Art. 76. 1. Podmiot inny niż wymieniony w art. 75 ust. 1 pkt 1, zamierzający
wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego, składa za
pośrednictwem SMK wniosek o wpis do rejestru, zawierający następujące dane:
1) oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby oraz
numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2) formę organizacyjno-prawną wnioskodawcy;
3) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym –
w przypadku podmiotu podlegającego obowiązkowi takiego wpisu;
4) określenie rodzaju, dziedziny i systemu kształcenia;
5) miejsce prowadzenia kształcenia, w odniesieniu do zajęć teoretycznych
i praktycznych.
1a. Warunkiem dokonywania określonych ustawą czynności za pomocą SMK
jest założenie konta w sposób umożliwiający potwierdzenie danych podmiotu
zamierzającego wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego,
o którym mowa w ust. 1, do dokonywania tych czynności.
1b. Potwierdzenia, o którym mowa w ust. 1a, dokonuje się na podstawie wniosku
o nadanie uprawnień:
1) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym lub
2) potwierdzonego przez właściwą okręgową izbę pielęgniarek i położnych lub
Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych w zakresie danych podmiotu
zamierzającego wykonywać działalność w zakresie kształcenia
podyplomowego, o którym mowa w ust. 1.
1c. Weryfikacji podmiotu, o którym mowa w ust. 1a, dokonuje właściwa
miejscowo okręgowa izba pielęgniarek i położnych, a jeżeli nie jest możliwe ustalenie
właściwej okręgowej izby pielęgniarek i położnych – Naczelna Izba Pielęgniarek
i Położnych.
2. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, wnioskodawca składa
oświadczenie następującej treści:
„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów prowadzących
kształcenie podyplomowe są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie
kształcenia podyplomowego, określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r.
o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 000).”.
3. Oświadczenie powinno również zawierać:
1) oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy ze wskazaniem
imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
4. Wpis do rejestru podlega opłacie.
5. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 4, wynosi 6% przeciętnego
miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku
za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego
Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor
Polski”, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis, zaokrąglonego w górę do
pełnego złotego.
6. Opłata, o której mowa w ust. 4, stanowi przychód okręgowej izby pielęgniarek
i położnych albo Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, która dokonała wpisu do rejestru.
6a. Organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.
6b. Organ prowadzący rejestr jest obowiązany dokonać wpisu wnioskodawcy do
rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz
z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 2.
6c. Jeżeli organ prowadzący rejestr nie dokona wpisu w terminie, o którym
mowa w ust. 6b, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni,
wnioskodawca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ
wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed
upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa
w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku
o wpis.
7. Organ prowadzący rejestr odmawia wpisu wnioskodawcy do rejestru,
w przypadku gdy:
1) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące wnioskodawcy wykonywania
działalności objętej wpisem;
2) organizatora kształcenia, o którym mowa w art. 75 ust. 1 pkt 2, wykreślono
z rejestru na podstawie ust. 8 pkt 1, 4 lub 5 w okresie 3 lat poprzedzających
złożenie wniosku.
8. Wpis organizatora kształcenia, o którym mowa w art. 75 ust. 1 pkt 2, do
rejestru podlega wykreśleniu w przypadku:
1) złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 2, niezgodnego ze stanem
faktycznym;
2) wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego organizatorowi kształcenia
wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru;
3) likwidacji organizatora kształcenia;
4) rażącego naruszenia warunków wymaganych do wykonywania działalności
objętej wpisem, o których mowa w art. 75 ust. 3;
5) niezastosowania się do zaleceń pokontrolnych, o których mowa
w art. 82 ust. 12 pkt 1 albo w art. 83 ust. 13 pkt 1;
6) złożenia przez organizatora kształcenia, o którym mowa w art. 75 ust. 1 pkt 2,
wniosku o wykreślenie z rejestru;
7) uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego
o wykreśleniu przedsiębiorcy.
9. W przypadkach, o których mowa w ust. 8 pkt 1, 4 i 5, wykreślenie z rejestru
następuje po uprzednim podjęciu przez organ prowadzący rejestr uchwały o zakazie
wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru.
9a. Uchwała, o której mowa w ust. 9, podlega natychmiastowemu wykonaniu.
9b. Przepis ust. 8 stosuje się odpowiednio, w przypadku gdy organizator
kształcenia wykonuje działalność gospodarczą objętą wpisem także na podstawie
wpisów do innych rejestrów działalności regulowanej w tym samym zakresie
działalności gospodarczej.
10. Organizator kształcenia, o którym mowa w art. 75 ust. 1 pkt 2, którego
wykreślono z rejestru na podstawie ust. 8 pkt 1, 4 lub 5, może uzyskać ponowny wpis
do tego rejestru nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia podjęcia uchwały
o wykreśleniu.
11. Przepis ust. 10 stosuje się odpowiednio do organizatora kształcenia, który
wykonywał działalność gospodarczą bez wpisu do rejestru. Nie dotyczy to sytuacji
określonej w art. 76 ust. 6c.

Ustawa o zawodach pielęgniarki i położnej art. 76

Poprzedni

Art. 75. 1. Organizatorami kształcenia mogą być: 1) uczelnie, szkoły prowadzące działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych oraz podmioty lecznicze; 2) inne podmioty po uzyskani...

Nastepny

Art. 77. 1. Organem prowadzącym rejestr jest okręgowa rada pielęgniarek i położnych właściwa dla miejsca prowadzenia kształcenia, a w przypadku okręgowych izb pielęgniarek i położnych oraz utworzony...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2012
  • Ost. zmiana ustawy 30 grudnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 19 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka