pytanie odnośnie wniosku do sądu

Witam, mam pytanie odnośnie wniosku do sądu, który muszę sformułować. Mam do napisania wniosek o wydanie z archiwum dokumentów dotyczących mojej osoby odnośnie odebrania/ograniczenia praw rodzicielskich moim rodzicom. Jak taki wniosek ma wyglądać? Na internecie jest masa wniosków do pobrania, jednak żaden nie dotyczy podobnej sprawy. Proszę o szybką pomoc.
anonim cytuj
12-10-2020
A czego Pan dokładnie oczekuje - udzielenia wglądu do akt w czytelni, czy wydania odpisów/kopii konkretnych dokumentów z akt? W tym drugim przypadku należałoby wiedzieć konkretnie, jakie w aktach znajdują się dokumenty, żeby móc sprecyzować wniosek?
W jakim konkretnie celu te dokumenty są Panu potrzebne?
 
anonim cytuj
12-10-2020
Dziękuję bardzo za odpowiedź! Sprawa wygląda tak, że potrzebuję tych dokumentów, aby zwolnić się z obowiazku opłat za pobyt w DPS mamy, z którą nie miałem kontaktu. Jeśli dobrze rozumiem przepisy to jestem z nich zwolniony na mocy postanowienia 64a.
 
anonim cytuj
12-10-2020
Ustawa o pomocy społecznej.
Art. 64a. Osobę obowiązaną do wnoszenia opłaty za pobyt mieszkańca domu w domu pomocy społecznej zwalnia się całkowicie z tej opłaty, na jej wniosek, pod
warunkiem że przedstawi prawomocne orzeczenie sądu o pozbawieniu rodzica władzy rodzicielskiej nad tą osobą i oświadczy, że władza rodzicielska nie została przywrócona albo prawomocne orzeczenie sądu o skazaniu za umyślne przestępstwo popełnione z użyciem przemocy na szkodę osoby obowiązanej do
wnoszenia opłaty, jej małoletniego rodzeństwa lub jej rodzica. Zwolnienia te
obejmują zstępnych osoby zwolnionej z opłaty za pobyt mieszkańca domu w domu pomocy społecznej.
Potrzebny jest Panu odpis wyroku/postanowienia kończącego sprawę wraz z klauzulą prawomocności. Jeśli nie zna Pan sygnatury sprawy i daty orzeczenia, proszę się o to dowiedzieć w BOI sądu i zwrócić się o wydanie tego dokumentu. opłata 20 zł.
 
anonim cytuj
12-10-2020
Na wstępie chciałbym podkreślić, że analiza przepisu prawa, na który Pan się powołuje, jest poprawna. Artykuł 64a Ustawy o pomocy społecznej faktycznie przewiduje możliwość zwolnienia z opłat za pobyt w Domu Pomocy Społecznej (DPS) w sytuacji, kiedy osoba została pozbawiona przez sąd praw rodzicielskich do danego rodzica i władza ta nie została przywrócona.

Po pierwsze, odnośnie Pana pytania, wniosek do sądu o wydanie kopii dokumentów z akt powinien zawierać:

Sąd, do którego kierowany jest wniosek - powinno być to sąd, który prowadził sprawę dotyczącą odebrania/ograniczenia praw rodzicielskich.
Imię i nazwisko wnioskodawcy, adres do korespondencji oraz informację, że jest Pan stroną w sprawie dotyczącej odebrania/ograniczenia praw rodzicielskich.
Sygnaturę akt sprawy, jeśli jest Pan w stanie ją podać.
Precyzyjne określenie, jakich dokumentów dotyczy wniosek - w tym przypadku chodzi o postanowienie o pozbawieniu praw rodzicielskich wraz z klauzulą prawomocności.
Cel, w jakim dokumenty są potrzebne - czyli uwolnienie od obowiązku opłat za pobyt mamy w DPS.
Wnioski o wydanie dokumentów z archiwum sądu są opłatowe. Stawka opłaty za wydanie kopii dokumentu wynosi 6 zł za stronę, co reguluje Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002 r. w sprawie opłat za czynności sądowe w sprawach cywilnych.
 
anonim cytuj
03-08-2023
Co się stanie, jeśli nie będę w stanie podać sygnatury akt sprawy? Czy jest jakiś inny sposób, żeby dowiedzieć się, jakie jest to oznaczenie? I czy sąd będzie w stanie znaleźć te dokumenty bez tej sygnatury?
 
anonim cytuj
03-08-2023
Sygnatura akt sprawy to nie jest informacja, która jest niezbędna do uzyskania dostępu do Twoich dokumentów sądowych. Sygnatura jest jednak bardzo pomocna dla pracowników sądu, gdyż pozwala na szybkie zlokalizowanie konkretnych akt.

Po drugie, jeżeli nie znasz sygnatury sprawy, to nie jest to koniec świata. Możesz skierować do sądu pismo z prośbą o udostępnienie akt, podając jak najwięcej informacji, które mogą pomóc w zidentyfikowaniu odpowiednich dokumentów. Przykładowo, warto podać daty, których sprawa dotyczyła, imiona i nazwiska stron, typ sprawy, a nawet sędziego, który nad nią przewodniczył. Każdy szczegół może pomóc.

Po trzecie, niezależnie od tego, czy znasz sygnaturę czy nie, powinieneś mieć możliwość uzyskania kopii swoich dokumentów sądowych. Pamiętaj jednak, że proces ten może zająć trochę więcej czasu, jeśli nie jesteś w stanie podać sygnatury akt.
 
anonim cytuj
03-08-2023

Sugerowane Tematy

stalking
Mam pytanie. Ile czasu ma osoba, która została ofiarą stalkingu SMS na zawiadomienie o tym zajściu Policji?...
Czy da się znieść służebność mieszkania?
Witam. Brat otrzymał 1\2 udziału w nieruchomości od rodziców. W zamian za dożywotnią służebność. Niestety brat zmarł. Następnie bratowa wraz z dziećmi odziedziczyli to po bracie. Czy rodzice mogą cofnąć darowiznę? Darowizna z 2017 roku...
Czy coś mi się należy po stracie ojca?
Mój ojciec mieszkał w mieszkaniu ze swoimi rodzicami(mieszkanie własne) mój ojciec zmarł w tym roku, a jego ojciec rok wcześniej, została w mieszkaniu jego matka. Czy mi jako córce się coś należy?...
Umowa zlecenie, a status ucznia.
Przychodzę do państwa z takim zapytaniem otóż jeżeli pracuje na umowie zlecenie i początkowo stawka netto wynosiła 17,5 zł na umowie i za taką stawkę przepracowałem dwa cale miesiące i teraz od września mam status ucznia i zaniosłem zaświadczenie że się uczę się pracy to moja stawka się zmienia na minimalna stawkę czyli 23,5?(Takie teraz jest minimalna wynagrodzenie za pracę na umowę zlecenie (Brutto)....

Wyszukiwarka