Art. 49. 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na
specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub
podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji
administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych
zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu
należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki określi,
w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.

Ustawa o Polskiej Akademii Nauk art. 49

Poprzedni

Art. 48. 1. Instytut nabywa osobowość prawną z chwilą wpisu do rejestru instytutów Polskiej Akademii Nauk, zwanego dalej „rejestrem”. 2. Wpis do rejestru wywołuje takie same skutki prawne, jak wpis ...

Nastepny

Art. 50. 1. Do zadań instytutu należy prowadzenie działalności naukowej, w szczególności istotnej dla rozwoju kraju, upowszechnianie oraz wdrażanie wyników tej działalności. 2. Instytut może organi...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk
  • Wejscie w życie 1 października 2010
  • Ost. zmiana ustawy 24 czerwca 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 01 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka