Art. 9. 1. Dystrybutor ubezpieczeń przekazuje klientowi informacje:
1) o produkcie ubezpieczeniowym, o którym mowa w art. 8 ust. 1 i 4,
2) o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2‒6 i ust. 2‒4 albo w art. 23, albo
w art. 32 ust. 1 pkt 1, 2 i 5‒8 oraz ust. 2, a także dotyczące umów ubezpieczenia, o których mowa w grupie 3 działu I załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej
− w postaci papierowej, nieodpłatnie i w języku, o którym mowa w art. 7 ust. 3, przy
czym informacje te są jasne, rzetelne i nie wprowadzają w błąd.
2. Informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 4, broker ubezpieczeniowy
przekazuje klientowi w formie pisemnej, nieodpłatnie i w języku, o którym mowa
w art. 7 ust. 3. Informacje te są jasne, rzetelne i nie wprowadzają w błąd.
3. Informacje, o których mowa w ust. 1 i 2, mogą być przekazane za pomocą
innego trwałego nośnika:
1) na żądanie klienta, pod warunkiem że dystrybutor ubezpieczeń zapewnił mu
wybór między informacjami w postaci papierowej a informacjami na innym
trwałym nośniku, a w przypadku informacji, o których mowa w ust. 2 ‒ pod
warunkiem że dystrybutor ubezpieczeń zapewnił mu wybór między
przedstawieniem ich w formie pisemnej a przedstawieniem ich na innym
trwałym nośniku, oraz
2) w przypadku innego trwałego nośnika wymagającego dostępu do Internetu –
jeżeli klient posiada regularny dostęp do Internetu.
4. Informacje, o których mowa w ust. 1 i 2, mogą być przekazane za
pośrednictwem strony internetowej, jeżeli:
1) są skierowane bezpośrednio do klienta lub
2) zostały spełnione następujące warunki:
a) klient wyraził zgodę na przekazanie tych informacji za pośrednictwem
strony internetowej,
b) klient posiada regularny dostęp do Internetu,
c) klient został powiadomiony drogą elektroniczną o adresie strony
internetowej oraz miejscu na tej stronie, gdzie zostały udostępnione te
informacje,
d) dystrybutor zapewni dostępność tych informacji na stronie internetowej
w okresie, w którym klient może, w normalnych okolicznościach, mieć
potrzebę zapoznania się z nimi.
5. W przypadku przekazania informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, w sposób,
o którym mowa w ust. 3 lub 4, dystrybutor ubezpieczeń, na żądanie klienta, przekazuje
mu je nieodpłatnie, w postaci papierowej, a w przypadku informacji, o których mowa
w ust. 2 – przekazuje je nieodpłatnie, w formie pisemnej.
6. Za dowód posiadania przez klienta regularnego dostępu do Internetu uznaje
się w szczególności podanie przez niego, na potrzeby danej transakcji, adresu poczty
elektronicznej.
7. W przypadku dystrybucji ubezpieczeń za pomocą środków porozumiewania
się na odległość, do przekazywania informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje
się przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta o umowach
dotyczących usług finansowych zawieranych na odległość.
8. W przypadku umowy ubezpieczenia lub umowy gwarancji ubezpieczeniowej
obejmujących duże ryzyka dystrybutor ubezpieczeń nie ma obowiązku przekazania
klientowi informacji, o których mowa w ust. 1 i 2.

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń art. 9

Poprzedni

Art. 8. 1. Przed zawarciem umowy ubezpieczenia lub umowy gwarancji ubezpieczeniowej dystrybutor ubezpieczeń określa, na podstawie uzyskanych od klienta informacji, jego wymagania i potrzeby oraz pod...

Nastepny

Art. 10. 1. W przypadku gdy umowa ubezpieczenia lub umowa gwarancji ubezpieczeniowej proponowane są w pakiecie wraz z towarem lub usługą uzupełniającą, które nie są ubezpieczeniem ani gwarancją ubez...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń
  • Wejscie w życie 23 luty 2018
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 31 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka