłaconej kwoty, jest zobowiązany do jej zwrotu.
Ja czekam na nadpłatę przeszło 2 tygodnie a pgnig twierdzi że -"Sprawa jest w trakcie realizacji, ponieważ jej zakres wymaga dodatkowej analizy. Odpowiedzi udzielimy niezwłocznie po dokładnym zweryfikowaniu i wyjaśnieniu." Kiedy sami podali kwotę nadpłaty na swojej stronie stronie !!!!!


Jeśli firma nie udzieli odpowiedzi w odpowiednim czasie lub odmówi zwrotu, zaleca się:

Wysłać oficjalne wezwanie do zapłaty, w którym wskazuje się na przepis art. 405 Kodeksu cywilnego oraz określa się termin na zwrot nadpłaconej kwoty. Wezwanie to powinno być wysłane poleconym listem, aby posiadać dowód jego wysłania i dostarczenia.
Jeśli po upływie określonego w wezwaniu terminu PGNiG nadal nie zwróci pieniędzy, można rozważyć podjęcie kolejnych kroków prawnych, takich jak skierowanie sprawy do sądu. W takiej sytuacji warto mieć na uwadze, że przedsiębiorcy, w tym PGNiG, zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych mają obowiązek postępowania wobec konsumentów zgodnie z dobrymi obyczajami i nie mogą stosować praktyk uznawanych za nieuczciwe.
 
anonim cytuj
08-08-2023

Sugerowane Tematy

wynajmowanie mieszkania, prostytucja
Co grozi właścicielowi jeśli wynajmuje pokój prostytucce i ona to będzie tam robi. Mimo to właściciel odprowadza podatki do US za wynajem pokoju. Jakie mogą być tego konsekwencje? Poproszę o Art. K...
Niewywiązanie się z umowy.
Usługobiorca nie wywiązał się z umowy, nie wykonał mebli w terminie, długo zbywał tłumacząc opóźnieniami w transporcie. Pobrał zaliczki i nie chce oddać pieniędzy (oczywiście obiecuje, ale nic z tego nie wynika). Czy w takiej sytuacji przedsądowe wezwanie do zapłaty do niego, a później pozew do sądu? Czy trzeba coś na policję zgłosić lub jeszcze inna procedura?...
brak zwrotu pieniędzy
Witam. Bardzo proszę o poradę prawną. Przewczoraj zakupiłem pewien przedmiot. Sprzedający miał go wysłać wczoraj. Niestety nie wysłał i napisał wiadomość, że uszkodził przedmiot podczas pakowania a pieniądze odda. Zgodziłem się. Wysłał numer przelewu i potwierdzenie zwrotu pieniędzy. Dzwoniłem do banku i żadnego takiego przelewu nie ma. Pieniędzy też nie otrzymałem. Oczywiście kontakt się urwał sprzedający nie odpowiada nie odbiera itd. Co w taki...
Jak pomoc osobie uzależnionej od narkotyków?
Mam znajomą uzależnioną od narkotyków. Tydzień temu wraz z jej rodzicami nakłoniliśmy ją na odwyk. Zgodziła się pod groźbą wyrzucenia z domu. Godzinę temu uciekła z odwyku. Dodam, że odwyk był prywatny. Przez kilka dni cieszyła się ze tam jest i chciała przejść kilkumiesięczne leczenie, od 2 dni twierdziła ze już chce wracać do domu i jest już zdrowa. Wczoraj zablokowała kontakt ze mną i z rodzicami. Moje pytanie brzmi, czy w obecnej sytuacji, mo...

Wyszukiwarka