Art. 90. 1. Firma inwestycyjna, która zaprzestała prowadzenia działalności
maklerskiej, ma obowiązek archiwizowania i przechowywania na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przez okres 5 lat od dnia zaprzestania prowadzenia tej
działalności, dokumentów oraz innych nośników informacji związanych
z prowadzeniem tej działalności. Obowiązek uważa się za wykonany w przypadku
zapewnienia przez firmę inwestycyjną przechowywania dokumentów oraz innych
nośników informacji przez podmiot trzeci spełniający wymagania określone
w odrębnych przepisach.
2. Upoważniony przedstawiciel Komisji ma prawo wstępu do siedziby lub lokalu
podmiotu przechowującego dokumenty i inne nośniki informacji celem wglądu do
tych dokumentów i nośników.
3. Na pisemne żądanie Komisji lub jej upoważnionego przedstawiciela podmiot
przechowujący dokumenty jest obowiązany do niezwłocznego sporządzenia na
własny koszt i przekazania kopii tych dokumentów i nośników.
4. Przepisy ust. 1 nie naruszają przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości.
5. Przepisów ust. 1–4 nie stosuje się do zagranicznych firm inwestycyjnych
prowadzących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską bez
otwierania oddziału.

Ustawa o obrocie instrumentami finansowymi art. 90

Poprzedni

Art. 89. 1. Zezwolenie na prowadzenie działalności maklerskiej wygasa: 1) w przypadku nierozpoczęcia działalności maklerskiej w terminie 12 miesięcy od dnia, w którym decyzja o udzieleniu zezwolenia...

Nastepny

Art. 91. 1. Komisja prowadzi jawny rejestr firm inwestycyjnych zawierający wskazanie firm lub nazw, adresów siedziby oraz zakresu czynności, które poszczególne firmy wykonują na terytorium Rzeczypos...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi
  • Wejscie w życie 24 października 2005
  • Ost. zmiana ustawy 31 marca 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 13 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka